• Γ.Δ.ΓΕΝ. ΔΕΙΚΤΗΣ0,000%
  • S&P 5000,000%
  • Nasdaq0,000%
  • FTSE 1000,000%
  • Nikkei 2250,000%
  • DAX0,000%
  • CAC 400,000%
  • €/$
  • €/£
  • BTC
17:29 - 04 Μάι 2006

Αλογοσκούφης: Πιθανή πώληση ποσοστού του ΟΤΕ σε ξένο όμιλο το 2007

Η κυβέρνηση ενδεχομένως να πουλήσει ποσοστό του ΟΤΕ σε ξένο όμιλο, μέσα στο 2007, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης σε διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο. Υπενθυμίζεται πάντως ότι η διοίκηση του ΟΤΕ έχει κατ΄ επανάληψη δηλώσει πως πρώτη προτεραιότητα για τον όμιλο αποτελεί η αναδιάρθρωση. Τι είπε για ΤΤ, Εμπορική και Ολυμπιακή.
Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, και οι ξένοι οίκοι προβλέπουν την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ μετά το 2006, με τελευταία τη UBS, η οποία χθες δημοσίευσε μελέτη στην οποία προβλέπει πως για το ποσοστό του δημοσίου θα ενδιαφερθούν ενδεχομένως οι Vodafone και Telefonica. Ειδικότερα ο κ. Αλογοσκούφης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης παρουσίασε τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ΟΤΕ, την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις αποκρατικοποιήσεις. Eνα σημαντικό μερίδιο του ΟΤΕ είναι πιθανό να πωληθεί σε ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό όμιλο του χρόνου, αλλά δεν υπάρχουν σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, είπε ο υπουργός. "Φέτος ο στόχος μας είναι στις τράπεζες. Για του χρόνου ο προγραμματισμός είναι να πάμε στις υποδομές, κυρίως λιμάνια και αεροδρόμια". Αναφερόμενος στον ΟΤΕ, ο κ. Αλογοσκούφης είπε ότι δεν υπάρχουν σχέδια για πώληση ποσοστού φέτος από το 38,6% που διατηρεί το Δημόσιο, καθώς έχει προτεραιότητα το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του ομίλου. Είπε ωστόσο ότι το 2007, εάν ένας μεγάλος ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός όμιλος ενδιαφερθεί, θα εξεταστεί η πώληση ενός σημαντικού ποσοστού. «"εν θα είναι το σύνολο της συμμετοχής. Δεν μπορώ εγώ να διαβλέψω τη στιγμή που το ελληνικό Δημόσιο θα πάψει να έχει οποιοδήποτε μετοχικό ενδιαφέρον. Αλλά θα μπορούσε να είναι ένα ποσοστό αρκετό που να ενδιαφέρει κάποιο στρατηγικό εταίρο" ανέφερε. Η πρώτη κίνηση στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων αναμένεται με την πώληση μεριδίου της ΑTEbank, όπου το Δημόσιο επιθυμεί να μειώσει το ποσοστό του από το 82% στο 51% σε περισσότερα από ένα στάδια, σύμφωνα με τον κ. Αλογοσκούφη. "Το μέγεθος [του ποσοστoύ πώλησης] θα εξαρτηθεί και από την εξέλιξη των αγορών, δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό ως στόχο" σημείωσε. "Το ενημερωτικό δελτίο θα είναι έτοιμο μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η εισαγωγή του ΤΤ αναμένεται έως το καλοκαίρι. Το ποσοστό είναι μέχρι 25%, το μάξιμουμ που θα μπορέσουμε να διαθέσουμε σε αυτή τη φάση. Το πιθανότερο είναι ότι θα είναι μικρότερο το ποσοστό που θα διαθέσουμε" προσέθεσε. Ο κ. Αλογοσκούφης είπε ότι η περίπτωση της Εμπορικής Τράπεζας, όπου η γαλλική Credit Agricole διατηρεί το 11%, θα είναι πιο δύσκολη και ότι η πώληση θα έχει ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο. "Αυτή η διαδικασία θα είναι λίγο πιο χρονοβόρος γιατί είναι κάπως πιο σύνθετη" υποστήριξε ο υπουργός. «Πιστεύω ότι είναι εφικτό μέσα στο φθινόπωρο να προχωρήσουμε». Διάδοχο σχήμα για την Ολυμπιακή Τις Ολυμπιακές Αερογραμμές θα διαδεχθεί ένα νέο σχήμα που θα αναλάβει το πτητικό της έργο, εάν ο προβληματικός αερομεταφορέας αναγκαστεί να κλείσει λόγω χρεών, υπογράμμισε. "Η Ολυμπιακή θα συνεχίσει να λειτουργεί για ένα διάστημα, μέχρι να προετοιμαστεί το διάδοχο σχήμα που θα συγκεντρώνει την έγκριση της ΕΕ" είπε. "Υπάρχει διαδικασία δημιουργίας μίας εταιρίας, η οποία θα μπορούσε να αναλάβει το πτητικό έργο της Ολυμπιακής σε περίπτωση που η Ολυμπιακή χρειαστεί να κλείσει. Γι' αυτή τη συγκεκριμένη λύση υπάρχει σαφές επενδυτικό ενδιαφέρον" προσέθεσε. "Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει διάδοχο σχήμα για την Ολυμπιακή. Η Ελλάδα χρειάζεται μία δεύτερη εταιρία και για λόγους εσωτερικού ανταγωνισμού" κατέληξε ο υπουργός.