Tsakos Shipping & Trading: Δυναμικά στο ShipManagement
H Τsakos Columbia Shipmanagement (ΤCS), η οποία θα διαχειρίζεται 150 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα 90 βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Columbia και τα υπόλοιπα 60 υπό τη διαχείριση του ομίλου Τσάκου. Με αυτά τα 150 δεξαμενόπλοια η Τsakos Columbia Shipmanagement αναδεικνύεται η μεγαλύτερη, ανεξάρτητη, εταιρεία διαχείρισης δεξαμενοπλοίων στον κόσμο, ενώ και οι δύο πλευρές ελπίζουν πως θα καταφέρουν συν τω χρόνω να ενισχύσουν και άλλο τον στόλο αυτόν, συμπεριλαμβάνοντας και άλλους στόλους δεξαμενοπλοίων άλλων διαχειριστών που θα ήθελαν να παραχωρήσουν στην ΤCS τη διαχείριση των πλοίων τους.
Almi Tankers. Επενδύσεις 800 εκ. δολαρίων
Δώδεκα δεξαμενόπλοια τύπου 2 VLCC kai 10 suezmax παράγγειλε στα κορεατικά ναυπηγεία της Daewoo η Almi Tankers, συμφερόντων οικογενείας Φωστηρόπουλου, όπως προκύπτει από ανακοίνωση των κορεατικών ναυπηγείων.Τα πλοία θα κοστίσουν 850 εκατ. δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα και η Centrofin, συμφερόντων Δ. Προκοπίου παρήγγειλε πλοία στα ίδια ναυπηγεία. Ο κ. Φωστηρόπουλος προβλέπει ότι η ναυτιλία θα αρχίσει να βγαίνει από τη στενωπό το 2012, γι’ αυτό και παραγγέλνει τα πλοία τώρα, προκειμένου να του παραδοθούν έγκαιρα. Επίσης χαρακτήρισε πρόωρη την αισιοδοξία ότι η ναυτιλία θα δει καλύτερες μέρες το 2010.Η οικογένεια Φωστηρόπουλου ελέγχει και την Firsky Shipping and Trading, η οποία διαχειρίζεται 1 capesize, 14 handymax και 1 aframax.
Τα πλοία θα παραδοθούν στην Almi το 2012 και 2013.
Navios Μaritime: Είσοδος στα δεξαμενόπλοια
H Navios Μaritime Acquisition, ένα spin - off της Navios Maritime Holdings, η οποία ιδρύθηκε τον Μάιο του 2008, προέβη στην αγορά 13 δεξαμενοπλοίων Η συνολική επένδυση ξεπερνά τα 550 εκατ. δολ και αφορά 9 product tankers, δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών, και μία οψιόν για αγορά δυο ακόμη product tankers. Για τα 11 πλοία θα δοθούν 457,7 εκατ. δολ ενώ άλλα 81 εκατ. δολ θα απαιτηθούν για την αγορά των δυο product της οψιόν. Όπως σημείωσε η ίδια η Αγγελική Φράγκου, η πρόσφατη οικονομική κρίση και οι εξελίξεις που συνδέονται με αυτή, στην αγορά των product και chemical τάνκερ συνέχισαν να επιδρούν αρνητικά όσον αφορά τη διάθεση πιστώσεων στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Και πρόσθεσε ότι ακριβώς αυτές οι συνθήκες δημιουργούν ευκαιρίες στις εταιρείες που έχουν ισχυρή κεφαλαιακή βάση και οι οποίες διαθέτουν δεσμευμένες χρηματοδοτήσεις.Ο όμιλος θα καλύψει με ίδια κεφάλαια τα 123,4 εκατ. δολάρια, ενώ θα χρηματοδοτήσει το υπόλοιπο της επένδυσης με δανεισμό. Τα πρώτα τάνκερ ήδη άρχισαν να παραδίδονται ενώ η επένδυση θα έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2011 με αρχές του 2012.
Όμιλος Αγγελικούσης: Ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος πλοιοκτήτης
Ξεπέρασε τα 17 εκ. Dwt ο στόλος του κ. Γιάννη Αγγελικούση γεγονός που τον καθιστά τον μεγαλύτερο μη εισηγμένο ανεξάρτητο πλοιοκτήτη του κόσμου, καθώς εισημένοι κολοσσοί όπως η ΝΥΚ ή η Maersk έχουν 34,5 εκ. και 22,5 εκ. Dwt αντίστοιχα. Σύμφωνα με τους Clarksons, η εταιρεία του Ομίλου, Maran Tankers Management παρέλαβε από την Ηuyndai το νεότευκτο suezmax Maran Poseidon, ανεβάζοντας τον αριθμό των πλοίων του Ομίλου στα 93 εκ των οποίων τα 77 φέρουν την ελληνική σημαία. Το συνολικό Dwt διαμορφώθηκε στα 17,26 εκ. τόνουςΩς το 2013 ο Όμιλος έχει προγραμματίσει να παραλάβει άλλα 20 φορτηγά και 3 VLCC, τα οποία παραγγέλθηκαν πρόσφατα.Ο όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση αποτελείται από 4 εταιρίες οι οποίες διαχειρίζονται φορτηγά, δεξαμενόπλοια και gas carriers. Οι εταιρίες είναι η Anangel Shipping Enterprises η οποία διαχειρίζεται στόλο από 14 capesize, 3 VLOC και 4 panamax. Επίσης ναυπηγεί 14 capesize και 6 φορτηγά των 114.500 dwt.Φορτηγά διαχειρίζεται και η Anangel American Ship Holdings, η οποία ήταν η πρώτη ελληνική εισηγμένη στη Wall από την δεκαετία του 80 και εξήλθε το 2002. Ο στόλος της αποτελείται από 5 mini capes και 1 panamax. Τα gas carriers διαχειρίζεται η Maran Gas Maritime ο στόλος των οποίας αποτελείται από 5 LNG των 145,822 cu.m και 4 LPG των 86,856 cu.m.Τα δεξαμενόπλοια διαχειρίζεται η Maran Tankers Management. Ο στόλος της αποτελείται από 21 VLCC, ενώ ναυπηγεί ακόμη 3 και από 6 suezmax και 5 aframax.Αξίζει να σημειωθεί, πως στην οικογένεια ανήκει και η Alpha Tankers με 30 πλοία και 4,4 εκ. dwt, την οποία διαχειρίζεται η αδελφή του κ. Αννα Κανελάκη.
Τρίτο Mega Deal- Αγγελόπουλου- Γιωργιόπουλου
Έναντι τιμήματος 600 εκατομμυρίων δολαρίων ο Θόδωρος Αγγελόπουλος συμφώνησε να πωλήσει στην εταιρεία General Maritime του Ελληνοαμερικάνου Πητ Γεωργιόπουλου πέντε δεξαμενόπλοια VLCC και δυο υπό ναυπήγηση suezmax, Η πώληση αφορά το VLCC δεξαμενόπλοιο «Crudemed» χωρητικότητας 318.000 τόνων που ναυπηγήθηκε φέτος, τα «Crudesky» και «Crudesun» χωρητικότητας 306.500 τόνων που ναυπηγήθηκαν το 2007, το «Crudestar» 318.600 τόνων που «χτίστηκε» το 2003 και το «Crude Progress» χωρητικότητας 305.700 τόνων που ναυπηγήθηκε το 2002. Τα 2 suezmax είναι τα «Crude Ita» και «Crude Zita», χωρητικότητας 164.900 τόνων έκαστο τα οποία «χτίζονται» στα ναυπηγεία της Hyundai.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Πήτερ Γεωργιόπουλος και στο παρελθόν εμφανίζεται να αγοράζει πλοία από τον κ. Θεόδωρο Αγγελόπουλο. Η πρώτη αγοραπωλησία ανάμεσα στους δυο άνδρες αφορούσε την πώληση στην εταιρεία «Genmar», από τον κ. Αγγελόπουλο, 18 aframax έναντι 550 εκατ. δολαρίων. Επίσης, πριν τρία περίπου έτη ο κ Θεόδωρος Αγγελόπουλος πώλησε ξανά τον στόλο στον Ελληνοαμερικανό εφοπλιστή έναντι 1,1 δισ. δολαρίων. Τότε η «Genco» είχε αγοράσει εννέα φορτηγά πλοία capesize, εκ των οποίων τα δύο ήταν ήδη στο νερό, ενώ τα άλλα επτά υπό κατασκευή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr