• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Για πρώτη φορά ίση φορολόγηση για όλα τα πλοία ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας

23:21 - 11 Ιαν 2013 | Ναυτιλία
Με το άρθρο 26 του Σχεδίου Νόμο του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος Ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Οικονομικών και λοιπές διατάξεις» για πρώτη φορά εντάσσονται στην υποχρέωση καταβολής φόρου και τα υπό τα υπό ξένη σημαία πλοία που τα διαχειρίζονται αλλοδαπές ή ημεδαπές ναυτιλιακές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα όσα είπε στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη πλέον διευρύνεται η συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην προσπάθεια στήριξης των δημοσιονομικών εσόδων.

 «Για λόγους ίσης μεταχείρισης, ο φόρος θα είναι ανάλογος του φόρου χωρητικότητας που καταβάλλουν τα πλοία υπό ελληνική σημαία και θα υπολογίζεται με τα ίδια κριτήρια, τους ίδιους συντελεστές και τα ίδια κλιμάκια που ισχύουν για τα πλοία υπό ελληνική σημαία.  Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται φορολογικός δεσμός των εγκατεστημένων διαχειριστριών εταιρειών με τη χώρα μας.  Η ρύθμιση, απολύτως συμβατή με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, θα συμβάλει στην περαιτέρω εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα μας αλλά και στην ενίσχυση του ναυτιλιακού πλέγματος» τόνισε ο κ. Μουσουρούλης

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου η ελληνόκτητη ναυτιλία.

• Κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς, με τις δραστηριότητες να επικεντρώνονται κατά 97,5% στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, με έναν εντυπωσιακό πλέον μέσο όρο ηλικίας στα 10,5 έτη.

• Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 3.325 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

• Επιπρόσθετα, παρά την αρνητική εξέλιξη του μεταφερόμενου έργου στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, στο ελληνικό νηολόγιο είναι καταγεγραμμένα σχεδόν 2.000 πλοία.

• Ο δε αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που ασχολούνται με τη διεθνή ποντοπόρο ναυτιλία και είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα ξεπερνά τις 1.300.

• Οι επιδόσεις της, σε σχέση με τη δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία, αποδεικνύονται από το γεγονός ότι ήταν ο μόνος τομέας της οικονομίας, στον οποίο η ανεργία δεν πήρε διαστάσεις πανδημίας.

«Αντιλαμβανόμενοι την πολυσήμαντη προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομική και κοινωνική συνοχή της χώρας, η επιβολή του φόρου αυτού αντανακλά την ανάγκη συμμετοχής όλων των οικονομικών φορέων στην προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας και της στήριξης των κρατικών εσόδων» υπογράμμισε ο υπουργός και κατέληξε: «Ενισχύουμε δηλαδή την ήδη μεγάλη συνεισφορά του κλάδου της ναυτιλίας στην εθνική προσπάθεια για ανάταξη της ελληνικής οικονομίας. Η προσπάθεια αυτή θα μας βοηθήσει να μειώσουμε την επιβάρυνση ευπαθέστερων κοινωνικών ομάδων.»

Penna Reporter Mamamia CityWoman