Κέρδη κατέγραψαν οι δείκτες στις ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές ύστερα από την ισχυρή άνοδο που κατέγραψαν τις πρώτες ώρες της συνεδρίασης οι δείκτες στην αμερικανική κεφαλαιαγορά, οι οποίοι έδειχναν ότι ''βρήκαν βηματισμό'' μετά από την μεταβλητότητα στην έναρξη της συνεδρίασης. Μετά από ένα «διάλειμμα» πτώσης την ώρα που ανακοινώθηκαν οι νέες πτώσεις στις πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι επενδυτές ξαναβρήκαν την αισιοδοξία τους, αφού το Κογκρέσο εμφανίζεται θετικό έναντι στα σχέδια αναδιάρθρωσης τους των τριών βιομηχανιών του Ντιτρόιτ.
Η κατάθεση ενώπιον του Κογκρέσου των σχεδίων αναδιάρθρωσης των τριών μεγαλύτερων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, General Motors, Ford και Chrysler, αναμφισβήτητα ήταν ο «ανεμοδείκτης» των συναλλαγών στις κεφαλαιαγορές.
Ράλι Ανόδου στη Wall
Η Citigroup βρέθηκε στο +7,3%, ύστερα από την ανακοίνωση του διοικητή της Fed, Μπεν Μπερνάνκι ότι θα χρησιμοποιήσει λιγότερο «συμβατικά» μέσα για να επιτευχθεί η πολυπόθητη ανάκαμψη.
Στο +11% κινήθηκαν και οι μετοχές της General Electric, η οποία παρά το γεγονός ότι μείωσε τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη στο τέταρτο τρίμηνο στο κάτω άκρο των προηγούμενων εκτιμήσεών της, ανακοίνωσε ότι διατηρεί το μέρισμά της στα 1,24 δολάρια και την πιστοληπτική αξιολόγησής της στο ΑΑΑ.
Τα κέρδη στο τρέχον τρίμηνο τοποθετούνται στα 50 με 52 σεντ ανά μετοχή, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψη έκανε λόγο για κέρδη 50 με 56 σεντ. Για το σύνολο της χρήσης 2008, η εταιρεία αναμένει υποχώρηση των κερδών της στα 8 δισ. δολάρια, ενώ για τη χρήση 2209 στα 5 δισ. δολάρια το 2009.
Το ενδιαφέρον των επενδυτών στη Wall Street εστιάστηκε στις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι General Motors, Ford και Chrysler, οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, καταθέτουν στο Κογκρέσο προγράμματα αναδιάρθρωσης, ζητώντας κρατική βοήθεια για να ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα οι τρεις εταιρείες δεν κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο ανασυγκρότησης. Από την πλευρά τους οι Δημοκρατικοί, επεσήμαναν ότι δεν πρόκειται να εγκρίνουν δάνειο «διάσωσης» αν οι εταιρείες δεν καταθέσουν πειστικό σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Συγκεκριμένα, η Ford θα διαθέσει περίπου 14 δισ. δολάρια σε νέες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια, προβλέποντας παράλληλα ότι μέχρι το 2010 θα έχουν δώσει σε κυκλοφορία τα νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Επιπλέον, η Ford αναμένει μέχρι το 2011 να έχει επανέλθει στη ζώνη της κερδοφορίας, ενώ το 2009 δεν θα αντιμετωπίζει πλέον τα προβλήματα ρευστότητας που είχε και έχει το 2008. Επιπλέον, ζητά από την αμερικανική κυβέρνηση το ποσό των 9 δισ. δολαρίων, ώστε να μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.
H GM, η Ford και η Chrysler έχουν δεχτεί ισχυρό πλήγμα το τελευταίο διάστημα, καθώς οι πωλήσεις τους μειώνονται κατακόρυφα ενώ οι δείκτες χρέους και το κόστος βάσης έχουν εκτιναχθεί στα ύψη καθιστώντας τα προϊόντα τους μη ανταγωνιστικά.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι επενδυτές φοβούνται ένα νέο «αιματοκύλισμα» στις αγορές. Μάλιστα, σε έκθεσή της η JP Morgan αναφέρει ότι την επόμενη χρονιά θα δούμε «βαθιά παγκόσμια ύφεση». Οικονομολόγοι σχολιάζουν ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και τα κέρδη των επιχειρήσεων «μοιραία» θα σημειώσουν πτώση την επόμενη χρονιά.
Κέρδη και στην Ευρώπη
Ο Πανευρωπαϊκός Δείκτης Dow Jones Stoxx 600 σημείωσε άνοδο της τάξεως του 1,5%, διαγράφοντας τις προηγούμενες απώλειες ύψους 2,3%.
Η Allianz σημείωσε κέρδη της τάξεως του 5,5%, ύστερα από την «κατρακύλα» σε χαμηλό 22 ετών του δείκτη τιμών παραγωγού της Ευρωζώνης τον Οκτώβριο, που δίνει χώρο για νέα αύξηση των επιτοκίων στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Ράλι ανόδου της τάξεως του 12% κατέγραψε η μεγαλύτερη εταιρία σούπερ μάρκετ της Αγγλίας, η Tesco, ύστερα από τις καλύτερες των εκτιμήσεων πωλήσεις.
Ακόμη, άνοδο 13% σημείωσαν οι μετοχές του αγγλικού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr