Στην ελληνική αγορά φαρμάκου δραστηριοποιείται ήδη αξιόλογος αριθμός επιχειρήσεων τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και εισαγωγής, με μακρόχρονη και ισχυρή παρουσία και δυναμική, ορισμένες εκ των οποίων αποτελούν θυγατρικές ισχυρών πολυεθνικών ομίλων.
Όπως προκύπτει από βασικά συμπεράσματα της μελέτης, στην παρούσα φάση, καταγράφονται έντονες στρατηγικές κινήσεις, μέσα από τις οποίες οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες, προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην εξάπλωση του συνεργαζόμενου δικτύου διανομής τους (φαρμακαποθήκες), με σκοπό να προωθήσουν τα παραγόμενα/εισαγόμενα προϊόντα και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς για επάρκεια.
Οι τιμές των προϊόντων του κλάδου καταρτίζονται, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (Δελτίο Τιμών Φαρμάκων). Το προφίλ υγείας και το ποσοστό γήρανσης του πληθυσμού αποτελούν τους κύριους παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν τη ζήτηση για φάρμακα και παραφαρμακευτικά είδη. Οι μακροχρόνιες προβολές πληθυσμού της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) δείχνουν αύξηση του ποσοστού του πληθυσμού άνω των 65 ετών, μέχρι το έτος 2050. Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός 79 επιχειρήσεων του κλάδου, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2007 και 2008. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιριών αυξήθηκαν, τη διετία 2007-2008, κατά 10%.
Παράλληλα, βελτιώθηκε το περιθώριο μικτού κέρδους κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες περίπου. Ωστόσο, η αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών και των λειτουργικών εξόδων οδήγησε σε επιδείνωση της κερδοφορίας (μείωση κερδών προ φόρου κατά 9,2%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr