Η Κομισιόν ζητά εξηγήσεις από το Υπουργείο Οικονομίας (το βασικό μέτοχο της ΔΕΗ), γιατί τα δικαιώματα ψήφου των μη κρατικών μετοχών της επιχειρήσεις περιορίζονται στο 5%, ακόμα και στην περίπτωση που αυτοί κατέχουν μετοχές πολύ πάνω από αυτό το ποσοστό.
Αναλυτικότερα, η Επιτροπή τονίζει ότι παρόλο που το Προεδρικό Διάταγμα 333/2000 προβλέπει ότι το 51% της ΔΕΗ θα πρέπει να παραμείνει στο ελληνικό δημόσιο, το ανώτατο όριο των δικαιωμάτων ψήφου φαίνεται ότι συνιστά περιορισμό στην ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων κατά την έννοια του άρθρου 58 της συνθήκης ΕΚ.
«Οι άμεσοι επενδυτές εμποδίζονται να συμμετέχουν αποτελεσματικά στη διαχείριση και στον έλεγχο της ΔΕΗ. Επιπλέον, οι επενδυτές χαρτοφυλακίου, οι οποίοι επενδύουν για σκοπούς πέραν της ενεργού συμμετοχής στη διαχείριση ή στον έλεγχο της επιχείρησης, στερούνται της πλήρους προστασίας των μετόχων μειοψηφίας, όπως προβλέπεται από το γενικό εταιρικό δίκαιο», αναφέρει η Επιτροπή.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Επιτροπή, η Ελλάδα δεν εξήγησε επαρκώς ούτε τους λόγους που δικαιολογούν το ανώτατο όριο δικαιωμάτων ψήφου για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας, ούτε τους λόγους για τους οποίους το δημόσιο ενδιαφέρον ή η δημόσια ασφάλεια κινδυνεύουν εάν δεν επιβληθεί ανώτατο όριο δικαιωμάτων ψήφου, το οποίο εφαρμόζεται σε κάθε απόφαση της εταιρείας.
Ιστορικό
Σημειώνεται ότι η σχετική ρύθμιση του καταστατικού της ΔΕΗ, τη νομιμότητα της οποίας αμφισβητεί η Κομισιόν, είχε χρησιμοποιηθεί παλιότερα για πρώτη φορά στον ΟΤΕ. Ο εμπνευστής της σκέφτηκε ότι εμποδίζοντας τους μη κρατικούς μετόχους της επιχείρησης να εξασκήσουν στη γενική συνέλευση των μετόχων το σύνολο των δικαιωμάτων τους, με βάση τη συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφαλαίο τη εταιρείας, προστατεύει την επιχείρηση από την λήψη αποφάσεων που θα εξυπηρετούν επιδιώξεις τυχόν αντίθετες προς το δημόσιο συμφέρον.
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr