Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας την οποία πραγματοποίησε το ΙΑΕ (www.iae.gr) και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2008, η αγορά του Αθλητικού Επιχειρείν στην Ελλάδα αναπτύχθηκε ραγδαία το διάστημα 1998 - 2004, με ρυθμό ανάπτυξης 16% - 18%, κυρίως λόγω της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Από το 2004 και μετά η αγορά αυτή συνεχίζει να αναπτύσσεται, αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, οι οποίοι κυμαίνονται στο 12%-13%.
«Στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα κατανοήσει το πραγματικό μέγεθος της αγοράς του αθλητισμού και τις δυνατότητες επιχειρηματικής ανάπτυξης που υπάρχουν ή δεν θέλουμε να το αναγνωρίσουμε φοβούμενοι τις συνέπειες του επαγγελματισμού και της αρτιότερης οργάνωσης η οποία θα εξαφανίσει τους λιγότερο ικανούς και τους παλαιότερους» τονίζει ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Αθλητικής Επιχειρηματικότητας, κ. Νίκος Λεπενιώτης.
Η έρευνα έδειξε ότι το σημαντικότερο κομμάτι του τζίρου αφορά στο χώρο του ποδοσφαίρου, με ποσοστό σχεδόν 65%, ενώ δεύτερος σημαντικός τομέας είναι το μπάσκετ (κυρίως λόγω των επενδύσεων του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού και όχι του πρωταθλήματος της Α1 του οποίου τα μεγέθη ακολουθούν φθίνουσα πορεία) και ακολουθούν αρκετά πιο πίσω, τα υπόλοιπα αθλήματα. Η απόσταση αυτή μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ αυξάνεται διαρκώς και θα αυξηθεί δραματικά με την ολοκλήρωση της κατασκευής των καινούργιων ποδοσφαιρικών γηπέδων του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ και της Λάρισας, που έχουν ήδη δρομολογηθεί, ενώ δεν έχει προγραμματιστεί καμία κατασκευή καινούργιου γηπέδου μπάσκετ για τα επόμενα 3-5 χρόνια!
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά στοιχεία της αύξησης της αγοράς του Αθλητικού Επιχειρείν στην Ελλάδα είναι: ο τζίρος της αγοράς του νόμιμου στοιχήματος (ΟΠΑΠ), της αθλητικής ένδυσης και του merchandising, των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για αθλητικές συναντήσεις, των εισιτηρίων του marketing και των χορηγιών των αθλητικών ομάδων, των γυμναστηρίων καιτων αθλητικών media. Οι παραπάνω τομείς καταλαμβάνουν περίπου το 85% της αγοράς της Αθλητικής Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.
Από την έρευνα προέκυψε ότι περίπου 180 ιδιωτικές εταιρείες προβλήθηκαν μέσω του marketing (διαφήμιση και χορηγία) στους αθλητικούς χώρους το 2007, συνδέοντας τα brands τους με αθλητικές ομάδες και γεγονότα. Οι ισχυρότερες από αυτές προέρχονται από τις αγορές των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, των τηλεπικοινωνιών, του αυτοκινήτου, των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών.
«Όπως δείχνει και η έρευνα πρόκειται για μια αγορά πλήρως αναπτυσσόμενη, με ικανοποιητικά κέρδη για τους εμπλεκόμενους και φυσικά με σημαντικές προοπτικές για το μέλλον» συμπληρώνει ο κ. Λεπενιώτης, Πρόεδρος του ΙΑΕ. «Μια σημαντική αλλαγή στο μέλλον που θα αυξήσει τα μεγέθη, θα είναι η λειτουργία των τριών καινούργιων υπερσύγχρονων ποδοσφαιρικών γηπέδων, των ΠΑΕ Παναθηναϊκός, ΑΕΚ και Λάρισας, τα οποία με τους εμπορικούς χώρους που προβλέπονται και τη δίψα των φιλάθλων αλλά και με πιο ποιοτικές υπηρεσίες, θα αυξήσουν σημαντικά τα έσοδα των ΠΑΕ και τους τζίρους λειτουργίας των γηπέδων. ’λλωστε, σύμφωνα με στοιχεία από τον διεθνή χώρο, έναςστους τρεις νέους φιλάθλους που επισκέπτονται κάποιοκαινούργιο γήπεδο τα πρώτα 3-5 χρόνια λειτουργίας του, πηγαίνουν κυρίως για να δουν το γήπεδο και τους χώρους του, οπότε καταλαβαίνει κανείς πόσο σημαντικό είναι ένα καινούργιο, λειτουργικό και σύγχρονο γήπεδο».
Σημαντική επίσης θα είναι η επίδραση στα μεγέθη της αγοράς τα ερχόμενα χρόνια, των μεγάλων Διεθνών Αθλητικών Διοργανώσεων που θα πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα. Το 2011 θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα οι Παγκόσμιοι Αγώνες Special Olympics με τη συμμετοχή περίπου 10.000 αθλητών και προπονητών-συνοδών ενώ το 2013 θα διοργανωθούν στη Λάρισα και το Βόλο οι Μεσογειακοί Αγώνες με την συμμετοχή 23 κρατών της Μεσογείου. Στις δύο αυτές διοργανώσεις αναμένεται να απασχοληθούν άμεσα ή έμμεσα, περίπου 2.000 άτομα (εργαζόμενοι και εθελοντές) ενώ σημαντική θα είναι και η προβολή της χώρας στο εξωτερικό.
Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα, οι τομείς της Αθλητικής Επιχειρηματικότητας που θα εμφανίσουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης τα ερχόμενα χρόνια
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr