• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Πώς να αυξήσετε τα κέρδη σας σε περίοδο ύφεσης Κύριο

07:40 - 17 Οκτ 2020
Ίσως ακούγεται ουτοπική η συζήτηση περί αύξησης κερδών εν μέσω μιας παρατεταμένης ύφεσης. Αντιλαμβάνομαι πλήρως ότι στην κατάσταση που έχει περιέλθει η ελληνική αγορά, λόγω της πανδημίας του covid19 φαίνεται αδιανόητο να μιλάει κανείς για αύξηση κερδών. Και όμως, στο μέτρο που παραμένετε στην αγορά, ακόμα και αν ο ανταγωνισμός εντείνεται, υπάρχουν τρόποι για να βελτιώσετε τα κέρδη σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Φυσικά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού

Κάποιες προσεγγίσεις που υιοθετούνται από επιχειρήσεις περιλαμβάνουν αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και του τρόπου λειτουργίας τους και διερεύνηση των πελατών ή των ανταγωνιστών τους. Αυτές είναι λογικές προσεγγίσεις, αλλά δεν είναι σαφές γιατί μία τέτοια στρατηγική μπορεί να λειτουργήσει και μια άλλη να αποτύχει. Σύμφωνα με τον Porter, στο κλασικό του πλέον βιβλίο «The Competitive Advantage of Nations» (Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των εθνών), υπάρχουν δυο σημαντικές στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους έναντι των ανταγωνιστών τους:

  •  Η μείωση του κόστους παραγωγής σε σχέση με τον ανταγωνισμό χωρίς να επηρεαστεί η ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
  • Οι μεγαλύτερες χρεώσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χωρίς να αυξάνεται σημαντικά το κόστος αγοράς τους.

Ωστόσο, οι marketers φαίνεται πως κάνουν κακή χρήση δύο βασικών όρων του Porter. Ο όρος «differentiation» (διαφοροποίηση) χρησιμοποιείται από τον Porter για να περιγράψει προϊόντα για τα οποία οι αγοραστές θα πληρώσουν περισσότερα επειδή θεωρούν πως είναι premium κατηγορίας. Αντίθετα πολλοί marketers χρησιμοποιούν τον ίδιο όρο για να περιγράψουν το λόγο για τον οποίο πιστεύουν ότι οι πελάτες πρέπει να αγοράσουν τα προϊόντα τους. Αυτό είναι το βασικό τους λάθος. Διότι δεν αρκούν μερικές διαφορές στα χαρακτηριστικά και στα οφέλη από την αγορά ενός προϊόντος, η στρατηγική που θα χρησιμοποιηθεί απαιτεί πολύ μεγαλύτερη εμβάθυνση.

Ένα ακόμα συχνό λάθος είναι η αντίληψη ότι το χαμηλότερο κόστος παραγωγής πρέπει να αντιστοιχεί σε χαμηλότερη τιμή για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Οι δυο βασικές στρατηγικές στις οποίες θα πρέπει να εστιάσουν οι επιχειρήσεις για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους και να γίνουν πιο κερδοφόρες από τον ανταγωνισμό τους, είναι πολύ συγκεκριμένες. Χαμηλότερο κόστος για την παραγωγή ενός προϊόντος (cost leadership το αποκαλεί ο Porter), σημαίνει πως χρησιμοποιείς τους μοναδικούς πόρους ή ικανότητες που έχει η επιχείρησή σου, έτσι ώστε να παράγεις με βιώσιμο τρόπο το ίδιο ποιοτικά προϊόν με τον ανταγωνιστή σου αλλά με λιγότερα χρήματα.

Παράλληλα, μεγαλύτερη χρέωση για το προϊόν σου ή «διαφοροποίηση», σημαίνει πως αξιοποιείς τις ικανότητες της επιχείρησής σου για να παράγεις ένα προϊόν, για το οποίο οι αγοραστές θα πληρώσουν πρόθυμα περισσότερα χρήματα, χωρίς σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής από την πλευρά σου. Εάν μπορείτε να στοχεύσετε σε ένα 10% μεγαλύτερο κέρδος από τους ανταγωνιστές σας, η αύξηση του κόστους σας πρέπει οπωσδήποτε να είναι χαμηλότερη του 10%. Βέβαια, υπάρχει πάντα η πιθανότητα καμία από αυτές τις στρατηγικές να μην είναι η σωστή για την επιχείρηση σας.

Προφανώς δεν αποτελεί λύση να προσπαθήσετε να κάνετε λίγο από όλα, αν δεν μπορείτε να τα εφαρμόσετε σωστά, διότι θα προκαλέσετε ένα χάος χωρίς κανένα όφελος. Π.χ. αν δεν μπορείτε να εφαρμόσετε κάποια από τις παραπάνω τεχνικές σε όλη την αγορά σας, ίσως να πρέπει να επικεντρωθείτε σε ένα ορισμένο τμήμα της. Εκείνο που πρέπει να κάνετε στην περίπτωση αυτή, είναι να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό ο οποίος θα σας βοηθήσει να επικεντρωθείτε σε ό,τι μπορεί να σας επιτρέψει να αυξήσετε τα κέρδη σας. Ή, όπως λέει ο Porter «focus».

ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Π. ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ

Όλα τα άρθρα του Π. Τσαγκαράκη
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman