Ωστόσο, η απόδοση το τρίτο τρίμηνο κινήθηκε χαμηλότερα των προσδοκιών της εταιρείας που προέβλεπαν αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 7%. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε βασικές χώρες όπου δραστηριοποιείται, καθώς και στην κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που προέρχεται από την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις.
Εντούτοις, συνεχίζει να διατηρεί ή να αυξάνει τα μερίδια αγοράς στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται.
Η ανακοίνωση αναφέρει: Στη Ρωσία, τη μεγαλύτερη από τις αγορές μας από πλευράς όγκου πωλήσεων, οι συνεχιζόμενες δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στη μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 4,5% το τρίτο τρίμηνο. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο σταθερά υψηλός πληθωρισμός και η πρόσφατη αστάθεια στις αγορές χρήματος έχουν επίδραση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, γεγονός που μας υποχρεώνει να υιοθετήσουμε μία πιο επιφυλακτική πρόβλεψη για την ετήσια απόδοσή μας. Παρά το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να αυξάνουμε τον όγκο των πωλήσεων μας και το μερίδιο αγοράς μας στη Ρωσία στο σύνολο της κατηγορίας των μη αλκοολούχων ποτών. Το λειτουργικό μας κέρδος (EBIT) από την αρχή του έτους έχει επηρεαστεί τόσο από την επιβράδυνση της αύξησης του όγκου των πωλήσεων μας, όσο και τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης σε υψηλού περιθωρίου προϊόντα και σημεία πώλησης. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, επιτύχαμε διαδοχικές, μηνιαίες βελτιώσεις της κερδοφορίας μέσω αύξησης των τιμών των προϊόντων μας και περιορισμό των δαπανών μας. Σαν αποτέλεσμα, αναμένουμε ότι η αύξηση του λειτουργικού μας κέρδους (EBIT) κατά το τρίτο τρίμηνο θα παραμείνει στα επίπεδα της περυσινής χρονιάς. Καθώς ξεκινά το εποχιακά λιγότερο σημαντικό τέταρτο τρίμηνο, αναμένουμε να επιτύχουμε συνεχή βελτίωση του λειτουργικού μας κέρδους μέσω μείωσης των δαπανών και αύξησης των εσόδων μας.
Ενώ εξακολουθούμε να είμαστε επιφυλακτικοί για το υπάρχον οικονομικό περιβάλλον και τη συνεχιζόμενη αστάθεια στις αγορές χρήματος, προβαίνουμε σε αναδιαμόρφωση των στόχων μας για το έτος 2008 ως εξής:
. Αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου 4% (προηγουμένως 6%)
. Λειτουργικό κέρδος (EBIT) στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (προηγουμένως 5%-7%)
. Κέρδη ανά μετοχή (EPS) στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (προηγουμένως 5%-8%)
Ο Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, σχολίασε:
"Σε συνέχεια της περαιτέρω οικονομικής επιβράδυνσης και των συνεχιζόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες από τις βασικές αγορές μας κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, προχωρούμε σήμερα σε αναπροσαρμογή των ετήσιων στόχων μας. Ενώ συνεχίζουμε να παρακολουθούμε με προσοχή τις οικονομικές εξελίξεις, εξακολουθούμε να εστιάζουμε στη συνέχιση της επιτυχημένης δραστηριοποίησής μας στις αγορές, ώστε να αυξήσουμε τα μερίδια αγοράς μας και την κερδοφορία μας. Επιπλέον, καθώς ξεκινάμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό για το 2009, εντοπίζουμε περαιτέρω ευκαιρίες για τον περιορισμό του κόστους μας και την ευθυγράμμιση των υποδομών μας με τον αναμενόμενο όγκο πωλήσεων. Οι κύριοι άξονες της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας παραμένουν σταθεροί, όπως αποδεικνύεται και από την αύξηση των μεριδίων αγοράς μας στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η γεωγραφική μας διάρθρωση και το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, τοποθετούν την Εταιρεία σε ιδανική θέση για τη μεγιστοποίηση των μακροπρόθεσμων θετικών τάσεων του κλάδου και τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας."
Η Διοίκηση της Coca-Cola Τρία Έψιλον πρόκειται να διενεργήσει τηλεδιάσκεψη μεταξύ αναλυτών του χρηματοοικονομικού τομέα, στην οποία θα συζητηθεί η παρούσα ανακοίνωση, σήμερα στις 16:00 ώρα Αθήνας (ώρα Λονδίνου 12:00, Νέας Υόρκης 09:00).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr