Το παραπάνω ποσό διατέθηκε από το 1996 έως το 2002, όταν η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε σε 16 μέτρα ενίσχυσης της εταιρείας.
Οι Βρυξέλλες έδωσαν την έγκρισή τους για βοήθεια ύψους 160 εκατ. ευρώ το 1997.
«Δυστυχώς, κάποιες βασικές προϋποθέσεις που συνάπτονται της έγκρισης δεν έχουν ικανοποιηθεί ακόμα» είπε η επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Νέλι Κρουζ σε ανακοίνωσή της.
«Επιπλέον, η Ελλάδα έχει επανειλημμένως παράσχει παράνομη και ασύμβατη χρηματοδότηση στις ζημιογόνες πολιτικές δραστηριότητες του ναυπηγείου έως το 2002. Η παράνομη ενίσχυση πρέπει τώρα να ανακτηθεί» προσέθεσε.
Η Κομισιόν είχε αποφασίσει από τα μέσα του 2006 την επέκταση της έρευνας που διεξάγει για την «παράνομη» κρατική ενίσχυση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ
Αναφορικά με τη σημερινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εικαζόμενες κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία κατά την περίοδο 1996-2002, από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ανακοινώνονται τα ακόλουθα:
"Το σύνολο των εικαζόμενων κρατικών ενισχύσεων που εξέτασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 1996-2002, ξεπερνούσε το 1 δις. ευρώ.
Η ελληνική Κυβέρνηση πέτυχε, μετά από μακροχρόνιες και επίπονες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να αναγνωρισθεί ότι το 75% των συνολικών δραστηριοτήτων των Ελληνικών Ναυπηγείων αφορούσαν στρατιωτικές δραστηριότητες και ως εκ τούτου δεν εμπίπτουν στις σχετικές διατάξεις της Συνθήκης Ε.Κ.(άρθρα 87 και 88).
Συνεπώς, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάκτηση του ποσού των 230 εκατ. ευρώ αφορά το εμπορικό και μόνο τμήμα των δραστηριοτήτων των Ελληνικών Ναυπηγείων".
Σχετικά με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η διοίκηση της ThyssenKrupp προχώρησε στην ακόλουθη ανακοίνωση:
"Σε υπόθεση κρατικών ενισχύσεων κατά της Ελλάδος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα την απόφαση της ότι μερικά από τα μέτρα ενισχύσεων που αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας δεν είναι συμβατά με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου Κρατικών Ενισχύσεων.
Η έρευνα της Επιτροπής αφορά σε κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν από την Ελληνική κυβέρνηση στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά προ και κατά τη διάρκεια της ιδιωτικοποίησης τους, κατά την περίοδο 1997-2002. Τα Ελληνικά Ναυπηγεία ανήκουν στον Όμιλο ThyssenKrupp από το 2005.
Η ThyssenKrupp Marine Systems, η εταιρεία στην οποία ανήκουν οι ναυπηγικές δραστηριότητες, παρείχε τη συνδρομή της στις έρευνες της Επιτροπής συμβάλλοντας στην αποσαφήνιση των σχετικών ζητημάτων.
Σε περίπτωση που η εφαρμογή της απόφασης σε εθνικό επίπεδο οδηγήσει σε οικονομικές ζημίες, η ThyssenKrupp έχει δικαίωμα να προβεί σε δικαστικές ενέργειες.
Όταν καταστεί γνωστό το πλήρες περιεχόμενο της αποφάσεως, η ThyssenKrupp θα προχωρήσει σε λεπτομερή εκτίμηση και θα εξετάσει την ανάληψη περαιτέρω νομικών ενεργειών."
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr