Σύμφωνα με τον γγ Γραμματέα της ΕΣΥΕ κ. Μανώλη Κοντοπυράκη η αύξηση του πληθωρισμού το Μάιο που συνάμα αποτελεί και ρεκόρ δεκαετίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της τιμης της βενζίνης κατά 6,5% και στις αυξήσεις των τιμών στα φρούτα και στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στο δείκτη τιμών καταναλωτή να είναι κατά 0,27% και κατά 0,17% αντίστοιχα.
Στο α' φετινό πεντάμηνο σε μέσα επίπεδα, ο πληθωρισμός σημειώνει αύξηση κατά 4,4% έναντι 2,62% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνόςΜαΐου 2008
I. Σύγκριση Μαΐου 2008, με Απρίλιο 2008
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Μάιο 2008, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2008, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός»,λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 1,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμώντων θερινών ειδώνένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιώνκαι των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
δ) Κατά 0,9% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των οικιακών υπηρεσιών.
ε) Κατά 0,6% της ομάδας«Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμώντων οδοντιατρικών υπηρεσιών .
στ) Κατά 2,9%της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης τωντιμών, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), του κομίστρου των ταξί(μέρος), των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών και των εισιτηρίων των υπεραστικών λεωφορείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου του Πάσχα.
ζ) Κατά 0,8% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φαγητού εκτός οικίας και των σερβιριζόμενων ειδών (αναψυκτικών, γλυκών, καφέ και ποτών).
η) Κατά 0,4% της ομάδας «’λλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων υγείας και των άλλων υπηρεσιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου του Πάσχα.
2. Από τη μείωση του δείκτη :
Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών: νωπά λαχανικά , πατάτεςνωπές, ελαιόλαδο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ειδών:δημητριακά και παρασκευάσματα, μοσχάρι νωπό, τυρί φέτα, φρούτα νωπά.
II. Σύγκριση Μαΐου 2008, με Μάιο 2007
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,9% το μήνα Μάιο 2008, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 6,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ρύζι, αλεύρι, ψωμί, φρυγανιές-παξιμάδια, άλλα προϊόντα αρτοποιΐας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι νωπό, πουλερικά νωπά, αλλαντικά, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, γάλα διατηρημένο, γιαούρτι, τυρί φέτα, τυριά σκληρά, αυγά, βούτυρο γάλακτος, φυτικό βούτυρο, σπορέλαιο, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, όσπρια, γλυκά-ζαχαρωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών:ελαιόλαδο, πατάτες νωπές.
β) Κατά 2,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός»,λόγω αύξησηςτων τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 3,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμώνστα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 10,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως,των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιώνεπ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr