Παράλληλα, σε πολύ υψηλό επίπεδο παραμένει η συνολική διείσδυση των Η/Υ και του Internet σε επιχειρήσεις (με 10+ εργαζόμενους). Στον αντίποδα, στασιμότητα γνωρίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές και πωλήσεις (e-business), τόσο σε επίπεδο ιδιωτών, όσο και επιχειρήσεων. Τέλος, παρά την διαθεσιμότητα υπηρεσιών e-government, περιορισμένη παραμένει η χρήση τους από τους πολίτες.
Ειδικότερα, από τα βασικά αποτελέσματα της μελέτης του Παρατηρητηρίου, προκύπτουν τα ακόλουθα:
Χρήση Internet στα ελληνικά νοικοκυριά
Σημαντική αύξηση στη χρήση του Διαδικτύου σε σχέση με το 2005, σημειώθηκε στα νοικοκυριά, με το σχετικό ποσοστό να ανέρχεται σε 27,4% (έναντι 24,2% το προηγούμενο έτος).
Παράλληλα, σημαντικά υψηλότερος είναι ο ρυθμός μεταβολής της πρόσβασης στο Διαδίκτυο στην Ελλάδα, συγκρινόμενος με το μέσο ρυθμό που παρουσιάζουν οι χώρες της ΕΕ. Συγκεκριμένα, ο ρυθμός αύξησης της Ελλάδας για την περίοδο 2005-2006 είναι ίσος με 13,2%, ενώ ο μέσος όρος για την ΕΕ25 και την ΕΕ15 είναι 6,25% και 1,89%, αντίστοιχα. Ωστόσο και με δεδομένη την απόσταση που χωρίζει ακόμη την διείσδυση του Internet στα ελληνικά νοικοκυριά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος ανέρχεται σε 51% για την ΕΕ25 και σε 54% για την ΕΕ15, ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης πρέπει να θεωρηθείαναμενόμενος.
Αυξημένη καταγράφηκε και η συχνότητα χρήσης του Διαδικτύου, καθώς το 61% των χρηστών του τελευταίου τριμήνου, δήλωσε ότι το χρησιμοποιεί καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά, σε σχέση με το ποσοστό 55% που μετρήθηκε το 2005.
Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι το προφίλ τoυ «συχνού χρήστη» (δηλαδή του χρήστη του Διαδικτύου 1 φορά την εβδομάδα κατ ελάχιστο), παραμένει το ίδιο σε σχέση με το 2005, με μόνη διαφορά τη σημαντική αύξηση της χρήσης στην ηλικιακή κατηγορία 35-44 ετών (από 19.9% σε 27,1%).
Σε ότι αφορά τον τόπο πρόσβασης, 72% των χρηστών έχουν πρόσβαση στο Internet στο σπίτι και 41% στο χώρο εργασίας, ενώ χαμηλότερη προτίμηση σε σχέση με το 2005 δείχνουν οι χρήστες στην πρόσβαση από Internet Café (13%), σπίτια φίλων (7%) και Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ (7%).
Όπως και πέρσι, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (69%), η ψυχαγωγία (44%), τα παιχνίδια (43%), η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με ταξίδια (41%) και τον καιρό (32%) και η ανάγνωση εφημερίδων/ περιοδικών (29%) φαίνεται ότι είναι οι πιο δημοφιλείς ενασχολήσεις των χρηστών του Διαδικτύου.
Σε επίπεδο περιφέρειας, σημαντική αύξηση στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο καταγράφεται στις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας (κυρίως από Αχαΐα), Πελοποννήσου (κυρίως Μεσσηνία & Αργολίδα) και στην περιφέρεια της Αττικής.
Διείσδυση ΤΠΕ σε επιχειρήσεις
Η εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων όσον αφορά τη διείσδυση του Διαδικτύου μοιάζει να είναι σταθερή. Ειδικότερα, 39% των επιχειρήσεων που απασχολούν από 1-9 εργαζομένους και 92,5% των επιχειρήσεων με 10+ απασχολούμενους, έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο παραμένοντας στο ίδιο επίπεδο με το 2005.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα στοιχεία αυτά κρίνονται ικανοποιητικά και πλησιάζουν το μέσο όρο που παρουσιάζει, τόσο η ΕΕ15, όσο και η ΕΕ25.
Ευρυζωνικότητα
Το ποσοστό διείσδυσης των ευρυζωνικών συνδέσεων στην Ελλάδα εκτιμάται ίσο με 4,39%
Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να τονίσουμε την πτώση που παρατηρήθηκε στις απλές συνδέσεις και συνδέσεις ISDN υπέρ της DSL σε όλα τα υπό εξέταση κοινά της έρευνας.
E-business
Από τη μελέτη του Παρατηρητηρίου προκύπτει ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις και οι ηλεκτρονικές αγορές παρέμειναν στάσιμες για το 2006.
Εξετάζοντας την πλευρά των ιδιωτών, διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του Internet (81%) το αξιοποιεί για την αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και/ ή υπηρεσίες, ωστόσο, όπως παρατηρήθηκε και το 2005, μικρό ποσοστό χρηστών, της τάξης του 5% πραγματοποιεί online παραγγελίες και αγορές.
Ταυτόχρονα και στην πλευρά των επιχειρήσεων (με 10+ εργαζομένους), οι ηλεκτρονικές παραγγελίες και οι ηλεκ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr