Ωστόσο, θα πρέπει να αναμένονται και άλλες εξελίξεις στο μέλλον. Οι εξελίξεις αυτές δεν θα αφορούν την αυτόνομη είσοδο νέων παικτών στην αγορά, καθώς τα κεφάλαια που απαιτούνται είναι τεράστια, αλλά τη στρατηγική συνεργασία ή την εξαγορά υπαρχόντων παικτών από άλλες εγχώριες δυνάμεις, που διαχειρίζονται ισχυρές και προπάντων αξιόπιστες σε σχέση με τον καταναλωτή brandes.
Ένας ακόμη παράγοντας που αναμένεται να προκαλέσει επιχειρηματικές αναταράξεις στην αγορά, είναι η προβλεπόμενη αύξηση της ζήτησης εμφιαλωμένου νερού από τους καταναλωτές, καθώς σε σχέση με ότι ισχύει στο εξωτερικό τα περιθώρια κατανάλωσης παραμένουν μεγάλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα φθάνει σήμερα τα 110-120 λίτρα, ενώ αντίστοιχα στην Ιταλία αγγίζει τα 240 λίτρα.
Μολονότι τα περίπτερα εξακολουθούν να καρπώνονται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις των σχετικών προϊόντων, η ζήτηση των τελευταίων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ αυξάνεται θεαματικά. Γεγονός που δικαιολογεί και την προ διετίας απόφαση των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ να προσφέρουν δικά τους no name προϊόντα από τα ράφια τους σε τιμές έως και 70% φθηνότερα από τα αντίστοιχα επώνυμα. Σύμμαχο στην επιθυμία τους αυτή βρήκαν -κατά κύριο λόγο- στην εταιρεία Βίκος, που συγκαταλέγεται στην πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων εμφιαλωτών της χώρας. Η τελευταία ανέλαβε πρόσφατα την εμφιάλωση προϊόντος private label για λογαριασμό της αλυσίδας Βερόπουλος.
Εκτός όμως από τις αναμενόμενες επιχειρηματικές συμμαχίες, μία νέα υποκατηγορία εμφιαλωμένων νερών που ήδη κυκλοφορεί δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά. Ο λόγος για το νερό με γεύση μέντας, λουίζας και φασκόμηλου που λάνσαρε πριν από λίγο καιρό η Coca-Cola 3E.
Το νερό με γεύσεις δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για τον παγκόσμιο καταναλωτή, όπως ανέφερε στέλεχος της 3 Ε. Πρόκειται για μία κατηγορία που αυξάνεται παγκοσμίως σε ποσοστό 16%, ενώ η μεγαλύτερη κατανάλωση αυτών των προϊόντων επικεντρώνεται σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία. Όπως ανέφεραν στελέχη του λιανεμπορίου, η συγκεκριμένη υποκατηγορία εκτός του ότι δημιουργεί ένα νέο πεδίο δράσης για τις εταιρείες, δημιουργεί προϋποθέσεις για να καμφθεί η εποχικότητα του προϊόντος που αποτελεί και το βασικότερο γνώρισμά του.
Με τα σημερινά δεδομένα μερίδιο άνω από το 30% ελέγχει η ελληνική εταιρεία Χήτος, και ακολουθεί η Τρία Εψιλον με το σήμα Αύρα και η Νestle με το Κορπή, όπου κάθε μία ελέγχει το 15% της αγοράς. Στη συνέχεια είναι η Pepsico με το ΗΒΗ και μερίδιο 10%, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με το ΙΟΛΗ που καταλαμβάνει το 10% και τελευταία έρχεται η Ηπειρωτική με το Βίκος και μερίδιο 6%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr