Σύμφωνα με τον ΣΦΕΕ τα κριτήρια που θεσπίζονται από την Υπουργική Απόφαση είναι ασαφή, υποκειμενικά, πυροδοτούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό, προάγουν την αδιαφάνεια και διαμορφώνουν κλίμα αντιπαράθεσης.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται η απόφαση βρίσκεται εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης από τη στιγμή που μειώνει περαιτέρω τις τιμές των φαρμάκων κατά παράβαση του Ν.Δ. 96/73, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.
Καθιερώνει ενιαία κατηγορία φαρμάκων αποτελούμενη από πρωτότυπα και αντίγραφα, ενώ ο εξουσιοδοτικός νόμος διαχωρίζει σαφώς τις δύο κατηγορίες, ενώ παραβιάζει στην Κοινοτική Οδηγία 89/105, η οποία προβλέπει ότι κάθε απόφαση αποκλεισμού ενός φαρμάκου από τον κατάλογο, που καλύπτεται από το ασφαλιστικό σύστημα, πρέπει να αιτιολογείται με βάση αντικειμενικά και επαληθεύσιμα κριτήρια.
Υπενυθμίζεται ότι η Κυβέρνηση επιμένει στην λίστα των συνταγογραφούμενων φαρμάκων σε μία προσπάθεια να μειβθεί η τεράστια δημόσια δαπάνη.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα στην Βουλή ο ο αρμόδιος υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Λοβέρδος η χώρα μας είναι τέταρτη στις φαρμακευτικές δαπάνες ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ για το 2009 που υπάρχουν πλήρης στοιχεία, τα ασφαλιστικά ταμεία ξόδεψαν πάνω από 5 δισ. ευρώ. Επίσης είναι η τρίτη ακριβότερη παγκοσμίως στα φάρμακα- αντίγραφα και η τρίτη ακριβότερη τιμή στα πρωτότυπα στην Ευρώπη. Επίσης, το σύνολο της φαρμακευτικής δαπάνη των ασφαλιστικών φορέων αυξήθηκε κατά 12,23% κατά την διάρκεια της τελευταίας πενταετίας (2004-2009).
Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου η παραπάνω σημαντική αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης οφείλεται, σε φαινόμενα υπερσυνταγογράφησης και στον τρόπο με τον οποίο μεθοδεύουν ορισμένες πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες την υπερτιμολόγηση φαρμάκων που προορίζονται για την Ελλάδα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr