Από θέσεως...
26/05/2015 - 08:10
Η διαγραφή της Ζωής
«Truth is stranger than fiction», λένε οι Βρετανοαμερικανοί και στην περίπτωσή μας επιβεβαιώνεται πλέον με δραματικό τρόπο: αυτό που ζούμε ξεπερνά κάθε φαντασία.
25/05/2015 - 14:05
Στον αέρα η συμφωνία, διχασμένος ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Οποιος δεν καταλαβαίνει σε ποιο σημείο βρίσκεται η διαπραγμάτευση με τους δανειστές, να μη τα βάζει με τον εαυτό του. Δεν φταίει αυτός. Κανείς δεν γνωρίζει που ακριβώς βρίσκεται η διαπραγμάτευση, ούτε καν εκείνοι που παίρνουν μέρος, αφού στο περιβόητο Brussels Group, οι τροϊκανοί περιμένουν στις Βρυξέλλες και οι δικοί μας ήταν το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα, περιμένοντας οδηγίες. Ακόμη χειρότερα, δεν γνωρίζουν, ούτε η Μέρκελ, ούτε ο Ολάντ, ούτε ο Τσίπρας, ούτε η Λαγκάρντ, ούτε καν ο αμερικανός υπουργός Οικονομικών, ο Λιου. Και προς Θεού, μη παίρνετε τοις μετρητοίς όσα λένε το Μαξίμου, ο Σακελλαρίδης, ο Μπαρουφάκης, ο Τσακαλώτος, ο ίδιος ο πρωθυπουργός και οι λοιποί. Πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι οι ξένοι που ομιλούν για καλύτερο, αλλά για πολύ μεγάλη απόσταση μεταξύ των δύο πλευρών. Γιατί έτσι είναι…
25/05/2015 - 01:19
"Συντροφικά" μαχαιρώματα
Είναι δύσκολο αν όχι αδύνατον σε όποιον δεν είναι κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ή "επαγγελματικό στέλεχος" της αριστεράς, να καταλάβει τι συζητάνε ακριβώς στα όργανα του κόμματος τη στιγμή που η χώρα αντιμετωπίζει θανάσιμο κίνδυνο.
24/05/2015 - 23:40
Και τώρα τι κάνουμε;
Η παραδειγματική συντριβή των αδυνάμων και η ωμή επιβολή του κοινωνικού Δαρβινισμού στη χώρα δεν είναι μονόδρομος. Υπάρχει ζωή και εκτός Μνημονίων! Οι άνεργοι και οι χρονίως αποκλεισμένοι από την αγορά εργασίας, οι άνθρωποι που ψάχνουν για φαγητό στα σκουπίδια ή στέκονται με συστολή στις ουρές των συσσιτίων, η ξενητεμένη νεολαία, οι άστεγοι, οι ψυχικά ραγισμένοι, όσοι εργάζονται «έναντι» στον ιδιωτικό τομέα και εν κατακλείδι, το σύνολο των πολιτών που κρατιούνται θυμωμένοι με το ζόρι από τα ξέφτια της αξιοπρέπειας, ασφαλώς, θα είχαν ενδιαφέρουσες απόψεις επί του θέματος…
22/05/2015 - 20:06
Γιατί χαίρεται ο Τσίπρας και χαμογελάει;
Αν στην Ρίγα έγινε κάτι, μάλλον πρέπει να είναι σοβαρό, είτε εντάσσεται στο θετικό σενάριο, δηλαδή την αποτροπή της χρεοκοπίας της χώρας, είτε όχι.
21/05/2015 - 23:59
Ζητάμε ρουσφέτι από τη Μέρκελ, βάζουμε "μέσον" στη Σύνοδο Κορυφής
Το μήνυμα που στέλνει η Ευρώπη στην Ελλάδα, είναι το ίδιο διαρκώς, τόσο που καταντάει μονότονο: Βρείτε τα σε τεχνικό επίπεδο με τους "θεσμούς" και θα προχωρήσουμε σε συμφωνία. Εμείς από την άλλη στέλνουμε άλλο μήνυμα: "Κάναμε πολλά, δώστε πολιτική λύση". Το μήνυμα αυτό μετέφερε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη Σύνοδο Κορυφής στη Ρίγα χθες.
21/05/2015 - 19:53
Το τσίρκο...
Με το συμπάθιο, αυτή δεν είναι κυβέρνηση, είναι η επιτομή του αλαλούμ και σε πιο απλά ελληνικά, πρόκειται για τσίρκο.
21/05/2015 - 10:40
Απονη Ζωή
Το να συζητάμε για το πώς έχουμε μπλέξει είναι δυστυχώς μάταιο. Αυτό που είναι χρήσιμο και αναγκαίο είναι να δούμε αυτό που οι περισσότεροι αρνούμαστε: την ευθύνη του Τσίπρα για τα όσα συμβαίνουν.
20/05/2015 - 15:30
Πληρωμή με κάρτα από το πρώτο ευρώ
Ένα από τα πιο απλά, δίκαια και δικαίως οριζόντια μέτρα που μπορεί να υλοποιήσει η κυβέρνηση σε άμεσο χρόνο για να καταπολεμήσει αποτελεσματικά την φοροδιαφυγή είναι η επιβολή πληρωμής με κάρτα οιασδήποτε συναλλαγής από το πρώτο ευρώ, και η επιβολή αυστηρών και άμεσων κυρώσεων στους παραβάτες.
20/05/2015 - 13:40
Με ένα νι και δυο έψιλον γιώτα
Αρχική μου πρόθεση ήταν να τιτλοφορήσω το σχόλιο που θα συνόδευε αυτήν τη φωτογραφία «μικρά διατριβή περί ατυχίας». Αιτία η άποψη παλαιού μου γνωστού (απολύτως ορθογράφου) ότι οι ανορθόγραφοι είναι σε μεγάλο βαθμό άτυχοι: θα μπορούσαν π.χ. να πετύχουν το «ε» ή το «αι» κατά 50%, αλλά το κάνουν πάντα λάθος. Bad luck.
20/05/2015 - 00:11
O Lou Reed "ερμηνεύει" ΣΥΡΙΖΑ
Στο τραγούδι του Last Great American Whale, στο οποίο σατυρίζει τους Αμερικανούς και τους πολιτικούς, ο Μέγας (και αληθινός, όχι σαν κάτι άλλους) ροκ σταρ, Lou Reed, έλεγε "They say things are done for the Majority, believe half of what you see and none of what you hear " (πρίν από τον Lou Reed το είχε πεί και ο Βενιαμίν Φραγκλίνος και κάπου το είχε αναφέρει και ο Εντγκαρ Αλαν Πόε, αλλά εν πάση περιπτώσει εγώ προτιμώ τον μακαρίτη τον Lou). Αυτό το τραγούδι λοιπόν ταιριάζει γάντι στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η ενημέρωση γύρω από την διαπραγμάτευση και σας το λέω για να λάβετε τα μέτρα σας ώς αναγνώστες. Ή υπάρχει ένα σχέδιο γενικευμένης παραπληροφόρησης, ή (που το θεωρώ πολύ πιθανότερο) απλώς "xάθηκε η μπάλλα". Nα εξηγήσω τι εννοώ:
19/05/2015 - 09:46
Οι αρχές του Microfinance - Η Φιλοσοφία των Μικροχρηματοδοτήσεων
Τους τελευταίους μήνες (ξανα)γίνονται μεταξύ των παραγωγικών φορέων συζητήσεις και υποδείξεις προς την Κυβέρνηση σχετικά με την καθιέρωση του Microfinance (μικροπιστώσεις) στην Ελληνική οικονομία. Στα πλαίσια αυτών των συζητήσεων, είναι λογικό να υπάρχουν ποικίλες απόψεις επί του θέματος. Όμως στο Microfinance υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τα οποία θεωρούνται διεθνώς δεδομένα και αυτονόητα. Έτσι έχει ενδιαφέρον να επισημανθούν ποιες είναι οι βασικές αρχές του Microfinance που εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο και κατόπιν να σκεφτούμε αν και πώς θα θέλαμε να τις διαφοροποιήσουμε ώστε να τις εντάξουμε στην οικονομία μας με τρόπο που θα την ωφελήσει ουσιαστικά. Το φαινόμενο Microfinance είναι μια ολόκληρη κουλτούρα που προϋποθέτει ψύχραιμη μελέτη στην πορεία μέχρι την εφαρμογή του.
19/05/2015 - 08:15
Ας κοιτάξουμε προς βορράν
Με την κυβέρνηση και την Ελλάδα σε κατάσταση μετέωρη ως προς το μέλλον της στην ΟΝΕ και την ΕΕ, ίσως θα είναι χρήσιμο να στρέψει κάποιος το βλέμμα προς τον βορρά.
19/05/2015 - 07:59
Κόντρα Γιούνκερ - ΔΝΤ - Εurogroup για την Ελλάδα
Η παρέμβαση Γιούνκερ στην διαπραγμάτευση μεταξύ Ελλάδας και δανειστών, διευκολύνει την ελληνική πλευρά και ταυτόχρονα επιδιώκει την αναβάθμιση της Ευρωπαικής Επιτροπής σε ρόλο ρυθμιστή των υποθέσεων της Ευρωζώνης. Το κατά πόσον θα γίνει αποδεκτός από τις πολιτικές ηγεσίες της Ευρώπης αυτός ο νέος ρόλος που επιδιώκει η Κομισιόν, είναι προς το παρόν αμφίβολο, όπως και η υιοθέτηση της πρότασης της.
18/05/2015 - 17:33
Συμφωνία; Να τη δούμε για να το πιστέψουμε
Η γενική εντύπωση μέσα και έξω είναι ότι η σωτήρια συμφωνία βρίσκεται επί θύραις. Άλλωστε και η κυβέρνηση το λέει για πολλοστή φορά με τη γνωστή αισιοδοξία που την χαρακτηρίζει από τότε που ανέβηκε στην εξουσία. Πόσες και πόσες φορές τα στελέχη της δεν διαβεβαίωσαν ότι η συμφωνία με τους δανειστές έκλεινε σε μία, δύο τρείς μέρες, εκείνη την εβδομάδα ή την άλλη; Και πόσες κρίσιμες προθεσμίες δεν πέρασαν από τις 25 Ιανουαρίου μέχρι σήμερα χωρίς να γίνει τίποτα;
18/05/2015 - 16:32
Τι είδε ο Κοντονής
Ο υφυπουργός αθλητισμού Σταύρος Κοντονής μετέβη, όπως διάβασα, στη Μαδρίτη για να παρακολουθήσει τον ευρωπαϊκό τελικό του μπάσκετ. Ελπίζει κανείς ότι, εκτός από τη θαυμαστή μαχητικότητα του Ολυμπιακού (παρά το στενόχωρο τελικό αποτέλεσμα), διαπίστωσε από κοντά και κάτι ακόμη: ότι εκατομμύρια άνθρωποι θεωρούν τις διοργανώσεις του είδους μεγάλες γιορτές και εντυπωσιακές εκδηλώσεις αθλητικής προσπάθειας καθώς και ότι οι ευρωπαϊκές -μάχες και- δάφνες του Παναθηναϊκού και του Ολυμπιακού (παλαιότερα –και ελπίζει κανείς και στο μέλλον- και άλλων ομάδων της χώρας) προσθέτουν στους Έλληνες αθλητές και φιλάθλους μια αναντικατάστατη διάσταση ενδιαφέροντος, συγκίνησης και απόλαυσης που δεν μπορούν να προσφέρουν οι εσωτερικές κοκορομαχίες ακόμη και αν παύσουν να λειτουργούν ως θερμοκήπια του χουλιγκανισμού.






