Από θέσεως...
27/06/2015 - 02:20
Άνοιξαν οι πύλες της κόλασης για τους Έλληνες και κυρίως για τους πιο αδύναμους οικονομικά
Μετά τη σημερινή ανακοίνωση για δημοψήφισμα με ερώτημα προς τον λαό αν αποδέχεται ή όχι τη συμφωνία με τους εταίρους, η χώρα μπαίνει σε πραγματικά αχαρτογράφητα ύδατα και αντιμετωπίζει πολύ μεγάλους κινδύνους, οικονομικούς, κοινωνικούς και εθνικούς.
26/06/2015 - 09:56
Ταπεινοί, όχι ταπεινωμένοι
Επαναλαμβανόμενη επωδός των σχολίων πάσης φύσεως κυβερνητικών -πρωτίστως- στελεχών και αξιωματούχων, αλλά και όλων εκείνων που προτάσσουν την περίπου αναγκαστική υπερηφάνεια της καταγωγής, της Ιστορίας και του Έθνους ως στοιχείων μιας ιδιότυπης ανωτερότητας, είναι εσχάτως η φράση «θέλουν να ταπεινώσουν την Ελλάδα» (ή «να εξευτελίσουν την Ελληνική κυβέρνηση» ή ακόμα «να ταπεινώσουν όλους τους Έλληνες»). Η επωδός έχει συνδεθεί με τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις και εκστομίζεται συχνότερα όποτε καταγράφεται μια απόρριψη των Ελληνικών προτάσεων και θέσεων αλλά και όποτε εμφανίζονται προτάσεις και θέσεις από την πλευρά των "Άλλων" (των Θεσμών, της Τρόικα, των συνεταίρων μας στην Ε.Ε.) οι οποίες κρίνονται ως "απαράδεκτες", "ανάλγητες" και -σχεδόν πάντα- αποκρύπτουσες συμφέροντα "τρίτων".
26/06/2015 - 01:47
Το παρατραβάνε οι Ευρωπαίοι
Είναι απολύτως λογικό να μη δέχονται οι Ευρωπαίοι εταίροι και το ΔΝΤ την καταστροφική για την οικονομία πρόταση που υπέβαλε η ελληνική κυβέρνηση. Όμως είναι απολύτως λανθασμένη και παράδοξη η ακραία επιμονή τους σε ορισμένα θέματα που θέτουν σε κίνδυνο τη συμφωνία και τα οποία κρύβουν μια τιμωρητική διάθεση (στην καλύτερη περίπτωση) ή μια διάθεση πολιτικής παρέμβασης στο εσωτερικό της χώρας, που ασφαλώς και ασυζητητί είναι απαράδεκτη.
25/06/2015 - 11:01
Θα αφήσει ο Τσίπρας να «πέσει μαύρο» στην χώρα;
Το κλίμα στις «διαπραγματεύσεις» των Βρυξελλών ειναι βαρύ. Για την ακρίβεια είναι το χειρότερο που έχει ποτέ συναντήσει η Ελλάδα, πολύ χειρότερο και εκείνο της περιόδου Παπανδρέου, όταν ο Γιούνκερ αναφωνούσε "the party is over" και ο Ολι Ρεν "kouragio Ellines".
24/06/2015 - 13:11
Τι πήγες κι έκανες, κορίτσι μου;
Η (μεγάλη) κόρη ενός από τους καλύτερους μου φίλους (δεν λέω του καλύτερου μήπως παρεξηγηθεί κανένας άλλος που τυχόν έχω), η οποία ασχολείται με τον στίβο, ασχολήθηκε παρεμπιπτόντως και με τις πανελλαδικές όπου σκόραρε 18.930. Ούτε στο δέκαθλο ο Τόμσον!
24/06/2015 - 12:15
Μακρύς και δύσκολος δρόμος με αβέβαιο τέλος.
Ναι, η συμφωνία είναι πολύ κοντά, αλλά δεν είναι ακόμη χειροπιαστή, ούτε και έχει πάρει το τελικό σχήμα της. Οι προτάσεις της κυβέρνησης βρίσκονται ακόμη στα χέρια της Τρόϊκας που αναμένεται να ολοκληρώσει την αξιολόγησή αύριο - σήμερα, για να την παραδώσει μετά στο Γιούρογκρουπ για έγκριση, ώστε μετά να παραπεμφθεί στη Σύνοδο Κορυφής που θα συγκληθεί την Πέμπτη και την Παρασκευή. Που σημαίνει ότι μπορεί να προστεθούν μερικά ακόμη μέτρα, αλλά το βασικότερο για την Αθήνα είναι αν θα υπάρχει κάτι για το χρέος -που οι δηλώσεις Γιουνκέρ και Μέρκελ έδειξαν απροθυμία από την πλευρά των εταίρων -, μερικά ψίχουλα για την ανάπτυξη και επανάληψη της δέσμευσης του Προέδρου της Κομισιόν για εκείνα τα 35 δις ως το 2020.
24/06/2015 - 00:03
Καταστροφική η πρόταση της κυβέρνησης για τη συμφωνία
Στην απόλυτη κατάρρευση της οικονομίας, σε βαθειά ύφεση, στην εκτίναξη της ανεργίας σε ύψη πολύ μεγαλύτερα από το (πολύ υψηλό) σημερινό επίπεδο, σε όργιο φοροδιαφυγής και σε κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων θα οδηγήσουν τα μέτρα που προτείνει η κυβέρνηση και που δυστυχώς φαίνεται να αποδέχονται οι Ευρωπαίοι.
23/06/2015 - 12:33
Πού την είδατε την συμφωνία;
Ισως δεν θα έπρεπε να προτρέχουμε τόσο πολύ. Δεν θα έπρεπε να προτρέχουμε καθόλου.
22/06/2015 - 15:15
Λεφτά, απεχθέστατοι!
Επειδή η αγωνία για τη συμφωνία ή τη ρήξη, την τύχη των τραπεζών και τον κίνδυνο επιβολής περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων δεν πρέπει να αποσπά εντελώς την προσοχή μας από άλλα μεγάλα ζητήματα, υπενθυμίζω ότι η επιτροπή της Προέδρου (μία είναι η πρόεδρος, όπως θα λέγαμε στη μπάλα) έχει αποφανθεί επιστημονικά ότι το χρέος είναι επαχθές, επονείδιστο και άλλα του είδους, ώστε είναι διαγραπτέο χωρίς πολλές κουβέντες. Το γεγονός ότι η επιστημονική αυτή διαπίστωση δεν λύνει κανένα πρακτικό θέμα (διότι και το απεχθές χρέος αν δεν πληρώσουμε, πάλι χρεοκοπούμε, πάλι δεν μας δανείζουν κ.ο.κ.) δεν πρέπει να μας ωθεί να υποτιμούμε τη σημασία της. [Ούτε να διερωτώμαστε γιατί ήταν απεχθές το χρέος από το 2010 και μετά και όχι το προηγούμενο – πολύ περισσότερο που τέτοιες ερωτήσεις θίγουν τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων Καραμανλή του νεότερου, ο οποίος παραμένει –άτοκο- πολιτικό κεφάλαιο για τον τόπο.]
22/06/2015 - 10:05
Οι συνδικαλιστές του Δημοσίου εναντίον της χώρας
Η χθεσινή συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ, που διοργανώθηκε με την υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αποκαλυπτική. Απεκάλυψε πού ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα της Ελλάδας. Οι μάσκες έπεσαν και πίσω από αυτές εμφανίστηκαν οι συνδικαλιστές του Δημοσίου τομέα και ένα πλήθος δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι απαιτούν έξοδο από την ΟΝΕ και την Ευρωπαική Ένωση, κρατικοποίηση των τραπεζών, διαγραφή του χρέους, αυξήσεις των μισθών τους, προσλήψεις στο δημόσιο, δώρα και επιδόματα. Φανερά και δυνατά, η ΑΔΕΔΥ έδειξε οτι είναι ο πλέον οπισθοδρομικός οργανισμός στη χώρα, οτι αυτή ευθύνεται για την σημερινή κατάντια, οτι προτιμά να διαλυθεί η οικονομία και να χάσει η Ελλάδα τη συμμαχία της Ευρώπης παρά να περιοριστούν τα υπερβολικά, παράλογα και άδικα προνόμια των δημοσίων υπαλλήλων.
20/06/2015 - 11:55
Το (ορατό) λάθος
Ο Αλ. Τσίπρας αντιλαμβάνεται την ιστορία μόνο με τον εαυτό του ως μέρος της.
19/06/2015 - 15:45
Ο Καραγκιόζης Νάρκισσος
Η πειραματική σκηνή του θεάτρου σκιών μας παρουσιάζει απόψε την παράσταση των μαθητευόμενων μάγων, που εκπαιδεύονται στου κασίδη το κεφάλι, με τίτλο «ο Καραγκιόζης Νάρκισσος». Κατάλληλο για μικρούς αλλά και μεγάλους, ανήλικους και μη.
19/06/2015 - 10:05
Ξύπνα, Αλέξη Τσίπρα!
Η χθεσινή συγκέντρωση πολιτών στο Σύνταγμα με κεντρικό σύνθημα «Μένουμε Ευρώπη» κατόρθωσε να καταστεί, ήδη πριν την επιτυχημένη ολοκλήρωσή της, πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ, κυρίως, των σχολιαστών και αναλυτών της Ελληνικής πολιτικής σκηνής ―δημοσιογράφων, επαγγελματιών και σκεπτομένων πολιτών. Ένας βασικός άξονας των συζητήσεων εστιάζει στον βαθμό “αντικυβερνητικότητας” (sic!) της συγκέντρωσης. Ο προβεβλημένος ευρωβουλευτής του ΣυΡιζΑ Δ. Παπαδημούλης δήλωσε μέσω twitter: «Η αποψινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα είναι αντικυβερνητική κ όχι φιλοευρωπαϊκή, όπως λανσάρεται. Όσοι μετέχουν κ την στηρίζουν, το “φωνάζουν”.» Διαφώνησε έτσι με την προσέγγιση της “Δημόσιας Τηλεόρασης” που είχε ήδη από την προηγουμένη χαρακτηρίσει την συγκέντρωση ως “φιλοκυβερνητική”. Δεν θεωρώ καθόλου περίεργο το γεγονός ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες αλλά και τους υποστηρικτές της συγκέντρωσης διαφώνησαν σφόδρα και άσκησαν κριτική και στις δύο απόψεις. Θα εξηγήσω το σκεπτικό μου. Πρόκειται για κλασική περίπτωση του there’s more than meets the eye.
18/06/2015 - 14:20
Το Πράττειν και το Είναι: Η Νεοφιλελεύθερη κυριαρχία ενάντια στην Αριστερή ταυτότητα.
Ο αδυσώπητος πόλεμος ανάμεσα στην νεοφιλελεύθερη κυριαρχία της γερμανοκρατούμενης Ευρωζώνης και στην αριστερή ταυτότητα της νεογέννητης ελληνικής κυβέρνησης, έχει και μία άλλη διάσταση, η οποία μπορεί να εξηγήσει πώς η κυβέρνηση μίας πολιτικά λιλιπούτειας χώρας με μία κατεστραμμένη οικονομία συνεχίζει επί πέντε μήνες να εναντιώνεται στο ένα από τα τρία γεωπολιτικά και οικονομικά μεγαθήρια του Παγκοσμιοποιημένου Καπιταλισμού. Αυτή η διάσταση είναι η τεράστια υπαρξιακή διαφορά ανάμεσα στο ρήμα «πράττω» και στο ρήμα «είμαι».
18/06/2015 - 13:55
Η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης είναι το μόνο μη δημοσιονομικό μέτρο ανάπτυξης
Η πολυνομία και η κακονομία τροφοδοτούν, σε μεγάλο βαθμό, την κρίση που βιώνουμε. Η «ικανότητα» του ελληνικού κράτος να παράγει ελλείμματα και χρέη συντηρείται χάρη στις πολλές και βαριές στρεβλώσεις στην οργάνωση και λειτουργία του. Οι χιλιάδες διάσπαρτες, κατατμημένες, λεπτομερείς αρμοδιότητές του που παραπέμπουν σε μια στρεβλή κατανόηση του κανόνα δικαίου (νομικισμός), ο πληθωρισμός των πολιτικών και διοικητικών δομών, που τις «διοικούν» το ανεκμετάλλευτο ανθρώπινο δυναμικό και η κάκιστη αξιοποίηση των υποδομών και των τεχνολογιών πληροφορικής μαζί με τον αναχρονιστικό τρόπο κατάρτισης και εκτέλεσης του προϋπολογισμού, συνθέτουν τον καμβά για τις υπερβάσεις και εκτροπές που γεννούν ελλείμματα και χρέη. Δυστυχώς, όμως, μέχρι τώρα η κατανόηση της συσχέτισης των δημοσιονομικών προβλημάτων με τα προβλήματα οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους, μόνον επιδερμικά έχει θιγεί. Απαιτείται πολύ μεγάλη προσπάθεια, ακόμη, από την επιστημονική κοινότητα, τις πολιτικές ηγεσίες και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, προκειμένου να αποτυπώσουμε το πραγματικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας που είναι σύμφυτο με το πρόβλημα της κακής οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους.
17/06/2015 - 19:01
Το αίμα, νερό δεν γίνεται
Τα γεγονότα τρέχουν με ταχύτητα Μπόλτ και δεν τα προλαβαίνουμε. Το μόνο που μπορούμε να παρακολουθήσουμε είναι την κατεύθυνσή τους και δεν είναι προς τη Δύση. Δεν ξέρουμε καν αν είναι προς την Ανατολή, αλλά προς το παρόν βλέπουμε ότι έχουν τη μορφή ανεμοστρόβιλου που παρασέρνει τα πάντα, αν και κάποιοι βλέπουν ακόμη δυνατότητα συμφωνίας.







