Από έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ προκύπτει ότι περισσότερες είναι οι εταιρείες που παραπλανούν το κοινό με τις διαφημίσεις τους. Σε αρκετές περιπτώσεις το «φθηνό» εισιτήριο έχει «εξαντληθεί», ενώ συνεχίζει να διαφημίζεται. Οι εταιρίες το κάνουν για να «πιάσουν» τους καταναλωτές, ξέροντας πως όταν θα έχουν ήδη αποφασίσει το ταξίδι, δύσκολα θα το αλλάξουν αν ανακαλύψουν την τελευταία στιγμή πως το εισιτήριο που τότε θα καλούνται να πληρώσουν κοστίζει περισσότερο από όσο περιμένανε.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ προχώρησε στη σύγκριση των διαφημιζόμενων τιμών 10 αεροπορικών εταιριών (στις ιστοσελίδες τους) και των τιμών που διαμορφώνονται όταν γίνεται η κράτηση. Η έρευνα αφορούσε διάφορους προορισμούς με αποχώρηση από Ελλάδα, για απλή μετάβαση ενός ατόμου, με αναχώρηση από 1 Αυγούστου έως και 31 Οκτωβρίου 2008.
Οι εταιρίες που ερευνήθηκαν είναι: Adria (Σλοβενία) Aegean (Ελλάδα) Aer Lingus (Ιρλανδία) Air Baltic (Λάτβια) Air Berlin (Γερμανία) Alitalia (Ιταλία) Clickair (Ισπανία) Lauda (Αυστρία) Ολυμπιακή (Ελλάδα) SAS (Δανία)
Από τις εταιρίες που «ελέγχθηκαν», μία είχε πραγματική τιμή μικρότερη από την διαφημιζόμενη (αλλά χρεώνει για αποσκευές), 4 χρεώνουν την τιμή που διαφημίζουν και 5 χρεώνουν παραπάνω, μέχρι και +63% της διαφημιζόμενης τιμής.
Η Ολυμπιακή είναι μία από τις εταιρίες που διαφημίζουν τιμές εισιτηρίων χωρίς «φόρους αεροδρομίου, τέλη υπηρεσιών ασφαλείας και καυσίμων».
To θέμα έχει απασχολήσει και τους Ευρωβουλευτές, οι οποίοι στις 8/7/2008 πέρασαν ένα ψήφισμα για νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα αναγκάσουν τις αεροπορικές εταιρίες να δηλώνουν στις διαφημίσεις τους και στις ηλεκτρονικές κρατήσεις τους εξαρχής, την συνολική τιμή ενός εισιτηρίου.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει στην ανακοίνωση της ότι αναμένει πως οι αρμόδιοι φορείς (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) σύντομα να υποχρεώσουν όλες τις αεροπορικές εταιρίες να διαφημίζουν μόνο πραγματικές τιμές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr