Τα τέσσερα τελευταία χρόνια, ως και το 2010, η Fiat έχει να επιδείξει έναν μεγάλο στόλο με τις χαµηλότερες εκποµπές CO2 (123,1 γραµµ. CO2 / χλµ.), ενώ έχει µειώσει ανά µονάδα παραγόµενου προϊόντος την κατανάλωση ενέργειας κατά 3,7%, τις εκποµπές CO2 κατά 11,2% και την κατανάλωση νερού κατά 8% σε σχέση µε το 2009.
Η εταιρεία κατάφερε για τέταρτη συνεχή χρονιά, να πετύχει τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 για τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2010, με μέση μέτρηση 123,1 g/, το 58% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη, είχαν εκπομπές μικρότερες των 120 CO2/km, ενώ το Fiat 500 TwinAir AMT Start&Stop, το οποίο, με 92 g/km CO2, παρουσιάζει το καλύτερο επίπεδο CO2 για κινητήρα βενζίνης στην Ευρώπη.
Ιδιαίτερης σημασίας χρίζει και το γεγονός ότι εισήχθη τεχνολογία MultiAir για βενζινοκινητήρες όπου οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 25%, κατεγράφη αλματώδης ανάπτυξη των πωλήσεων κινητήρων μεθανίου, με 80% μερίδιο αγοράς και περίπου 75.000 πωληθέντα οχήματα στην Ευρώπη το 2010, ενώ ο κινητήρας TetraFuel μπορεί να λειτουργεί με τέσσερα διαφορετικά καύσιμα.
Σημαντική συμβολή στην πορεία αυτή είχε το ιστορικό μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το "500" το οποίο επανακυκλοφόρησε ανανεωμένο πριν από μερικά χρόνια. Άλλωστε, το Fiat 500 κέρδισε πρόσφατα τη ψηλότερη βαθμολογία στην ικανοποίηση πελατών στην απαιτητική Γερμανία, κατακτώντας την πρώτη θέση στην Έρευνα Ικανοποίησης Ιδιοκτήτη Οχημάτων από τoν J.D Power.
Με συνολική βαθμολογία 81,8%, το Fiat 500 «κτύπησε» την πρωτιά στην κατηγορία «Minicar», μια κατηγορία την οποία παραδοσιακά μονοπωλούσαν ιαπωνικά και γερμανικά μοντέλα. Η έρευνα, που διεξάγεται σε παγκόσμιο επίπεδο κάθε χρόνο, προσμετρά το βαθμό ικανοποίησης πελατών στη βάση 67 χαρακτηριστικών σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες, εκ των οποίων η κάθε μία διαθέτει συγκεκριμένη βαρύτητα. Η απήχηση (σχεδιασμός, επιδόσεις, άνεση και λειτουργίες) αντιστοιχεί στο 32% της συνολικής βαθμολογίας, ποιότητα και αξιοπιστία κατά 26%, τα λειτουργικά έξοδα (καύσιμα, ασφάλεια, σέρβις και επισκευές) κατά 22%, ενώ η ικανοποίηση από την φίρμα αντιστοιχεί στο 20%. Η έρευνα που διεξήχθη στη Γερμανία βασίστηκε σε 17.158 έρευνες μέσω διαδικτύου με στόχο οδηγούς που διαθέτουν ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο για δύο ή περισσότερα χρόνια και διάνυσαν κατά μέσο 38.000 χιλιόμετρα. Επιπλέον η έρευνα αφορούσε εννέα κατηγορίες από minicar μέχρι SUV και βασίστηκε σε τουλάχιστον 50 ερωτήσεις.
Επί ελληνικού εδάφους...
Την κίνηση «ματ» και κόντρα στην κρίση φαίνεται ότι κάνει η Fiat στην Ελλάδα, καθώς την ώρα που η αγορά αυτοκινήτου δείχνει σημάδια κατάρρευσης, η ελληνική θυγατρική του ιταλικού ομίλου, κερδίζει μερίδιο αγοράς, απαντώντας στις νέες απαιτήσεις των Ελλήνων καταναλωτών που στρέφονται σε οχήματα με χαμηλότερη κατανάλωση.
Η Fiat κατάφερε και διεύρυνε το μερίδιό της από 6,2% το 2009 σε περίπου 7,5% το 2010, γεγονός που είναι άμεσα συνδεδεμένο με το πλεονέκτημα του μικρού κυβισμού, της χαμηλής κατανάλωσης και των οικολογικών οχημάτων που διαθέτει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σημειώνεται ότι η Fiat Group Automobiles Hellas ιδρύ́θηκε το 1989 ως θυγατρική της Fiat Group Automobiles SpA. και στην Ελλάδα εκπροσωπεί τις μάρκες: Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Fiat Professional (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα). Επιπλέον, δραστηριοποιείται στο χώρο της μακροχρόνιας εκμίσθωσης αυτοκινήτων για τα επιβατικά και των χρηματοδοτήσεων καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επιβατικών και επαγγελματικών μέσω των FGA Capital και FGA Bank. Η Fiat Group Automobiles Hellas απασχολεί 89 άτομα και διαθέτει τα προϊόντα της μέσω δικτύου 36 διανομέων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr