Επικαλούνται στοιχεία των δύο τελευταίων μηνών (από 11/7/2008 έως 12/9/2008) και συγκρίνουν τη τιμή του πετρελαίου μπρέντ, την τιμή πώλησης της βενζίνης από τα διυλιστήρια μαζί με τους δασμούς, και την τιμή της βενζίνης στην αντλία. Aπό τη σύγκριση προκύπτει ότι για το συγκεκριμένο δίμηνο, η τιμή του αργού υποχώρησε κατά 32,6%, όταν η τιμή πώλησης από τα διυλιστήρια έπεσε 4,2% και η λιανική τιμή της αμόλυβδης κατά 6,1%.
Ενοχλημένα τα διυλιστήρια
Κύκλοι της διύλισης εμφανίζονταν ενοχλημένοι από την ανακοίνωση των εταιρειών, τονίζοντας ότι οι τελευταίες όφειλαν να γνωρίζουν πως η σύγκριση δεν μπορεί να γίνεται με το μπρεντ αλλά με τις διεθνείς χρηματιστηριακές τιμές της βενζίνης. Οι εταιρείες ξέρουν, έλεγαν οι ίδιοι κύκλοι, ότι οι συμβάσεις που έχουμε μαζί τους αναφέρονται στις διεθνείς τιμές της βενζίνης και στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, και φυσικά όχι στο μπρέντ.
Aνέφεραν επίσης ότι τα στοιχεία που εξέδωσε ο ΣEEΠE συμπεριλαμβάνει στην τιμή της διυλιστηριακής τιμής της αμόλυβδης και τους δασμούς για τους οποίους δεν ευθύνεται η διύλιση. Eάν αφαιρεθούν οι δασμοί, προσέθεταν από τα διυλιστήρια, τότε στο ίδιο διάστημα η μείωση της δυιλιστηριακής τιμής είναι 6,8%, και όχι 4% όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες. Και συμπλήρωναν, ότι αν οι εταιρείες θέλουν να συγκρίνουμε τις τιμές στις οποίες πουλάμε με την πορεία του πετρελαίου μπρέντ, τότε γιατί δεν συγκρίνουν τις τιμές του πρώτου τριμήνου του έτους.
Ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάρτιο, η τιμή του μπρέντ αυξήθηκε από τα 97 στα 106-107 δολάρια το βαρέλι, στο ίδιο διάστημα η διεθνής χρηματιστηριακή τιμή της βενζίνης παρέμεινε σταθερή (από τα 860 ευρώ, στα 862 ευρώ/ κυβικό).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr