• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Σούπερ μάρκετ: Λιγότερα ψώνια και προσφορές οι επιλογές των καταναλωτών

13:22 - 02 Μαρ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Πτώση τζίρου, συγκέντρωση στον κλάδο και πωλήσεις μέσω εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών σε βάρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφει έρευνα για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ της Nielsen.
Έτσι, συνολικές απώλειες 18% κατέγραψε ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων την περίοδο 2009-2016, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ενώ με μέχρι στιγμής προβλέπεται για τη φετινή χρονιά νέα μείωση της τάξεως του 2-3%.
 
Συγκεκριμένα πέρυσι ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων, (οργανωμένα και μεμονωμένα δίκτυα) διαμορφώθηκε στα 10,78 δισ. ευρώ, την ώρα που το 2009 η συγκεκριμένη αγορά κατέγραφε τζίρο 13,15 δισ. ευρώ.
 
Στην έρευνα καταγράφεται και η τάση της συγκέντρωσης στον κλάδο. Οι 10 μεγαλύτεροι όμιλοι (σ.σ. στην πορεία των ετών έχει αλλάξει το μείγμα του δείγματος) ελέγχουν πλέον το 76% της αγοράς, όταν το 2005 το μερίδιό τους ήταν στο 65,7%.
 
Σημειώνεται  ότι σύμφωνα με τη Nilesen και τις μετρήσεις από τα καταστήματα των 100 τ.τμ και πάνω που καταγράφει (συμπεριλαμβανομένης της Lidl και των νησιών) τα 2016 κατέγραψε απώλειες 4,5% στον τζίρο. Αυτός υποχώρησε στα 9,49 δισ. ευρώ ενώ αν εξαιρεθεί η Lidl τότε η πτώση του τζίρου άγγιξε το 6,6%.
 
Η υποχώρηση στον όγκο πωλήσεων ήταν 9,8% σε σχέση με το 2015. Η διαφορά μεταξύ αξίας και όγκου πωλήσεων δικαιολογείται από από την αύξηση της μέσης τιμής ανά μονάδα πώλησης κατά 3,1%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στις αυξήσεις σε ΦΠΑ και ΕΦΚ, στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αλλά και στην αποχώρηση από την εικόνα της Μαρινόπουλος, η οποία εφάρμοζε έντονες προωθητικές ενέργειες.
 
Με βάση την έρευνα της Nielsen πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων πωλείται πλέον μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας. Έτσι πέρυσι το 43,1% του όγκου των ταχυκίνητων προϊόντων ήταν σε προσφορά και το 51% των επώνυμων προϊόντων, όταν το 2009 το αντίστοιχο ποσοστό κυμαινόταν στο 33,1%.
 
 
Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 13:28 - 02 Μαρ 2017
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman