Αξίζει να σημειωθεί πως οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων συνεχώς επισημαίνουν τη σημασία της εργασιακής ειρήνης που αποτελεί μετά την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών τη δεύτερη ίσως πιο σημαντική παράμετρο στη λήψη αποφάσεων από τα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιριών ως προς την τοποθέτησή-προσεγγίσεις πλοίων τους σε εμπορικά λιμάνια
Εν τω μεταξύ, και η συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΛΘ ήταν επεισοδιακή και οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων αποχώρησαν καταγγέλλοντας τη διαδικασία, ενώ έξω από το κτίριο του ΟΛΘ έλαβαν χώρα σοβαρά επεισόδια μεταξύ ανδρών του Λιμενικού Σώματος και εργαζομένων του Οργανισμού που επιχείρησαν να μπουν στο κτίριο. Στον ΟΛΘ όμως το ΔΣ έλαβέ απόφαση να προχωρήσει σε διαγωνισμό.
Οι εργαζόμενοι ζητούν κυρίως να διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας αλλά και να μην παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα φιλέτα των δύο Οργανισμών που είναι οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων.
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, από την πλευρά του υποστηρίζει ότι δεν αλλάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εμπορικών λιμανιών και δεν προχωρά στην παραχώρηση των λιμανιών σε ιδιώτες, ενώ διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων. Ωστόσο όπως αναρωτιούνται ναυτιλιακοί κύκλοι, « Τι ακριβώς» θα κάνουν και με ποιο αντίτιμο οι ξένοι κολοσσοί που θα κληθούν αναλάβουν τους οι σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων;
Το ΠΑΣΟΚ από την πλευρά του με δηλώσεις των κ. Διαμαντίδη και Πρωτόπαππα υποστηρίζει ότι πρόκειται για πρόχειρη και με χαρακτήρα πυροτεχνήματος κίνηση, ενώ ο Συνασπισμός κάνει λόγο για ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας.
Από τη δική της πλευρά η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας έχει προγραμματίσει ήδη κινητοποιήσεις -αποχή από εργασία και υπερωρίες- ενώ δεν αποκλείεται την επόμενη εβδομάδα να εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις οι οποίες εάνκλιμακωθούν θα επιφέρουν πλήγμα στα έσοδα των δυο Οργανισμών
Ναυτιλιακοί παράγοντες θεωρούν πάντως θετικό βήμα την εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε port operators, διευκρινίζουν όμως πως πρέπει να είναι περισσότεροι από έναν ώστε να υπάρξει ανταγωνισμός, χαμηλότερες τιμές και καλύτερο service.
Υπενθυμίζεται ότι οι υπάρχουσες στρεβλώσεις έχουν ήδη γίνει αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ επιβλήθηκαν και πρόστιμα, για τα οποία φυσικά δεν έφταιγε η Διοίκηση του ΟΛΠ, αλλά οι κυβερνητικές παλινωδίες.
Υπενθυμίζεται οι κινεζικές εταιρείες φέρονταν ως ευνοούμενες μετά το ταξίδι του κ. Καραμανλή στο Πεκίνο αλλά και την επίσκεψη της Κινεζικής αντιπροσωπίας στην Αθήνα για τα περασμένα Ποσειδώνια, όμως οι διμερείς πρωτοβουλίες ναυάγησαν, αφού η ΕΕ επιτάσσει την διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού ενδιαφέροντος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr