Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης από την αρχή της χρονιάς, το τονάζ των δεξαμενοπλοίων έχει αυξηθεί κατά 2% καθώς έχουν πέσει στην αγορά 18,8 εκ. dwt., ενώ έχουν αποσυρθεί 2, 9 εκ. Dwt για μετατροπή, και 6, 9 εκ. Dwt προς διάλυση. Για το 2010, η BIMCO προβλέπει ότι θα πέσει στην αγορά συνολικό τονάζ 42 εκ. Dwt, ενώ θα αποσυρθούν περί τα 20 εκ. Dwt. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις προβλέπει αύξηση του τονάζ κατά 5%. Το 2010. Τα δύσκολα όμως σύμφωνα με την BIMCO , ξεκινούν από το 2011, καθώς είναι προγραμματισμένη η παραλαβή συνολικού τονάζ 50 εκ. Dwt, που ανεβάζει το ρυθμό ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων στο 9%.
Προς το παρόν πάντως δεν δείχνει να ανησυχεί, προβλέποντας πως τους επόμενους έξι μήνες οι ναύλοι θα σταθεροποιηθούν. Σε αυτό βοηθούν οι αλλαγές στις διαδρομές, λόγω πειρατείας, καθώς ο γύρος της Αφρικής έχει αυξήσει το μέσο όρο ενός ταξιδιού κατά 12 ημέρες, Επίσης ευεργετική εξακολουθεί να είναι η χρήση δεξαμενοπλοίων ως αποθηκευτικών δεξαμενών, με τα VLCC που εξυπηρετούν αυτό το σκοπό να έχουν φθάσει τα 44.
Θετικό σε μεσοπρόθεσμό ορίζοντα θα είναι και η κάμψη της παραγωγής στον Κόλπο του Μεξικού μετά το τραγικό για το περιβάλλον ατύχημα στην πλατφόρμα της BP, καθώς εκτιμάται πως θα αυξηθούν οι εισαγωγές πετρελαίου στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις το 80% των αμερικανικών εισαγωγών είναι με δεξαμενόπλοια. Η προβλεπόμενη κάμψη της παραγωγής στον Κόλπο του Μεξικού, έρχεται να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις που θα είχε για τα δεξαμενόπλοια, η κάμψη της ζήτησης στις ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί πως πριν από την κρίση οι προβλέψεις έφεραν τις ΗΠΑ να χρειάζονται την εισαγωγή 16 εκ. βαρελιών ημερησίως ως το 2025 που αναλογούσαν στο 68% των αναγκών. Ωστόσο μετά την κρίση και την κάμψη ύφεση της αμερικανικής οικονομίας, οι νέες προβλέψεις φέρουν τις ΗΠΑ να χρειάζονται 9 εκ. βαρέλια από εισαγωγές, γεγονός που ασφαλώς θα έχει αρνητική επίδραση στην αγορά των δεξαμενοπλοίων
Οι ναύλοι στα VLCC και τα Suezmax εκτιμάται πως θα παραμείνουν μεταξύ 30-40.000 δολαρίων, για τα Aframax 15-20,000 ενώ για τα product carriers Προβλέπεται άνοδος στα 13.000 δολ από 10.000 που είναι σήμερα. Αξίζει όμως να σημειωθεί πως η σημερινή κάμψη ήταν αναμενόμενη καθώς μετά την αυξημένη ζήτηση της χειμερινής περιόδου είναι λογική μία υποχώρηση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr