Αλλά ας υποθέσουμε πως τα κίνητρα των εργατοπατέρων είναι υγιή πως πραγματικά νειάζονται για τον οργανισμό αλλά και για το καλό της κοινωνίας που τους δίνει ψωμί να φάνε. Έχουν κάποιες προτάσεις για να διατηρηθεί ο οργανισμός ως έχει; Να γίνει ανταγωνιστικός και να μην χάνει χρήματα που εμείς θα κληθούμε να καλύψουμε; Έχουν κάποια πρόταση για το πώς θα κάνουν και πάλι τους σιδηρόδρομους ελκυστικούς;
Αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι δεινόσαυροι του ΟΣΕ είναι πως ο ρόλος των σιδηροδρόμων έχει αρχίσει και φθίνει. Ο κόσμος έχει πλέον άλλες λύσεις. ΚΤΕΛ που πάνε και στην πιο απόμακρη γωνιά, Ιδιωτικά αυτοκίνητα που όσο κι αν ακρίβυνε η βενζίνη παραμένουν το πλέον πρόσφορο μέσον μετακίνησης, πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό
Έχουν δει οι εργατοπατέρες πως ακόμη και οι γραμμές αιχμής είναι μισοάδειες και γεμίζουν μόνο όταν γίνεται ΔΕΘ στην Θεσσαλονίκη, ή όταν έχουνε Καρναβάλι στην Πάτρα; Ξέρουν οι εργατοπατέρες πως κινείται πλέον ο έλληνας αγρότης; Ότι δεν μιλάμε πλέον για τον Θύμιο (Χατζηχρήστο) που έρχεται στην πρωτεύουσα με το automotrice φορτωμένος με πεσκέσια; Περιουσία του Λαού ήταν οι Σιδηρόδρομοι το 1920 και το 1950 τώρα όμως δεν είναι παρά ένας μολυσμένος βάλτος άκρως επικίνδυνος για την Δημόσια Οικονομική Υγεία.
Έχουν καταλάβει οι εργατοπατέρες το ότι αν τα χρέη και οι σπατάλες στον ΟΣΕ είχαν δοθεί σε οδικά έργα η χώρα θα ήταν αγνώριστη και το κόστος των μετακινήσεων πολύ χαμηλότερο γιατί με τα μεγάλα οδικά έργα μειώνεται σημαντικά ο χρόνος μετακίνησης;
Όπως αποδεικνύεται σήμερα οι πιο ελκυστικές για τους πολίτες γραμμές είναι οι περιαστικές του προαστειακού που έφεραν στον έλληνα σιγά σιγά στη λογική του commuting που βοηθά στην αστική αποκέντρωση. Ισως εκεί να είναι το μέλλον του ΟΣΕ.
Σήμερα οι σιδηρόδρομοι πια αφορούν κυρίως τα εμπορικά φορτία αλλά και εκεί έχουν να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό με από τις ιδιωτικές μεταφορές. Παρ όλα αυτά υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και διασύνδεσης των μεγάλων λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο για την διακίνηση φορτίων . Αλλά και εδώ αν το γνωρίζουν, είναι μεγάλος ο ανταγωνισμός από τα feeders, τα μικρά containers που διακινούν εμπορευματοκιβώτια από τα διαμετακομιστικά κέντρα σε μικρότερα περιφερειακά λιμάνια γειτονικών χωρών.
Προφανώς όλα αυτά δεν περνούν από το μυαλό των εργατοπατέρων του ΟΣΕ και καλό θα είναι να τα μελετήσουν ώστε να ξέρουν τουλάχιστον γιατί πράγμα θα μιλήσουν όταν και εάν ξεκινήσει ο διάλογος από μηδενική βάση..
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr