Πάντως επιφυλακτική όσον αφορα τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές στην αγορά των capes είναι η Commodore Research, επισημαίνοντας ότι η Κίνα η οποία το τελευταίο χρονικό διάστημα συντηρεί την αγορά, ενδέχεται να παρουσιάσει κάμψη καθώς παρατηρείται αύξηση των αποθεματικών πρώτων υλών όσο και του χάλυβα.Τα αποθεματικά χάλυβα στην Κίνα στους 15.4 εκ. τόνους αν και παραμένουν αρκετά χαμηλότερα του ιστορικού υψηλού των 18.6 εκ. τόνων του περασμένου Μαρτίου. Τα αποθεματικά σιδηρομεταλλεύματος στα κινεζικά λιμάνια ανήλθαν στα 80 εκ. τόνους, ενώ αναμένονται άλλα 37 φορτία. Ο συνδυασμός αυτός θα οδηγήσει σε πιέση την αγορά αφού αναμένεται να επιβραδυνθεί η παραγωγή χάλυβα αλλά και η αγορά σιδηρομεταλλεύματος μέχρι να μειωθούν τα υπάρχοντα αποθεματικά
Στα δεξαμενόπλοια η εικόνα δεν είναι καλύτερη μακροπρόθεσμα. Η Λιβύη έφερε μία αποσταθεροποίηση και μία πρόσκαιρη κατά τους αναλυτές άνοδο. Όμως πΠολλά φορτία χάθηκαν καθώς η Brega και το Las Ranouf με αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες να χάσουν έσοδα και το τονάζ κυρίως στα aframax να πλεονάζει πιέζοντας και τα suezmax1ου κινούνται στην Μεσόγειο. Στα θετικά είναι πως η Νιγηρία αρχίζει να επανέρχεται στα φυσιολογικά της επίπεδα καθώς τέλειωσε η συντήρηση σε πετρελαϊκες εγκαταστάσεις, ωστόσο ουδεν καλόν αμιγές καλού.. καθώς η Αγκόλα γνωστοποίησε πως θα μειώθεί η παραγωγή της λόγω έργων συντήρησης. Η αναμπουμπούλα ωστόσο ωθεί αρκετές χώρες να ενισχύσουν τα αποθέματικά τους αλλά και εταιρείες εμπορίας επίσης τις ποσότητες που αποθηκεύουν γιατί δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως η τιμή του πετρελαίου θα αυξηθεί και άλλο, με την Societe Generale να προβλέπει τιμή ακόμη και στα 200 δολάρια.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο μέσος ημερήσιος ναύλος ενός VLCC από Περσικό προς Ιαπωνία να αυξηθεί, σύμφωνα με την Intermodal, στα 35.000 δολάρια και ενός VLCC από Δυτική Αφρική προς ΗΠΑ στα 54.500 δολ. Ανοδικά κινήθηκαν και τα Suezmax με την διαδρομή Δυτική Αφρική- ΗΠΑ στα 35.800, ενώ μέσα στην Μεσόγειο είδαμε ναύλους στα 65.500.
Τα Afarmax στην Μεσόγειο έπιασαν 52.700 και την Βόρεια Θάλασσα 51.000 ενισχύθηκε και η Καραϊβική στα 27.500. Στα καθαρά φορτία δεν υπήρξε ουσιώδης μεταβολή πέραν της Καραϊβικής όπου οι νάυλοι ενισχύθηκαν κατά 22% με το WS να αγγίζει τα 208 από 170 και τον μέσο ημερήσιο νάυλο για handysize product carriers να διαμορφώνεται στα 18.100 δολ. Ωστόσο πολύ καλύτερη είναι η εικόνα για τα άλλα προϊόντα που αποκαλούμε «βρώμικα φορτία» όπου για τα panama product η διαδρομή Ευρ΄ψπη ΗΠΑ έπιασε τα 20.500, η διαδρομή Μεσόγειος – ΗΠΑ τα 18.700 ενώ η Καραϊβική τα 20.900 δολ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr