• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Polyeco: Από ένα ιστορικό κτήριο στον Πειραιά «καθαρίζει» τον κόσμο

11:08 - 14 Φεβ 2020 | Επιχειρήσεις
Μια παλιά καπναποθήκη πίσω από την Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά, στην άλλοτε καρδιά της ελληνικής βιομηχανίας, όπου οι συρματουργίες των προσφύγων της Μικρασίας και τα καπνεργοστάσια του Παπαστράτου δέσποζαν, είναι η βάση της ελληνικής εταιρείας Polyeco, που δραστηριοποιείται στον διαρκώς αναπτυσσόμενο κλάδο της διαχείρισης επικίνδυνων λυμάτων και αποβλήτων.

Ήδη έχει στο ενεργητικό της έχει μια σειρά από εμβληματικά έργα απορρύπανσης σε όλον τον κόσμο έχοντας  παραδώσει πάνω από 65 τέτοια έργα σε 35 χώρες.

Το Μάρτιο του 2019, μάλιστα,  κατέθεσε πρόταση για την διαχείριση,  επεξεργασία και τελική διάθεση όλων των αποβλήτων που παράχθηκαν από το C/S Maersk Honam και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι Χαλίντ. Στις 6 Δεκεμβρίου 2019, υπεγράφη η σύμβαση ανάθεσης έργου και στις 8 Δεκεμβρίου του 2019 παραδόθηκε στην εταιρεία η διαχείρισή του.  Μάλιστα  δημιουργήθηκε ειδικά για την ανάληψη και εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου μια εταιρεία ειδικού σκοπού, η  Green Evolution Environmental Services LLC, που και εδρεύει στη  Sharjah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. 

Το νέο έργο

Όπως τόνισε χθες  κατά την παρουσίαση του έργου ο Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Polyeco Group σε συνάντηση με δημοσιογράφους στα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά, το έργο θα παραδοθεί σε έντεκα μήνες από την υπογραφή, δηλαδή το Νοέμβριο του 2020.

Σημειώνεται ότι στις 6 Μαρτίου 2018, το 353 μέτρων πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων C/S Maersk Honam, υπέστη εκτενείς ζημιές από πυρκαγιά ενώ έπλεε στην Αραβική Θάλασσα, με κατεύθυνση τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Μετέφερε 7.500 κοντέινερς, εκ των οποίων κάηκαν περίπου 2.000 εξ αυτών, καθώς όλο το φορτίο στο πρωραίο τμήμα του πλοίου και οι χώροι ενδιαίτησης κάηκαν ολοσχερώς.

Το φορτίο που καταστράφηκε περιελάμβανε από εξαρτήματα αυτοκινήτων, μηχανήματα / εξοπλισμό, εργαλεία χειρός, χημικά προϊόντα, υγρά χύδην, ηλεκτρονικά είδη, υφάσματα, πλαστικά, τρόφιμα, δομικά και οικοδομικά υλικά, μέταλλα κ.α. Περίπου 20.000 τόνοι αποβλήτων που παράχθηκαν, απομακρύνθηκαν από το πλοίο και μεταφέρθηκαν στο λιμάνι Χαλίντ (Port Khalid) στη Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για προσωρινή αποθήκευση σε ανοιχτού τύπου εμπορευματοκιβώτια έξι μέτρων.    Μάλιστα για εξοπλισμό κτλ έγινε, σύμφωνα με τη διοίκηση, μια σημαντική επένδυση, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας όπου «σκανάρουν» και φιλτράρουν κάθε απόβλητο, δίνοντας τα αντίστοιχα αποτελέσματα, ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία για τα διάφορα ρεύματα αποβλήτων, οριοθετώντας την ταξινόμησή τους.

 «Το συγκεκριμένο έργο, είναι το επιστέγασμα της διεθνούς επιχειρηματικής επέκτασης της POLYECO GROUP.  H εξέλιξη αυτή συμβαδίζει με την πρόοδο της ελληνικής βιομηχανίας και της ελληνικής ναυτιλίας. Είμαστε ευγνώμονες, τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας όσο και στους πελάτες μας, που μας εμπιστεύονται όλα αυτά τα χρόνια. Και είμαστε υπερήφανοι που ως ελληνική εταιρεία, είμαστε σε θέση να δώσουμε λύση σε κάθε περιβαλλοντικό ατύχημα και σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη» δήλωσε σχετικά ο Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Polyeco Group.

Η πρόκληση

Μία από τις κύριες προκλήσεις στη διαχείριση αποβλήτων του έργου είναι να αξιοποιηθούν οι καλύτερες διαθέσιμες εγκαταστάσεις τελικής επεξεργασίας τόσο σε τοπικό (ΗΑΕ) όσο και σε διεθνές επίπεδο (Ευρώπη). Όλες οι εγκαταστάσεις που έχουν επιλεγεί είναι πλήρως αδειοδοτημένες για κάθε είδους απόβλητου που θα παραλαμβάνουν. Τα διαφορετικά είδη αποβλήτων θα  παραδοθούν για διεργασίες ανάκτησης ανόργανου υλικού που χρησιμοποιείται ως εναλλακτική πρώτη ύλη, σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Όλες οι εργασίες που θα εκτελούνται κατά τη διάρκεια του έργου θα εποπτεύονται από εξειδικευμένο προσωπικό όπως ειδικούς σε θέματα Επικίνδυνων Αποβλήτων, Χημικούς Μηχανικούς, Χημικούς Ναυτιλίας, Πιστοποιημένους Συμβούλους Ασφαλούς Μεταφοράς Επικινδύνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ) κ.ο.κ. Μία πολυάριθμη ομάδα Ελλήνων  θα διασφαλίσει όλες τις προαναφερθείσες δραστηριότητες εφαρμόζοντας καινοτόμες μεθόδους εποπτείας και ελέγχου.

Ενδιαφέρον για το Ελληνικό

Η εταιρία που μέσα στα γραφεία της φιλοξενεί μια ανοικτή στο κοινό εικαστική έκθεση με αφορμές και υλικά από ανακύκλωση και με βάση τις απορρυπάνσεις που διενεργεί  απασχολεί 200 εργαζόμενους στη χώρα μας και επιπλέον 70 στο εξωτερικό, με τους περισσότερους από αυτούς να είναι κορυφαίοι επιστήμονες, χημικοί μηχανικοί, χημικοί ναυτιλίας και εξαιρετικά εξειδικευμένοι στον ευρύτερο τομέα της θαλάσσιας ρύπανσης από τη ναυτιλία.

Μάλιστα με όπλο την τεχνογνωσία της συνεισέφερε στον καθορισμό του Σαρωνικού από το ναυάγιο της Αγίας Ζώνης, ενώ δηλώνει έτοιμη να συμμετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάληψη του έργου καθαρισμού του εδάφους στο Ελληνικό από τα απόβλητα των αεροπλάνων, υπολείμματα καυσίμων κτλ. Άλλωστε έχει κάνει αντίστοιχα έργα διεθνώς με μεγάλη επιτυχία.

Όπως αναφέρεται από την εταιρία, παρέχει υπηρεσίες για την αντιμετώπιση πετρελαϊκών και χημικών ρυπάνσεων, τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, την αποκατάσταση εδάφους και νερού, την κατάλληλη προστασία έναντι ρυπάνσεων σε κάθε λιμενική εγκατάσταση, τη διαχείριση κατεστραμμένων φορτίων, το σχεδιασμό και την παραγωγή εξοπλισμού των πλοίων και καθαρισμό δεξαμενών.

Μέσω των συγκεκριμένων υπηρεσιών, ο όμιλος καλύπτει σχετικές ανάγκες σε χερσαίες και υπεράκτιες εγκαταστάσεις, τερματικούς σταθμούς πετρελαίου, πλατφόρμες / εξέδρες παραγωγής, διυλιστήρια, ναυπηγεία, σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, χημικές βιομηχανίες, λιμάνια και μαρίνες.

Συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες επιχειρήσεις διαχείρισης αποβλήτων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της ευρύτερης περιοχής, με δραστηριότητα σε χώρες όπως η Αλβανία, η Σερβία, το Κόσσοβο, το Μαυροβούνιο, η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, η Κύπρος, ο Λίβανος, ο Μαυρίκιος, η Μογγολία, η Ιορδανία, το Καζακστάν και η Αιθιοπία.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 11:19 - 14 Φεβ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman