Παρόμοια φορολογική διαφοροποίηση προτείνεται να εφαρμοσθεί στα τέλη ταξινόμησης κατά τη διάρκεια μεταβατικής περιόδου ενόψει της προτεινόμενης κατάργησής τους. Σκοπός της Επιτροπής είναι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2008, τουλάχιστον το 25% των συνολικών φορολογικών εσόδων από τα τέλη ταξινόμησης και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας να προέρχονται από το βασιζόμενο στο CO2 στοιχείο και, έως το 2010, το ποσοστό αυτό θα πρέπει να ανέρχεται στο 50%.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για θέματα Επιχειρήσεων καιΒιομηχανίας κ. Γκύντερ Φερχόϊγκεν, απαντώντας σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητή κ. Γιώργου Παπαστάμκου, τόνισε ότι η φορολόγηση των αυτοκινήτων μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τις αποφάσεις των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τις αγορές τους, ώστε να στηριχθεί η προώθηση αυτοκινήτων με υψηλή απόδοση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.
Στις 7 Φεβρουαρίου 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τα αποτελέσματα της επανεξέτασης της κοινοτικής στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα επιβατηγά αυτοκίνητα και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα. Στο έγγραφο αυτό, η Επιτροπή ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προτείνει νομοθετικό πλαίσιο, αν είναι δυνατό εντός του 2007 και το αργότερο στα μέσα του 2008, προκειμένου να επιτύχει τον στόχο της ΕΕ για 120 g CO2/km, επικεντρωνόμενη στις υποχρεωτικές μειώσεις των εκπομπών CO2 ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 130 g CO2/km κατά μέσο όρο όσον αφορά το στόλο των καινούριων αυτοκινήτων, με βελτιώσεις της τεχνολογίας των κινητήρων των οχημάτων, καθώς και περαιτέρω μείωση 10 g CO2/km, ή ισοδύναμη εφόσον είναι τεχνικώς αναγκαίο, με άλλες τεχνολογικές βελτιώσεις και με την αύξηση της χρήσης των βιοκαυσίμων. Κατ αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θέτει τους πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2, οι οποίοι είναι πιο αυστηροί από εκείνους που ισχύουν για άλλες περιοχές.
Επιπροσθέτως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει τη δυνατότητα υπαγωγής του τομέα των οδικών μεταφορών στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ όσον αφορά την τρίτη περίοδο κατανομής δικαιωμάτων (δηλαδή μετά το 2013). Συμφωνεί μάλιστα ότι το νέο σύστημα θα σχεδιασθεί κατά τρόπο που να εξασφαλίζει ανταγωνιστικά ουδέτερους και κοινωνικά ισότιμους και βιώσιμους στόχους περιορισμού, ισότιμους για την πληθώρα των ευρωπαίων αυτοκινητοκατασκευαστών και να αποτρέπει κάθε αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ των αυτοκινητοκατασκευαστών. Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να είναι συμβατό με τον συνολικό στόχο της επίτευξης των στόχων του Κυότο της ΕΕ και να βασίζεται σε ολοκληρωμένη αξιολόγηση αντικτύπου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr