Εν τω μεταξύ, σκληραίνουν τη στάση τους οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, με νέα τριήμερη απεργία και αποχή από την υπερωριακή εργασία το Σαββατοκύριακο, ενώ άκαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση της κ.Κατσέλη με τους εκπροσώπους των λιμενεργατών.
Σε αδιέξοδο βρίσκεται ο εμπορικός κόσμος, που στρέφεται απεγνωσμένα σε άλλα λιμάνια όπως της Θεσσαλονίκης και του Αστακού αλλά και σε αυτά άλλων χωρών, σε Τουρκία και Μάλτα.
Προσερχόμενη στη Βουλή για την τελετή ορκωμοσίας, η νέα υπουργός δήλωσε ότι ξεκινούν άμεσα οι συζητήσεις με την Cosco για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης και ότι η συζήτηση για τη συνεργασία των προβλητών Ι και ΙΙ θα γίνει σε νέα βάση.
«Είχα εκτεταμένες συζητήσεις με τους εργαζόμενους. Ελπίζω ότι θα πρυτανεύσει η λογική, διότι πραγματικά, είχαμε την Παρασκευή μια μεγάλη επιτυχία. Ουσιαστικά, υλοποιώντας την υπόσχεση που είχαμε δώσει ότι πρώτον θα ξεκινήσουμε, αμέσως, τις συζητήσεις με την ΣΕΠ ΑΕ για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης και δεύτερον ότι θα ξεκινήσουμε σε νέα βάση τη συζήτηση και τον ουσιαστικό διάλογο για τη συνεργασία των προβλητών Ι και ΙΙ», τόνισε η Λ. Κατσέλη.
Ελπίζει, δε, ότι «ο διάλογος θα καταλήξει πραγματικά προς αμοιβαίο όφελος και των δύο μερών αλλά κυρίως των εργαζομένων», ενώ συμπλήρωσε ότι «αυτή είναι μία πάρα πολύ θετική έκβαση, υλοποιώντας στην ουσία τη δέσμευση που είχαμε αναλάβει -ως κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης - και στη Βουλή όταν συζητήθηκε η κύρωση της συμφωνίας παραχώρησης το Μάρτιο του 2009».
Κληθείσα να σχολιάσει τη χθεσινή παρέμβαση της Ντόρας Μπακογιάννη για το θέμα, η υπουργός δήλωσε ότι «άκουσα προσεκτικά την κ. Μπακογιάννη, δεν κατανοώ με ποια ιδιότητα μίλησε. Αν δηλαδή μίλησε ως πρώην υπουργός Εξωτερικών ή ως υποψήφια αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας. Υπενθυμίζω ότι το ΠΑΣΟΚ επαναδιαπραγματεύτηκε τη σύμβαση και για το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος". Υπενθυμίζω ότι η ΣΕΠ συμφώνησε στο διάλογο και δεν κατανοώ σε τι αποσκοπεί αυτή η δήλωση».
’μεσες λύσεις ζητά ο εμπορικός κόσμος Στα 3 εκατ.ευρώ υπολογίζονται οι απώλειες
Αμεσα αποφάσεις ζητάει από την κυβέρνηση ο επιχειρηματικός και εμπορικός κόσμος της χώρας, καθώς επισημαίνουν ότι θα δημιουργηθούν ανυπολόγιστες ζημιές στις επιχειρήσεις και στην αγορά, γενικότερα, από την απεργία στο λιμάνι του Πειραιά, σε περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα από την κυβέρνηση προκειμένου να ανασταλούν.
Σε ανακοίνωσή του, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας επισημαίνει τις επιπτώσεις που υφίσταται ο επιχειρηματικός κόσμος και τονίζει την ανάγκη για άμεση εξεύρεση λύσης.
Από την πλευρά του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας δήλωσε ότι η ημερήσια απώλεια δημοσίων εσόδων από την απεργία ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ. Εκτός της ημερήσιας απώλειας δημοσίων εσόδων, το ΕΒΕΑ τονίζει πως η ζημιά του ΟΛΠ ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ, ενώ 10.000 containers παραμένουν εγκλωβισμένα στο λιμάνι και 1.500 containers ημερησίως ταξιδεύουν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου.
Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος τόνισε ότι «οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά έχουν φέρει σε πλήρη αδιέξοδο τις ελληνικές επιχειρήσεις», ενώ παράλληλα, κάλεσε την κυβέρνηση και προσωπικά τον πρωθυπουργό και την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να εφαρμόσουν άμεσα τις διεθνείς συμφωνίες, τους νόμους και τις δικαστικές αποφάσεις για την επαναλειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
«Σας γνωστοποιώ, μάλιστα, ότι η τελευταία απόφαση του Εφετείου Πειραιά με αριθμό 258/2008 αναφέρει επί λέξει όχι μόνο ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις, που έγιναν πέρυσι για ακριβώς τον ίδιο λόγο, είναι παράνομες και καταχρηστικές αλλά και απαγορεύει στο μέλλον την υπό των εναγομένων -των λιμενεργατών δηλαδή- πραγματοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων υπό την αυτή μορφή και τρόπο διεξαγωγής (της λευκής απεργίας περιλαμβανομένης), εφ όσον θα επιστηρίζεται στους αυτούς λόγους και αιτήματα», σημειώνει ο Κ. Μίχαλος.
Προσθέτει δε πως «η δικαστική απόφαση προ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr