Στο σχέδιο προτείνεται η υιοθέτηση του leasing (εκμίσθωση) ως την πλέον αποτελεσματική μέθοδο για την προμήθεια όχι μόνο των αυτοκινήτων αλλά και του γενικότερου εξοπλισμού στον Δημόσιο τομέα.
Ουσιαστικά το ελληνικό δημόσιο θα προχωρήσει στην σύναψη συμβάσεων ( τριετής, πενταετής ακόμη και δεκαετής ανάλογα με το είδος των παγίων του Δημοσίου) με εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του leasing οι οποίες θα χρηματοδοτούν έως και το 100% της αξίας του εξοπλισμού.
Η εταιρία leasing θα παρέχει στο ελληνικό δημόσιο το κεφάλαιο που απαιτείται για την αγορά εξοπλισμού (μηχανήματα, οχήματα κ.λ.π.) πλην όμως η κυριότητα του εν λόγω εξοπλισμού θαανήκει στην εταιρία leasing.
Το δημόσιο δηλαδή θα νοικιάζει από την εταιρία leasing τα μηχανήματα και θα πληρώνει στην τελευταία το καθορισμένο μίσθωμα σε δόσεις, είτε κάθε τρίμηνο είτε κάθε εξάμηνο ακόμη και ετησίως ανάλογα με τη σύμβαση. Με την αποπληρωμή των δόσεων και τη λήξη της σύμβασης, το δημόσιο μπορεί:
* Να αγοράσει τον εξοπλισμό καταβάλλοντας προς την εταιρία leasing ένα μικρό ποσό το οποίο δεν θα υπερβαίνει σημαντικά την αξία του
* Να επιστρέψει στον εξοπλισμό στην εταιρία leasing
* Να εξακολουθήσει να εκμισθώνει τον εξοπλισμό από την ίδια εταιρία
Όπως αναφέρουν στελέχη του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, ο θεσμός του leasing θα τεθεί σε εφαρμογή από το νέο έτος και θα γίνει απαιτητός για το σύνολο των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών ακόμη και για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Η εξάπλωση του θα δώσει την δυνατότητα στο υπουργείο Οικονομικών να ασκεί καλύτερο διαχειριστικό και δημοσιονομικό έλεγχο των κρατικών χρηματοδοτήσεων σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς. Παράλληλα, εξοικονομούνται δαπάνες της τάξης των 15 εκατ. ευρώ που σήμερα δεν μπορούν να αξιοποιηθούν προς την κατεύθυνση της κοινωνικής πολιτικής λόγω της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στην διαχείριση του κρατικού χρήματος από τους αρμόδιους φορείς.
Σύμφωνα με το σχέδιο του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, ο θεσμός του leasing θα εφαρμοσθεί:
* Για την αντικατάσταση του κρατικού στόλου των αυτοκινήτων, πλην των οχημάτων του στρατού και της πυροσβεστικής. Νούμερο ένα πρόβλημα για το Γενικό Λογιστήριο αποτελούν στην παρούσα φάση τα αυτοκίνητα της αστυνομίας. Εκτός ότι έχουν ειδικές προδιαγραφές, υφίστανται ταυτόχρονα και σημαντικές φθορές. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που διαθέτουν αυτοκίνητα με leasing καλύπτουν το service, τα ελαστικά, τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας.
Η Ελληνική Αστυνομία δαπανά ετησίως για αμοιβές και προμήθεια ανταλλακτικών ποσά άνω των 11 εκατ. ευρώ. Ο υφιστάμενοςστόλος θα δημοπρατηθεί από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού
* Για την ανανέωση του λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών. Ανώτεροι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών υποστήριζαν ότι η ΕΘΕΛ, η οποία διαθέτει συνολικά 2.094 λεωφορεία και θα προχωρήσει στη προμήθεια 520 λεωφορείων και συνολικού προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε να εφαρμόσει τον θεσμό της χρηματοδοτικής μίσθωσης.
* Για τις ανάγκες των δημοσίων νοσοκομείων σε νέα ιατρικά μηχανήματα και κάθε είδους εξοπλισμό.
*Στους εξοπλισμούς γραφείων (έπιπλα, κλιματιστικά, ακόμη και ηλεκτρονικούς υπολογιστές) των υπουργείων των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό η δαπάνη για την προμήθεια ειδών εξοπλισμού θα ανέλθει φέτος στα 871,9 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr