Η τροπολογία όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ντ. Ρόβλιας θα κατατεθεί στη Βουλή με το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου. Ταυτόχρονα παραδέχτηκε ότι η Ελλάδα έχει την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ε.Ε., απέδωσε την υψηλή τιμή στην αύξηση των φόρων, ενώ απαντώντας σε ερώτηση απέκλεισε το ενδεχόμενο επιβολής "πλαφόν" στις τιμές των καυσίμων μια και όπως υποστήριξε "δεν διαπιστώνονται εναρμονισμένες πρακτικές κερδοσκοπίας".
Πρόστιμα… ψίχουλα
Σχολιάζοντας το φαινόμενο με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα παρέμβασης στις αντλίες ο υφυπουργός είπε ότι τους τελευταίους μήνες έχουν εντοπιστεί 14 περιπτώσεις, στις οποίες οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας δεν ήταν αποτρεπτικές. Σύμφωνα με τον ίδιο προβλέπεται πρόστιμο μόλις 2% του ετήσιου τζίρου αν και το ποσοστό κλοπής έφτανε το 5%.Επιπλέον το πρατήριο σφραγίζεται προσωρινά με αποτέλεσμα μετά από μία ημέρα να λειτουργεί ξανά.
Με την νέα τροπολογία το καθεστώς των κυρώσεων γίνεται πιο αυστηρό.
Όπως μάλιστα ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Σ. Κομνηνός έχει ζητηθεί η συνδρομή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. για τους ελέγχους ώστε να εντοπίζονται οι μηχανισμοί παρέμβασης.
Σχολιάζοντας την πορεία των τιμών ο κ. Ρόβλιας είπε ότι το τελευταίο τρίμηνο οι τιμές διύλισης ανέβηκαν 10 λεπτά το λίτρο, ενώ οι τιμές λιανικής και εμπορίας 7 λεπτά. Ισχυρίστηκε πως η εμπορία και η λιανική απορρόφησαν μέρος της αύξησης.
Όσο για τις υψηλότερες τιμές, αυτές εντοπίζονται στην Κρήτη και σε άλλα νησιά όπου φτάνουν και τα 1,80 ευρώ το λίτρο και αποδίδονται κατά την ηγεσία του υπουργείου στο υψηλό κόστος μεταφορικών αλλά και στο ό,τι δεν υπάρχουν δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr