• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Ο κοροναϊός «χτυπά» τη ναυτιλία τη χειρότερη στιγμή-Τα πιθανά σενάρια Κύριο

11:00 - 24 Φεβ 2020 | Ναυτιλία
Η επιδημία του κοροναϊού στην Κίνα «ξέσπασε» τη χειρότερη περίοδο για τη ναυτιλία, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με το πρόσθετο κόστος καυσίμων από τον κανονισμό IMO 2020 και τη μετάβαση σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, επισημαίνει η BIMCO σε ανάλυσή της.

«Η ζήτηση έχει περιοριστεί στην Κίνα λόγω του ιού. Η ζήτηση που απορρέει από τις καταναλωτικές δαπάνες, την παραγωγή ενέργειας και τη βιομηχανική παραγωγή χάνεται κάθε μέρα σε μεγάλα τμήματα της Κίνας που παραμένουν σε καραντίνα. Μάλιστα, αυτή η κατάσταση δεν είναι σίγουρο ότι θα βελτιωθεί μετά την παρέλευση του ιού» τόνισε ο Peter Sand επικεφαλής αναλυτής της BIMCO.

Σύμφωνα με τον κ. Sand τρία είναι τα πιθανά σενάρια για την πορεία του κοροναϊού και την επίδρασή του στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Πρώτο σενάριο: Ο ιός θα περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και οι Κινέζοι εργαζόμενοι θα επιστρέψουν στα πόστα τους νωρίς το Μάρτιο, ωθώντας σε υψηλότερα επίπεδα τη βιομηχανική παραγωγή, την παραγωγή των διυλιστηρίων  και κατ’ επέκταση τη ναυτιλιακή ζήτηση.

Δεύτερο σενάριο: Η καραντίνα μεγάλης κλίμακας θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα Μαρτίου, αλλά στη συνέχεια η οικονομική δραστηριότητα θα ανακάμψει και θα εξομαλυνθεί το διάστημα Απριλίου-Μαίου.

Τρίτο σενάριο: Πρόκειται για το χειρότερο δυνατό σενάριο. Η εξάπλωση συνεχίζεται μέχρι ένα απροσδιόριστο χρονικό σημείο. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις τεράστιες αβεβαιότητες που πηγάζουν από αυτό το σενάριο, δεν μπορούν να διατυπωθούν μακροπρόθεσμες προβλέψεις. Ως εκ τούτου, η ανάλυση του BIMCO επικεντρώνεται κυρίως στις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις.

Πώς επηρεάζονται τα Liners;

Στο πρώτο σενάριο, οι επιπτώσεις στις μεταφορές μακρινών αποστάσεων δε θα είναι σημαντικές. Ωστόσο, οι όγκοι θα υποστούν μειώσεις, ιδίως στις ενδοασιατικές συναλλαγές.

Στο δεύτερο σενάριο, μαζεύονται περισσότερα  «σύννεφα», καθώς θα ενταθούν οι αναταραχές στη μεταποίηση και τις λιμενικές εργασίες. Λόγω των χαμηλότερων όγκων εμπορευματοκιβωτίων, θα «χτυπηθούν» το εμπόριο και τα μεταποιημένα προϊόντα.

Σε αυτήν την περίπτωση, οι παραγωγοί στην Ασία και στον υπόλοιπο κόσμο, οι οποίοι εξαρτώνται από τα ημιτελή προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα, θα πρέπει να μειώσουν προσωρινά την παραγωγή, προκαλώντας επιπτώσεις στην κατασκευαστική δραστηριότητα σε παγκόσμια κλίμακα. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων πλοίων και τα ποσοστά χρονοναύλωσης πλοίων θα δεχτούν ισχυρές πιέσεις.

Πίεση στην αγορά ξηρού φορτίου

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου αναμένεται να υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα, δεδομένης της σύνδεσης του κλάδου με την κινεζική ζήτηση για εισαγωγές. Η Κίνα αντιπροσώπευε περίπου το 35% όλων των εισαγωγών χύδην ξηρού φορτίου κατά το 2019. Παραδοσιακά, η αγορά ξηρού φορτίου ανακάμπτει μετά τους εορτασμούς για το σεληνιακό νέο έτος στην Κίνα. Ωστόσο, η επιδημία έχει αναβάλει την ανάκαμψη.

Στο πρώτο σενάριο της BIMCO, ο αντίκτυπος του ιού στην αγορά θα παραμείνει βραχύβιος.

Στο δεύτερο σενάριο, η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα συνεχίσει να αποδίδει χαμηλά για το υπόλοιπο του πρώτου τριμήνου του έτους. Τα κατασκευαστικά και βιομηχανικά έργα θα παραμείνουν χαμηλά μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Σε αυτήν την περίπτωση, τα έσοδα των πλοίων θα βελτιωθούν το πρώτο τρίμηνο από τη μείωση της τιμής των καυσίμων και όχι από την αύξηση της ζήτησης.

Το πετρέλαιο και τα τάνκερς

Ο κοροναϊός έχει «ρίξει» τους ναύλους των τάνκερς σε χαμηλά επίπεδα. Τα έσοδα για τα VLCC που πραγματοποιούν ταξίδι από τον Περσικό Κόλπο στην Κίνα έχουν υποχωρήσει από 103.052 δολάρια την ημέρα στις 2 Ιανουαρίου στα 18.326 δολάρια την ημέρα στις 18 Ιανουαρίου. 

Με βάση το πρώτο σενάριο της BIMCO, η αγορά θα παραμείνει χαμηλά μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, θα σταθεροποιηθεί το Μάρτιο και θα επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς τον Απρίλιο. Η επιδημία θα εξακολουθεί να επηρεάζει τα έσοδα για τα τάνκερς μέχρι τον Μάρτιο, χωρίς, ωστόσο, να είναι σίγουρη η αύξηση των ναύλων το επόμενο διάστημα.

Στο δεύτερο σενάριο, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου θα παραμένουν χαμηλές σε όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και οι κανονικές συνθήκες θα επανέλθουν το δεύτερο τρίμηνο. Σε συνδυασμό με το πρόσθετο κόστος από τον IMO 2020, τα έσοδα για τις εταιρείες που έχουν υπό την κατοχή τους πολλά τάνκερς θα μπορούσαν να κινηθούν αρνητικά, σε αντίθεση με τα θετικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου του 2019.

Γιώργος Γεωργίου

 

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις 12:03 - 24 Φεβ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman