Από θέσεως...

Από θέσεως...

14/07/2015 - 09:40

Ένα πρόβλημα χωρίς λύση

Μπορεί ο κ. Τσίπρας και οι Ευρωπαίοι εταίροι μας να έχουν «δώσει τα χέρια» και να τα «βρήκαν» αλλά το πού θα οδηγηθεί τελικά η Ελλάδα σε βάθος χρόνου, με βάση την συμφωνία που μας έχει δημοσιοποιηθεί, είναι – δυστυχώς – εντελώς αβέβαιο.
13/07/2015 - 16:35

Μπορεί η αναγκαστική προσγείωση να αποφέρει συναίνεση – στη λογική;

Τα γεγονότα του Σαββατοκύριακου απέδειξαν – από πλευράς αξιώσεων αλλά και ύφους των εταίρων / δανειστών μας- πόσο μεγάλη ζημία προκάλεσε στη χώρα το δημοψήφισμα, από τον τρόπο που προκηρύχτηκε (και τις αναμενόμενες αντιδράσεις των ξένων) μέχρι το παράλογο του ερωτήματος που δίχασε τον κόσμο άνευ λόγου. Η θεαματική στροφή του πρωθυπουργού δεν αίρει τις ευθύνες του για τη βλάβη (που άλλωστε τις παραδέχτηκε), όπως δεν τις αίρει ούτε για την ανοχή στην πεντάμηνη παραληρηματική παρουσία Βαρουφάκη και στα τραύματα που κατάφερε στην Ελλάδα.
13/07/2015 - 15:41

Περάσαμε τα δύσκολα, αλλά τα δυσκολότερα είναι μπροστά

Η Ευρώπη έκρινε ότι τη συνέφερε περισσότερο να δώσει μία ακόμη ευκαιρία στην Ελλάδα ( και για χάρη των αρχαίων ημών προγόνων που ακόμη μας ταϊζουν)  να παραμείνει στην Ευρωζώνη, παρά το αντίθετο. Το έκανε για τον εαυτό της, όχι για τη δική μας χώρα, αλλά μας φόρτωσε με μία συμφωνία που διαμορφώθηκε από την πλήρη έλλειψη εμπιστοσύνης και  από τη ραγδαία χειροτέρευση της οικονομίας. Επιτεύγματα σε πολύ μεγάλο βαθμό της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Αν.Ελ., υπό την ηγεσία του Αλ. Τσίπρα στο διάστημα της εξάμηνης διακυβέρνησης.
13/07/2015 - 12:14

Ποινικό αδίκημα η άρνηση πληρωμης με πιστωτική κάρτα

Σε άμεση συμπλήρωση των διατάξεων που αφορούν την τραπεζική αργία προχώρησε η κυβέρνηση μετά το φαινόμενο που παρατηρήθηκε με επιχειρήσεις (σουπερ μαρκετ, ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.τ.λ.) να μην αποδέχονται αυθαιρέτως την πληρωμή με πιστωτική κάρτα.
13/07/2015 - 02:50

Γερμανοί: Γίγαντες με μυαλό νάνου

Ξεπερνάει κάθε λογική η πίεση που ασκούν οι Γερμανοί στην Ελλάδα, απαιτώντας δεσμεύσεις που όποιος Πρωιθυπουργός οποιασδήποτε χώρας και αν τις υπέγραφε, θα έπρεπε να εκτελεστεί στην κεντρική πλατεία. Θυμάμαι αυτές τις ώρες τη δήλωση του Θόδωρου Πάγκαλου παλιότερα οτι η Γερμανία είναι ένας γίγας με μυαλό νάνου. Πόσο δίκηο είχε τελικά...
11/07/2015 - 22:22

«Όταν το παντελόνι πέφτει μέχρι τα γόνατα…»

Περασμένα μεσάνυχτα στα θορυβώδη έδρανα του Κοινοβουλίου, ήταν όλοι τους εκεί! Ή τουλάχιστον οι αυθεντικοί εκφραστές τους. Δεν έλειπε κανείς… Οι πολιτικοί εκπρόσωποι της χρεοκοπημένης οικονομίας του παρασιτικού καταναλωτισμού και οι νεόκοποι διάδοχοί τους.
11/07/2015 - 16:58

Οι αστικές δυνάμεις και η συναίσθηση της ευθύνης

Όσα συμβαίνουν στην χώρα αυτή που εξακολουθεί και ονομάζεται Ελλάδα υπερβαίνουν πλέον κάθε δυνατότητα περιγραφής. Τουλάχιστον αν θέλει κάποιος να διατηρήσει ψυχραιμία και να κινηθεί εντός του πλαισίου της κοσμιότητας και της νηφαλιότητας.
11/07/2015 - 13:47

Τσίπρα, πες τώρα την αλήθεια στο λαό

Αν υποθέσουμε - αρκετά βάσιμα- οτι τελικά θα υπάρξει μια συμφωνία με την Ευρώπη τις επόμενες ημέρες, μετά μένει να δούμε πώς θα περάσουν από τη Βουλή και πώς θα εφαρμοστούν τα μέτρα που θα συμφωνηθούν.
09/07/2015 - 14:05

Υπογραφή επώδυνης συμφωνίας ισοδυναμεί με αναγνώριση αποτυχίας του 5μήνου

Την πλήρη απαισιοδοξία διαδέχτηκε άλλη μία φορά η συγκρατημένη αισιοδοξία ότι συμφωνία θα υπάρξει και η ολοκληρωτική καταστροφή θα αποφευχθεί. Γάλλοι, λέει, βοηθούν τους δικούς μας να συντάξουν μία πρόταση που θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή και όλοι οι άλλοι περιμένουν να την δουν. Κάποιοι με κομμένη την ανάσα, κάποιοι ελπίζοντας ότι θα είναι μία από τα ίδια και μερικοί κάνουν τους ψύχραιμους.
09/07/2015 - 12:36

Μην το δένουμε κόμπο για τη συμφωνία

  Αν υποθέσουμε οτι ο πρωθυπουργός δεχτεί να υπογράψει μια - οποιαδήποτε συμφωνία με τους Ευρωπαίους, η συνέχεια θα είναι εξίσου δύσκολη.
08/07/2015 - 09:56

Εκεί, εκεί στην Μέση Ανατολή...

Παρακαλώ διαβάστε την δήλωση του Πρωθυπουργιού Τσίπρα, το βράδυ της 7ης Ιουλίου στις Βρυξέλλες, λίγο αφότου δεν παρουσίασε προτάσεις για την επίτευξη συμφωνίας, δέχθηκε ένα οριστικό τελεσίγραφο για να σοβαρευτεί και να αποφασίσει αν θέλει να διατηρήσει την Ελλάδα στην Ευρώπη ή να την οδηγήσει στην Μέση Ανατολή και προειδοποιήθηκε για τις γεωπολιτικές επιπτώσεις των αποφάσεών του:
07/07/2015 - 09:43

Αποτίμηση ενός δημοψηφίσματος…

Οι περισσότεροι Έλληνες ψηφίσαμε με το συναίσθημα και όχι με τη λογική. Ειλικρινά, ελπίζω να μην το μετανιώσουμε, όπως το 1920. Πρέπει να υπάρξει άμεσα συμφωνία με τους ευρωπαίους εταίρους και να ανοίξουν οι τράπεζες. Κάθε μέρα που παραμένουν κλειστές και παρατείνεται η αβεβαιότητα για το νομισματικό καθεστώς της χώρας, η οικονομία βουλιάζει όλο και περισσότερο και ο λογαριασμός ανεβαίνει εκθετικά για όλους τους πολίτες, γιατί οι αριθμοί της οικονομίας δεν μεταβάλλονται με το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος…
06/07/2015 - 13:40

Θρίαμβος στο χείλος της καταστροφής

Πρέπει να παραδεχτούμε ότι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος ήταν εντελώς απρόβλεπτων σεισμικών διαστάσεων. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι με κλειστές τράπεζες και πέφτοντας στην άβυσσο, οι Έλληνες θα έλεγαν με τόσο δυνατή φωνή ότι δεν γουστάρουν πια την Ευρώπη, που τους ταϊζει, τους φροντίζει, τους στολίζει πάνω από 35 χρόνια τώρα, που τους έκανε ανθρώπους (σύμφωνα με τη γνωστή έκφραση). Πρόκειται για θρίαμβο στο χείλος της καταστροφής.
06/07/2015 - 09:55

Tα Απομεινάρια μιας Μπλόφας

Δημοψήφισμα. Θυμάμαι αμυδρά δύο δημοψηφίσματα στη ζωή μου, το πρώτο της Χούντας το καλοκαίρι του 1973, το δεύτερο αμέσως μετά την Μεταπολίτευση, χειμώνα του 1974. Και τα δύο με αντικείμενο το Πολιτειακό, στο οποίο τελικά δόθηκε ξεκάθαρη και τελεσίδικη λύση. Θυμάμαι, πολύ πιο έντονα, την πρόταση του ΓΑΠ λίγο πριν τις "μοιραίες" (για κείνον) Κάννες, περί ενός δημοψηφίσματος που δεν έγινε ποτέ. Ήμουν αντίθετος στην ιδέα: πιστεύω ότι οι Έλληνες δεν έχουμε την πολιτική παιδεία να διαχειριστούμε μια δημοψηφισματική ερώτηση που αφορά ένα καίριο τρέχον ζήτημα πραγματικής πολιτικής, και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρόνο και υπό πίεση, εν θερμώ.
06/07/2015 - 01:24

Ναι στην Ευρώπη - Όχι στη Λιτότητα

Αυτός ο γερο - διάβολος ο Ματ Μπάσμπι μέσα από τα πνιγηρά αποδυτήρια της Μάντσεστερ Γιουνάϊτεντ που μύριζαν αλκοόλ και ιδρώτα έχει πει: «η Ήττα σε κάνει μάγκα. Η νίκη δε διδάσκει κανέναν».
06/07/2015 - 00:07

Με ποιούς θα μιλήσουν οι Ευρωπαίοι - αν μιλήσουν;

Χθές είδαμε ένα άλλο πρόσωπο του Πρωθυπουργού μετά τη θριαμβευτική νίκη του "ΟΧΙ". Ο λόγος του ήταν ενωτικός, ενώ μέχρι χθές ήταν καταγγελτικός και διχαστικός, δήλωσε ξεκάθαρα οτι η εντολή του λαού δεν είναι εντολή ρήξης και καλεί αύριο τους πολιτικούς αρχηγούς να τους ενημερώσει. Είπε οτι θα επιδιώξει ταχύτατα μια καλή συμφωνία για την Ελλάδα και οτι θα το κάνει αυτό ταχύτατα, με πρώτο στόχο να ανοίξουν οι τράπεζες και να αποκατασταθεί η χρηματοδότηση της οικονομίας. Δυο ερωτήματα: 1) Λέει αλήθεια; 2) Του μιλάνε οι ευρωπαίοι;