Σε επίπεδο Ομίλου, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών για το 2009 διαμορφώθηκε σε €149,98 εκ. έναντι €230,94 εκ. κατά το αντίστοιχο έτος του 2008 μειωμένος κατά 35,06%. Οι λειτουργικές ζημίες EBITDA ανέρχονται σε €53,74 εκ. το 2009 έναντι κερδών €80,33 εκ. την προηγούμενη χρήση. Οι ζημιές οφείλονται κυρίως στο αρνητικό αποτέλεσμα αποτίμησης επενδυτικών ακινήτων, έναντι κερδών την προηγούμενη χρήση. Το αναμορφωμένο EBITDA για το 2009 μετά την αφαίρεση της επίδρασης από την αποτίμηση των επενδυτικών ακινήτων ανέρχεται σε κέρδη €1,50 εκ. Οι ζημίες προ φόρων το 2009 ανήλθαν σε €64,14 εκ. εμφανίζοντας μείωση της τάξης του 241,62% σε σύγκριση με το 2008.
Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, ο κύκλος εργασιών σημείωσε το 2009 μείωση κατά 32,88% επιτυγχάνοντας πωλήσεις €121,69 εκ. έναντι €181,31 εκ. το 2008. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανέρχονται σε €13,04 εκ. μειωμένα κατά 63,57%, μείωση που κυρίως οφείλεται στην αύξηση των λοιπών εξόδων εκμετάλευσης κατά €6,8 εκ λόγω διενέργειας προβλέψεων απομείωσης και στην μείωση του μεικτού κέρδους κατά €16,5 εκ. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €8,45 εκ. εμφανίζοντας μείωση κατά 4,76%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €6,12 εκ. έναντι €2,26 εκ. το 2008 η αύξηση τους το 2009 αντιστοιχεί σε 170,93%.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της Μηχανικής ΑΕ και της θυγατρικής της εταιρία ΘΟΛΟΣ ΑΕ στο τέλος του 2009 ανερχόταν σε €341,3 εκ. ( Μηχανική ΑΕ: €308,9 εκ., Θόλος ΑΕ: €32,4 εκ.).
Το Μικτό Περιθώριο Κέρδους του Ομίλου ως προς το σύνολο του Κύκλου Εργασιών παρέμεινε και το 2009 σε ικανοποιητικά επίπεδα και διαμορφώθηκε στα 14,9% από 22% (2008). Τα μικτά της κέρδη δε, μειώθηκαν το 2009 σε ποσοστό 55,95% σε €22,40 εκ. έναντι €50,85 εκ. στην αντίστοιχη χρήση του 2008. Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, το Μικτό Περιθώριο Κέρδους το 2009 ως προς το σύνολο του Κύκλου Εργασιών διαμορφώθηκε στα 18,98%, έναντι περιθωρίου 21,84% το 2008 (μικτό κέρδος €23,09 εκ. έναντι €39,59 εκ.).
Κατά το 2009 ο Όμιλος επένδυσε σε νέα και στα υφιστάμενα ακίνητα το ποσό των €5,00 εκ. για την διεύρυνση των δραστηριοτήτων του σε επενδύσεις ακινήτων στο εξωτερικό, κατά κύριο λόγο στην εκμετάλλευση της Ρωσίας, όπου η αγορά έχει ξαναβρεί τη χαμένη της ισορροπία και η ζήτηση για αγορά ακινήτων έχει επιστρέψει. Αυτό πιστοποιείται και από το γεγονός ότι από τα τέλη του 2009, σημαντικά ξένα επενδυτικά κεφάλαια επανεξετάζουν ευκαιρίες αγοράς, καθώς έχουν την πεποίθηση ότι η δυναμική της ρωσικής αγοράς παραμένει και ότι οι σημερινές αποτιμήσεις των ακινήτων αποτελούν μοναδικές επενδυτικές ευκαιρίες. Περαιτέρω αισιοδοξία για τη δραστηριοποίηση του ομίλου της ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ στην αγορά της Μόσχας, δημιουργεί πρόσφατη πρόβλεψη της Παγκόσμιας Τράπεζας για ενίσχυση του ΑΕΠ της Ρωσίας σε 6,5% για το 2010, δείγμα ότι η οικονομική κρίση αποτελεί πλέον παρελθόν.
Στις Κατασκευές, ο Όμιλος σήμερα κατασκευάζει 19 έργα υποδομής σε όλη τη Ελλάδα και θα συμμετάσχει στους διαγωνισμούς που θα προκηρυχθούν από το Δημόσιο και οι οποίοι θα αφορούν έργα που η χρηματοδότησή τους εντάσσεται στο Δ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης με στόχο πάντα μία σταθερά αυξανόμενη κερδοφορία.Στον τομέα των ακινήτων στο εξωτερικό όσον αφορά στις επενδύσεις της θυγατρικής Μηχανή Ρωσίας συνεχίζονται οι κατασκευές στη Μόσχα α) στο κτιριακό συγκρότημα "Μέγας Αλέξανδρος" συνολικής επιφάνειας 166.000 τ.μ. και β) του κτιριακού συγκροτήματος διαμερισμάτων "Ηρα" συνολικής επιφάνειας 17.000 τ.μ. Στην Ουκρανία, η θυγατρική Μηχανική Ουκρανίας αναμένεται να ολοκληρώσει στο τέλος του έτους το κτιριακό συγκρότημα "’ρτεμις" συνολικής επιφάνειας 53.000 τ.μ. στα ανατολικά προάστια της πόλης του Κιέβου
Ειδικότερα, το 2009 πραγματοποιήθηκαν και αναμένονται σημαντικές εξελίξεις στους παρακάτω τομείς δραστηριότητάς του Ομίλου:
Στις Κατασκευές:
Τον Ιούνιο 2009, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. ανακηρύχθηκε μειοδότης και προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό για το έργο "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΚΤΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΒΟΡΡΑ - ΝΟΤΟΥ. " συνολικού συμβατικού προϋπολογισμού €26,6 εκ. Η σύμβαση κατασκευής του συγκεκριμένου έργου υπεγράφη τον Μάρτιο του 2010 και η διάρκεια της κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή τμήματος ~ 8 χλμ. της αρτηρίας που συνδέει το ’κτιο με τον υπό κατασκευή οδικό άξονα Βορρά - Νότου (Ιόνια Οδό).
Τον Σεπτέμβριο του 2009, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε., ανακηρύχθηκε μειοδότης και προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό για το έργο "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΑΧΕΛΩΟΥ" συνολικού συμβατικού προϋπολογισμού €34,3 εκ.. Η σύμβαση κατασκευής του συγκεκριμένου έργου αναμένεται να υπογραφεί εντός του 2010. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή της τελικής επένδυσης της Σήραγγας Εκτροπής του Αχελώου. Εισημαίνεται ότι παρά το γεγονός ότι το έργο για την εκτροπή του Αχελώου έχει προσωρινά διακοπεί με απόφαση της Επιστροπής Αναστολών του ΣτΕ, το συγκεκριμένο έργο κρίνεται απαραίτητο για την ασφάλεια της ήδη διανοιχθείσας σήραγγας.
Τον Σεπτέμβριο του 2009, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε., ανακηρύχθηκε μειοδότης και προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό για το έργο "Κάθετος άξονας Εγνατίας Οδού Δερβένι -Σέρρες - Προμαχώνας: Εργασίες ενίσχυσης υπεδάφους και ανακατασκευή οδοστρώματος" συνολικού προϋπολογισμού €5,95 εκ.. Η σύμβαση κατασκευής του συγκεκριμένου έργου αναμένεται να υπογραφεί εντός του 2010. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή εργασιών ενίσχυσης του υπεδάφους με παράλληλη ανακατασκευή του οδοστρώματος τμήματος του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Κ. Αμπέλα ? Α/Κ Πετριτσίου.
Τον Φεβρουάριο του 2009, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, κατέθεσε Αίτηση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, στην Α? Φάση (Προεπιλογή) του διαγωνισμού για το έργο "ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3, ΤΜΗΜΑ ΧΑΪΔΑΡΙ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ" (RFP 189/08), συνολικού προϋπολογιμού €515 εκ. Στον ανωτέρω διαγωνισμό η εταιρεία προεπελέγη για την συμμετοχή της στην Β? Φάση του διαγωνισμού, υποβολή Οικονομικών Προσφορών, με σκοπό την ανάληψη του εν λόγω έργου, η οποία αναμένεται να διενεργηθεί εντός του 2010.
Τον Ιούνιο του 2009, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, κατέθεσε Αίτηση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, στην Α' Φάση (Προεπιλογή) του διαγωνισμού για το έργο "ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ" (RFP 194/09), συνολικού προϋπολογιμού €425 εκ. Στον ανωτέρω διαγωνισμό η εταιρεία προεπελέγη στο 1ο στάδιο της Α' Φάσης του διαγωνισμού και αναμένεται εντός του 2010 το τελικό αποτέλεσμα της προεπιλογής των εταιρειών που θα συμμετάσχουν στη Β' Φάση δηλαδή στην υποβολή των Οικονομικών Προσφορών με σκοπό την ανάληψη του εν λόγω έργου.
Στην Ενέργεια:
Αξιοποιώντας την υποδομή και τεχνογνωσία της Εταιρείας στην κατασκευή μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων της ΔΕΗ, η Μηχανική δραστηριοποιείται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω Υδροηλεκτρικών Σταθμών. Το 2003 η Μηχανική έθεσε σε λειτουργία τον πρώτο υδροηλεκτρικό σταθμό Θεοδώριανων εγκατεστημένης ισχύος 4MWe με ετήσια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εως και 19.000 MWh, αξίας ~ €1,7 εκ., το δε 2008 έλαβε από το υπουργείο Ανάπτυξης την άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τον μικρό υδροηλεκτρικό σταθμό Καρπενησιώτη. Ο σταθμός, που πρόκειται να κατασκευαστεί στον νομό Ευρυτανίας θα έχει ισχύ 5,9 MWe, ενώ η ετήσια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι της τάξης των 23.000 MWh, αξίας ~ €2 εκ.. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €12 εκ.. Παράλληλα συνεχίζονται οι ενέργειες γιά την επαναδειοδότηση του μεγάλου υδροηλεκτρικού σταθμού Αγίου Νικολάου στον ποταμό ’ραχθο Ν. Αρτας εγκατεστημένης ισχύος 93MWe και ετήσιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 300.000MWh. Επίσης τον Μάρτιο η ΜΗΧΑΝΙΚΗ κατέθεσε, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής φάκελλο για την εκμετάλλευση του Λιγνιτωρυχείου της Βεύης, τον δε Απρίλιο θα υποβάλλει στη ΡΑΕ αιτήσεις μετα των σχετικών μελετών, για την αδειοδότηση δύο μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών αντλησιοταμίευσης συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 762 MWe (ήτοι ένας σταθμός ισχύος 2x190ΜWe = 380ΜWe και ένας δεύτερος σταθμός ισχύος 2x191ΜWe = 382MWe).
H Διοίκηση της Εταιρείας, σκοπεύει να προτείνει στην Γ.Σ. των Μετόχων για τη χρήση 2009 τη διανομή μερίσματος ποσού 0,035 ευρώ ανά μετοχή εκ του οποίου μερίσματος μετά την υποχρέωση παρακράτησης φόρου μερισμάτων 10% υπέρ Ελληνικού Δημοσίου (παρ.1, αρθρο 18, ν.3697/2008) θα αποδοθεί στους μετόχους το υπόλοιπο του μερίσματος που αντιστοιχεί σε 0,0315 ευρώ καθαρό ανά μετοχή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr