Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στην εν λόγω έρευνα, ο νέος θεσμός των ΣΔΙΤ εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην κατασκευαστική δραστηριότητα και την επιχειρηματικότητα, λειτουργώντας υποστηρικτικά και παρέχοντας μια συμπληρωματική μέθοδο εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι η ομαλή εξέλιξη του κλάδου θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχή λειτουργία του θεσμού.
Σημαντική ώθηση στον κλάδο προβλέπεται ότι θα δώσει ακόμη η ορθή αξιοποίηση και διαχείριση των χρηματοδοτικών πόρων που θα διατεθούν στη χώρα στα πλαίσια του Δ΄ Κοινοτικού Πλαίσιου Στήριξης 2007-2013, ύψους 20,101 δισ. ευρώ.Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, αναμένεται να ενταθούν οι ρυθμοί απορρόφησης των πόρων του Γ΄ ΚΠΣ το διάστημα που υπολείπεται ως την ολοκλήρωσή του, αν και δεν έχει ξεπεραστεί ο κίνδυνος να απωλεσθούν κονδύλια λόγω καθυστερήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2000 και το αργότερο έως το 2008 το συνολικό ύψος των χρηματοδοτικών πόρων, που προέρχονται αθροιστικά από το Γ΄ ΚΠΣ, το Ταμείο Συνοχής και τις Κοινοτικές Πρωτοβουλίες, και που διαχειρίζεται ο κατασκευαστικός κλάδος θα προσεγγίσουν τα 28,42 δις ευρώ κεφάλαια.
Τρίτος καθοριστικός παράγονταςγια την εξέλιξη του κλάδου είναι η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, η έντονη αύξηση των στεγαστικών δανείων σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό των τραπεζών, οι οποίες προχώρησαν σε μείωση των επιτοκίων και σε προσφορά νέων τραπεζικών προϊόντων, συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη του ΑΕΠ της χώρας. Παράλληλα, οι τιμέςτων κατοικιών το διάστημα 1995-2004 σημείωσαν θεαματική άνοδο ύψους 134,02% στις αστικές περιοχές και αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 9,91%.
Τα προβλήματα του κλάδου
Στην έρευνά του ο ΙΟΒΕ εστιάζει σε δύο κύριες κατηγορίες προβλημάτων που ταλανίζουν τον κατασκευαστικό κλάδο.
Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται τα προβλήματα που σχετίζονται με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την παραγωγή των δημόσιων και ιδιωτικών έργων, με σημαντικότερα την πολυπλοκότητα και την πολυνομία που το χαρακτηρίζει, την έλλειψη Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού και τις μεγάλες καθυστερήσεις υλοποίησης του Εθνικού Κτηματολογίου.
Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται τα προβλήματα που συνδέονται με τις συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στην ελληνική αγορά κατασκευών, με κυριότερα τον οξύ και σε ορισμένες περιπτώσεις αθέμιτο ανταγωνισμό που επικρατεί στην αγορά και τις μεγάλες εκπτώσεις στις δημοπρασίες δημοσίων έργων.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr