• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Σε έξαρση οι online παραπλανητικές διαφημίσεις για τον κορονοϊό

12:48 - 27 Μαϊ 2020 | Τεχνολογία
Εκατομμύρια ψευδείς ισχυρισμούς και παραπλανητικές διαφημίσεις για προϊόντα απάτης, που συνδέονται με τον COVID-19, αφαιρούν οι ψηφιακές πλατφόρμες κατόπιν πρόσκλησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στο πλαίσιο της δέσμευσης της για την προστασία των καταναλωτών στο Διαδίκτυο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντόνισε τον έλεγχο (“σάρωση”) ιστοτόπων, για τον εντοπισμό περιεχομένου που προωθεί στους καταναλωτές ψευδείς ισχυρισμούς ή προϊόντα απάτης, που συνδέονται με τον κορονοϊό.

Οι μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες απάντησαν θετικά στην έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της απάτης και των παραπλανητικών προσφορών και απέδειξαν τη σαφή τους δέσμευση για την αφαίρεση επιβλαβούς περιεχομένου. Ωστόσο, όπως έδειξε η σάρωση, οι ανέντιμοι έμποροι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για την εκμετάλλευση των αδυναμιών των καταναλωτών, την παράκαμψη των αλγοριθμικών ελέγχων και τη δημιουργία νέων ιστοτόπων.

Η Google έχει αποκλείσει ή καταργήσει πάνω από 80 εκατομμύρια διαφημίσεις, που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, ενώ το eBay περισσότερες από 17 εκατομμύρια καταχωρίσεις από την παγκόσμια αγορά, που παραβιάζουν τους κανόνες της Ε.Ε. για τους καταναλωτές. Από την πλευρά της, η Amazon παρατήρησε μείωση κατά 77% στον εβδομαδιαίο αριθμό καταχωρίσεων νέων προϊόντων με αξιώσεις που σχετίζονται με κορωνοϊούς. 

Προϊόντα απάτης
Οι Αρχές προστασίας των καταναλωτών 27 χωρών συμμετείχαν στον έλεγχο υψηλού επιπέδου των πλατφορμών και υπέβαλαν 126 απαντήσεις σχετικά με τις εταιρείες με τις οποίες η Επιτροπή βρίσκεται σε τακτική επαφή, αλλά και με πλατφόρμες εθνικής εμβέλειας. Η σάρωση, που διενέργησε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών, περιλάμβανε δύο μέρη: υψηλού επιπέδου έλεγχο των διαδικτυακών πλατφορμών και σε βάθος ανάλυση συγκεκριμένων διαφημίσεων και ιστοτόπων, που συνδέονται με προϊόντα για τα οποία υπάρχει υψηλή ζήτηση λόγω του COVID-19.

Έμφαση δόθηκε στον έλεγχο των προσφορών που αφορούν προστατευτικές μάσκες και καλύμματα, απολυμαντικά υγρά, διαγνωστικά τεστ, τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής και μη εδώδιμα προϊόντα με υποτιθέμενη θεραπευτική δράση που συνδέεται με τον κορωνοϊό. “Εν μέσω μιας πανδημίας παγκόσμιων διαστάσεων, ως καταναλωτές πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν διαδικτυακές θαυματουργές θεραπείες. Είμαι ευγνώμων που οι εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών διατηρούν υψηλό επίπεδο εγρήγορσης και συνεργάζονται με την Επιτροπή για την προστασία των καταναλωτών στο Διαδίκτυο”, σχολίασε σχετικά ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς. 

Ευρήματα
Σύμφωνα με τα ευρήματα της σάρωσης, που πραγματοποίησε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών, εντοπίστηκαν 38 περιπτώσεις αμφισβητήσιμων προσφορών ή διαφημίσεων σχετικά με προϊόντα που ισχυρίζονται ότι μπορούν να προστατεύσουν ή να θεραπεύσουν τον ιό. Επιπλέον, 88 ιστότοποι περιείχαν προϊόντα με ισχυρισμούς εικαζόμενης θεραπείας ή προληπτικών αποτελεσμάτων κατά του κορωνοϊού, ενώ 30 ιστοσελίδες περιείχαν ανακριβείς ισχυρισμούς σχετικά με την έλλειψη προϊόντων. Επίσης, εντοπίστηκαν 24 ιστοσελίδες ύποπτες για αθέμιτες πρακτικές και υπερβολικές τιμές, ενώ σε 39 περιπτώσεις η τιμή πώλησης δεν εμφανιζόταν με σαφήνεια και εύκολα αναγνωρίσιμο και ευανάγνωστο τρόπο.

Τελευταία τροποποίηση στις 12:50 - 27 Μαϊ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman