• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Η Cyber Monday κεντρίζει το ενδιαφέρον των καταναλωτών

12:56 - 02 Δεκ 2019 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Μπορεί η Black Friday να αποτελεί – τυπικά τουλάχιστον – παρελθόν, ωστόσο οι καταναλωτές μπορούν σήμερα να στραφούν στο διαδίκτυο και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες, που προσφέρει η Cyber Monday.

Ο όρος Cyber Monday εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 2005 και έχει καθιερωθεί την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Black Friday και Cyber Monday σηματοδοτούν, ουσιαστικά, την εκκίνηση της εορταστικής περιόδου, μιας και πολλοί καταναλωτές εκμεταλλεύονται τις δύο ημέρες για ψώνια ενόψει των Χριστουγέννων.

Η βασική διαφορά είναι πως κατά τη Cyber Monday, οι καταναλωτές μπορούν να προβούν μόνο σε online αγορές και όχι σε φυσικά καταστήματα. Μπορεί στη χώρα μας ο θεσμός να μην είναι ακόμη ευρέως γνωστός, ωστόσο η αυξητική τάση που παρουσιάζει η «στροφή» στο διαδικτυακό εμπόριο αναμένεται να λάβει ακόμη μεγαλύτερη έκταση τη σημερινή ημέρα.

Πιάνοντας τον «σφυγμό» της καταναλωτικής αγοράς και αφουγκράζοντας τις ανάγκες τους, οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν φροντίσει να εμπλουτίσουν και να ανανεώσουν τα online shops τους. Στο επίκεντρο παραμένουν οι επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καταστήματα ενδυμάτων, κοσμημάτων και καλλυντικών.

Ωστόσο, στον «χορό» των προσφορών έχουν μπει και τα supermarkets, τα περισσότερα εκ των οποίων παρέχουν τη δυνατότητα του online shopping τόσο μέσω των ηλεκτρονικών ιστοσελίδων όσο και μέσω εφαρμογών για το κινητό.

Η λιγότερο χρονοβόρα διαδικασία, η πιο εύκολη αναζήτηση και η ευρεία γκάμα των προϊόντων λογίζονται ως τα πλεονεκτήματα μίας διαδικτυακής αγοράς. Από την άλλη, ενδεχόμενες δυσκολίες στον τρόπο πληρωμής, η πιθανή παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων και οι υψηλές – σε αρκετές περιπτώσεις – χρεώσεις παράδοσης αποτελούν τα βασικότερα προβλήματα. Ωστόσο, γίνεται αντιληπτό πως με την πάροδο του χρόνου και την ενίσχυση της ασφάλειας στο διαδίκτυο μπορούν να αντιμετωπιστούν.

Οδηγίες στους καταναλωτές

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).
  • Τη  διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Παράλληλα, συστήνεται στους καταναλωτές:

  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 13:02 - 02 Δεκ 2019
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman