Όπως αναφέρει, τα αποτελέσματα είναι κυρίως επηρεασμένα από την εγχώρια πτώση στην κατανάλωση καυσίμων λόγω της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος και της μεγάλης αύξησης στην φορολογία. Θετικό ήταν το γεγονός ότι οι όγκοι στον τομέα του διυλιστηρίου μειώθηκαν ελάχιστα αντίθετα με τους όγκους στον τομέα εμπορίας καυσίμων που η μείωση του στην Ελλάδα έφτασε το 41.4%. Σημαντικό γεγονός αποτελεί η αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας του ομίλου που πλέον αποτελεί το 46.3 % όσον αφορά τα έσοδα και το 52.6% όσον αφορά τους όγκους.
Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών η αύξηση της τάξεως του 34.4% είναι πλασματική και οφείλεται στην μεγάλη άνοδο των τιμών του πετρελαίου, όσον αφορά τη δραστηριότητα διυλιστηρίου και στην μεγάλη άνοδο των τιμών των καυσίμων, όσον αφορά τη δραστηριότητα πρατηρίων σε σχέση με την συγκρινόμενη περίοδο. Το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε στο 6% όπως ήταν αναμενόμενο λόγω των παραπάνω από 8.3% στο εξάμηνο του 2009 αλλά η πτώση του συγκρατήθηκε από την μικρή πτώση στους όγκους των διυλιστηρίων και την επίτευξη ικανοποιητικού μικτού περιθωρίου κέρδους ανά μετρικό τόνο.
Τα ΕΒΙΤ μειώθηκαν κατά 54.8% και διαμορφώθηκαν στα €56,76 εκ. Η μεγάλη διαφορά οφείλεται και στο γεγονός ότι στο εξάμηνο του 2009 υπήρχαν κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές έναντι σημαντικών ζημιών φέτος λόγω ενίσχυσης του Δολαρίου. Τα Κέρδη Προ Φόρων υποχώρησαν κατά 66.3%. Στο αποτέλεσμα αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι στην περσινή περίοδο υπήρχαν έκτακτα κέρδη €16,85εκ από πώληση μεριδίου θυγατρικών. Τέλος τα Καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €19,57 εκ μειωμένα κατά 81.4%. Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι άμεσα συγκρίσιμο με το αντίστοιχο του 2009 καθώς φέτος η έκτακτη εισφορά (ύψους €13,4 εκ) συμπεριλήφθηκε φέτος στα αποτελέσματα του Β Τριμήνου και όχι του Δ Τριμήνου όπως πέρυσι και για λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω. Εξαιρουμένης της έκτακτης εισφοράς του 2010 και των έκτακτων κερδών του 2009 η συγκρίσιμη μείωση των Καθαρών Κερδών ανέρχεται στο 63.5%.
Το Β Εξάμηνο του τρέχοντος έτους αναμένεται καλύτερο παρά την επιβράδυνση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά καθώς φαίνεται ότι οι τιμές του αργού πετρελαίου έχουν σταθεροποιηθεί, το δολάριο δεν έχει ενισχυθεί περεταίρω σε σχέση με το ευρώ ενώ τα περιθώρια του τομέα διύλισης μπορούν να βελτιστοποιηθούν χάρη και στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας του διυλιστηρίου. Στον τομέα της εμπορίας καυσίμων η ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της Shell Hellas θα βελτιώσει τα νούμερα του τομέα ενώ η μείωση των όγκων και των περιθωρίων κέρδους φαίνεται να σταθεροποιείται μετά τη διατήρηση της μέσης τιμής της αμόλυβδης σε επίπεδα κοντά στο €1,50.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr