Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Το Committee τάσσεται υπέρ της λήψης τεχνικών και λειτουργικών μέτρων που θα μειώσουν τις εκπομπές αέριων ρύπων του θερμοκηπίου κατά 15%-30% και ως έσχατη λύση προκρίνει την επιβολή ενός τέλους στα καύσιμα το οποίο θα χρηματοδοτεί μέσω του ΙΜΟ μέτρα αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Η ναυτιλία δεν θα δεχθεί να αντιμετωπισθεί ως «αγελάδα ρευστού» από διεθνείς χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, τονίζει το Committee.
Η Επιτροπή αρχικά επισημαίνει ότι η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπει μόλις το 2,5% των αέριων ρύπων του θερμοκηπίου.
Η «συνεισφορά» της είναι πολύ χαμηλή για το έργο της και δικαίως θεωρείται ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς, τονίζει το Committee.
Εναλλακτικά συμπληρώνει ότι κάθε μέτρο, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων που βασίζονται στην αγορά (market based mechanism-MBM), θα πρέπει να σχεδιαστούν, αναπτυχθούν και εφαρμοστούν από το Διεθνή ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) ως το μοναδικό ρυθμιστικό όργανο της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Θα πρέπει επίσης να τονισθεί ότι κάθε τέτοιο μέτρο θα πρέπει να κριθεί από τα οφέλη που θα έχει στο περιβάλλον και όχι στα έσοδα.
Το Committee εκτιμά ότι το σύστημα εμπορίας ρύπων είναι ένα «παιχνίδι» μηδενικού αθροίσματος, με ορισμένους παίκτες να
κερδίζουν σε βάρος άλλων.
Κερδισμένοι θα είναι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες ακόμη και ναυτιλιακές και χρηματοοικονομικοί οργανισμοί με εμπειρία στον τομέα αυτό και όχι η ναυτιλία και το περιβάλλον, εκτιμά η Επιτροπή.
Τέλος θεωρεί ότι προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τον τομέα της ναυτιλίας μετά την εφαρμογή τεχνικών μέτρων, ο πιο κατάλληλος μηχανισμός θα ήταν η επιβολή ενός τέλους στα καύσιμα, καθώς θα εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία σε όλο τον κόσμο με βάση την κατανάλωση καυσίμων τους.