Από θέσεως...
21/02/2015 - 10:54
Απολογισμός ενός τίμιου αλλά άνισου αγώνα
Η πρώτη μάχη ανάμεσα σε μία αριστερή κυβέρνηση κράτους της Ευρωζώνης, και της υπόλοιπης Ευρωζώνης, της πλήρως εμπεδωμένης, ψυχή τε και σώματι, στην, επιβεβλημένη από την Γερμανία, ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής αγοράς, έληξε με την αριστερόφρονη Ελλάδα να έχει υποστεί αρκετές κακώσεις, αλλά, παραδόξως πως και σαν θαύμα, να στέκεται στα πόδια της, για να παλέψει και να αγωνιστεί μία άλλη μέρα, ένα άλλο μήνα, και, ελπίζω, ίσως και ένα άλλο χρόνο.
19/02/2015 - 16:28
Η κωλοτούμπα, οι ευρωλιγούρηδες και ο γερμανικός ανορθολογισμός
Ένα δικό μας μνημόνιο είπαμε να κάνουμε και δεν μας αφήνουν. Το κείμενο με το οποίο η ελληνική κυβέρνηση ζητεί την παράταση της δανειακής σύμβασης, σε συνδυασμό με τα κείμενα από το eurogroup της 11ης Φεβρουαρίου, που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολιών.
19/02/2015 - 10:11
Οι ευφημισμοί του λαϊκισμού
Αποκατάσταση της εθνικής κυριαρχίας, απεξάρτηση από την τρόικα, σκίσιμο του Μνημονίου, απαλλαγή από τους διεθνείς τοκογλύφους, διαγραφή του επαχθούς και επονείδιστου χρέους κ.ο.κ. Στα χρόνια της κρίσεως τα ελληνικά Μ.Μ.Ε. πλημμυρίστηκαν από ευφημισμούς που εφηύραν οι δυνάμεις του λαϊκισμού, για να χαϊδέψουν αυτιά και να υπερασπιστούν τις δομές και τους μηχανισμούς της χρεοκοπίας. Αξίζει να δώσουμε κάποιες διευκρινίσεις γι’ αυτούς τους ευφημισμούς…
19/02/2015 - 08:48
"Κανονικότητα" με την ελληνική έννοια
Αύριο πρώτα ο Θεός η ελληνική κυβέρνηση καταθέτει ένα αίτημα παράτασης της χρηματοδότησης της χώρας από τους ευρωπαικούς θεσμούς, ώστε να αποφευχθεί η πτώχευση από τη μη πληρωμή ομολόγων μας που λήγουν μέσα στους επόεμνους μήνες και να μην πτωχεύσει το τραπεζικό μας σύστημα.
19/02/2015 - 07:54
Με το κεφάλι ψηλά (και με υπόκλιση) – προς την καταστροφή (;)
Υπόμνηση του φίλου Θ.Κ.: Ο Τόλης, φυσικά, τα έχει πει πριν από τον Αλέξη.
19/02/2015 - 07:45
Tο "Μπανανιστάν-Μπαταξιστάν", η Ελλάδα και το χρέος
Για να αντιληφθούμε την συνολική εικόνα του ελληνικού εθνικού χρέους, ας σκεφτούμε μία άλλη -φανταστική- χώρα, που δεν είναι η Ελλάδα, αλλά την χαρακτηρίζουν όλα τα πραγματικά στοιχεία της Ελλάδας, όσον αφορά το εθνικό της χρέος: το ένδοξο "Μπανανιστάν-Μπαταξιστάν", το οποίο, παρά την ονομασία του, δεν έχει χρεοκοπήσει και δεν προτίθεται να χρεοκοπήσει.
18/02/2015 - 12:42
Σε στάση προσοχής είναι δύσκολη η ανταλλαγή απόψεων
Γιατί να κάνουμε εκλογές, αν το αποτέλεσμα δε συμφέρει τη Γερμανία; Όμηρος ενός τοξικού πολιτικού περιβάλλοντος που καλλιεργείται επίμονα και συστηματικά από τον συντηρητικό άξονα που διαμορφώνει ο Σόϊμπλε, η Ευρώπη οφείλει κάποτε να αντιληφθεί ότι, σε στάση προσοχής είναι δύσκολη η ανταλλαγή απόψεων.
18/02/2015 - 09:58
Το μνημόνιο, η γέφυρα, το trendy look, ένα κασκόλ, μία ιταλική γραβάτα και κάποια χειροποίητα Αγγλικά.
Αλήθεια, αναρωτιέμαι, γιατί κάποιος που δεν «κατέχει» μια ξένη γλώσσα (δεν είναι κακό αυτό) να επιμένει – ντε και σώνει – να χειρονομεί σε υπόβαθρο ξένων λέξεων που πιθανόν να μην καταλαβαίνει μη μπορώντας, σε τελευταία ανάλυση, να αποδώσει με ακρίβεια αυτά που επακριβώς θέλει να πεί.
18/02/2015 - 09:08
Απαράδεκτη η στάση του Σόιμπλε
Ο ρόλος του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών Β. Σόιμπλε καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της διαπραγμάτευσης είναι αρνητικός.
17/02/2015 - 16:23
Καντρίλιες πολιτικής επιβίωσης με φόντο την κρίση
Η διάχυτη αβεβαιότητα που δημιουργεί προσώρας η αποτυχία συμφωνίας με τους πιστωτές της χώρας, διευκολύνει τις συνθήκες ακινησίας στο πολιτικό σκηνικό και αναστέλλει εξελίξεις ιδίως στα παλαιά κόμματα, τα οποία δείχνουν να κινούνται με προεκλογικές ταχύτητες.
17/02/2015 - 09:54
Τίποτα δεν αποκλείεται - ούτε οι εκλογές το καλοκαίρι
Είναι η χθεσινή ρήξη με τους Ευρωπαίους μια φάση της διαπραγμάτευσης που τα δυο μέρη τραβούν στα άκρα το σχοινί πρίν συμφωνήσουν ή θα μας οδηγήσει σε μια τελική ρήξη που θα θέσει τη χώρα σε κίνδυνο έλλειψης ρευστότητας βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σε πορεία εξόδου από την ΟΝΕ και ενδεχομένως και από την Ευρωπαική Ένωση;
16/02/2015 - 01:15
Η κόλαση του Γ. Βαρουφάκη και ο γεφυροποιός Αλ.Τσίπρας
Η κυβέρνηση κέρδισε μια πρώτη μάχη. Έπεισε τους Ευρωπαίους να μη λένε το Μνημόνιο, Μνημόνιο και να μη λένε την τρόικα, τρόικα. Το Μνημόνιο θα το λέμε Πρόγραμμα και την τρόικα θα την λέμε «Ευρωπαικοί Θεσμοί». Την χρονική περίοδο από αύριο μέχρι την υπογραφή του νέου προγράμματος θα τη λέμε «Γέφυρα».
15/02/2015 - 19:20
Δεν είναι εύκολη υπόθεση ο συμβιβασμός
Είναι βέβαιο ότι δεν ζούμε όλοι στην ίδια χώρα. ΄Η τουλάχιστον, δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο την πραγματικότητα και πάντως δεν ερμηνεύουμε με τον ίδιο τρόπο τα σημάδια και τα μηνύματα. Ατό δεν είναι αναγκαστικά κακό, γιατί κάπως έτσι λειτουργούν οι κοινωνίες, ζυμώνονται οι πολίτες, κάνουν τα βήματά τους μπρος ή πίσω τα έθνη και τα κράτη. Τέλος πάντων, με αυτό τον τρόπο εξελίσσεται ο κόσμος. Εκτός των περιπτώσεων που μανιπουλάρεται μία κοινωνία, ή αρνείται πεισματικά να δει ορισμένες αλήθειες.
15/02/2015 - 10:19
Ο Τσίπρας στον βατήρα...
Ας αποφορτίσουμε λίγο την συζήτηση... Οι συναντήσεις των Βρυξελλών της προηγούμενης εβδομάδας ήταν μεν κρίσιμες, όμως οι διαθέσεις ήταν φανερές προτού καν ο Βαρουφάκης σκεφτεί τι θα φορέσει στο eurogroup. Ηταν κάτι σαν ένα γκαλά ενόργανης γυμναστικής: Κρίσιμο όσο το πρεστίζ των συμμετεχόντων, καθοριστικό μόνο ως στάδιο προετοιμασίας εν όψει της επόμενης, πραγματικά ανταγωνιστικής συνάντησης.
13/02/2015 - 09:13
Επιστροφή στην κανονικότητα
Οι Ευρωπαίοι ηγέτες φαίνεται οτι συμφώνησαν στις βασικές αρχές των ελληνικών θέσεων, που είναι η παροχή ενός περιθωρίου χρόνου για να φτιαχτεί ένα νέο πρόγραμμα για την χώρα, ο Ντράγκι έκανε το θαύμα του και εξασφάλισε τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος και όλα δείχνουν οτι τους επόμενους μήνες δεν θα βρεθούμε εκτός Ευρωζώνης και οτι το τραπεζικό σύστημα θα επιβιώσει.
12/02/2015 - 00:42
Ότι και να λέμε στο Eurogroup, ο Ντράγκι τελικά θα αποφασίσει
Λύση δεν βρέθηκε όπως ήταν αναμενόμενο στο χθεσινό Εurogroup αλλά οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Έχουμε την Σύνοδο Κορυφής που ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας θα εκθέσει τις ελληνικές απόψεις και την Δευτέρα έχουμε ένα ακόμη Eurogroup που υποτίθεται οτι θα βρεθεί η λύση. Παρά τις προσπάθειες που λένε όλοι (και εμείς και οι Ευρωπαίοι) ότι κάνουν για να βρεθεί λύση, δεν αποκλείεται καθόλου τελικά να μη βρεθεί.







