Νωρίτερα το "R" είχε μεταδώσει
Θρίλερ με τη συνέχιση ή μη της απεργίας των τελωνειακών, βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα. Αν και το μονομελές πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε αργά τα μεσάνυχτα την απεργία τους παράνομη - με το αιτιολογικό ότι την έλαβε το γενικό τους συμβούλιο και όχι η γενική τους συνέλευση- το συλλογικό όργανο των τελωνειακών συνέχιζε να συνεδριάζει σε ένα επεισοδιακό συμβούλιο μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, χωρίς να έχει λάβει απόφαση.
Οι διαφορές απόψεων ανάμεσα στις παρατάξεις δεν είχαν καταστεί δυνατό να γεφυρωθούν, και ενώ νωρίτερα το απόγευμα η συνάντηση των τελωνειακών με τον υφυπουργό Οικονομικών Αντώνη Μπέζα είχε αποβεί άκαρπη.
Στη συνάντηση που είχαν με τον κ. Μπέζα, ο υφυπουργός τους διαβεβαίωσε ότι το επίδομά τους δεν κινδυνεύει από την ένταξη των ειδικών λογαριασμών στον Προϋπολογισμό, χωρίς ωστόσο εκείνοι να πειστούν. Ειδικότερα ο κ. Μπέζας τους ζήτησε να λύσουν την απεργία, λέγοντάς τους ότι με την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που αναμένονται σύντομα, διασφαλίζεται και το επίδομά τους. Οι εκπρόσωποι των τελωνειακών ωστόσο αντέταξαν ότι η ένταξη των λογαριασμών στον προϋπολογισμό δεν είναι σύννομη διότι οι πόροι αυτοί έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα, και ότι τυχόν απώλειά τους θα σημάνει την απώλεια των αποζημιώσεων που εισπράττουν μέσω αυτού.
Ουρές, μποτιλιάρισμα και κερδοσκοπία
Κατά τα λοιπά, ουρές χιλιομέτρων, μποτιλιάρισμα και κερδοσκοπία αντιμετώπισαν και χθες οι λιγοστοί τυχεροί που βρήκαν ανοιχτό πρατήριο, με τους βενζινοπώλες να μη δίνουν βενζίνη πάνω από 20 ευρώ ανά άτομο, και τη τροχαία να βρίσκεται επί ποδός για να ρυθμίσει τη κυκλοφορία.
Οδηγοί κατήγγειλαν πρατηριούχους ότι πωλούσαν την απλή αμόλυβδη ώς και 1,26 ευρώ, έναντι 1,12 ευρώ το λίτρο που κόστιζε τη Τρίτη, ενώ σε κάποια πρατήρια του Ηρακλείου Κρήτης έφθασε να πωλείται μέχρι και προς 1,30 ευρώ. Σημειωτέον ότι από την Δευτέρα και μετά, η διεθνής τιμή του πετρελαίου και των παραγώγων του ακολουθεί ανοδική πορεία, ωστόσο οι όποιες αυξήσεις στην αντλία δεν δικαιολογούνται, αφού τα λιγοστά καύσιμα στις δεξαμενές των πρατηρίων, αγοράσθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, όταν οι τιμές έπεφταν.
Στην πλειονότητά τους τα λιγοστά ανοιχτά ανά την Ελλάδα πρατήρια ήταν μίας μόνο εταιρείας, η οποία διαθέτει δύο με τρεις εγκαταστάσεις καυσίμων σε όλη την Ελλάδα, που αντίθετα με όλες τις υπόλοιπες, δεν διέπονται από το καθεστώς της τελωνειακής αποθήκης (διαθέτουν δηλαδή καύσιμα για τα οποία έχει πληρωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης). ’λλες καταγγελίες έκαναν λόγο για σημαντικό αριθμό βυτιοφόρων, γεμάτων με εκτελωνισμένες ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης, τα οποία από τη Δευτέρα παραμένουν εγκλωβισμένα στα διυλιστήρια. Κι αυτό διότι λόγω της σύγχυσης που επικρατεί, δεν βρέθηκε κάποιος να δώσει εντολή στα διυλιστήρια να ανοίξουν τις πόρτες τους, ώστε να διαθέσουν τα βυτιοφόρα το περιεχόμενό τους στα πρατήρια!
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr