• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Γιάννης Πανιάρας (ΤΙΤΑΝ): Αποτελεσματική στρατηγική απέναντι στην πανδημία Κύριο

08:03 - 11 Μαϊ 2020 | ΤΣΙΜΕΝΤΑ & ΟΡΥΚΤΑ
Υποδειγματική ήταν η αντίδραση της ΤΙΤΑΝ απέναντι στη μεγάλη πρόκληση του κορονοϊού, επιτυγχάνοντας, μάλιστα, τους απαιτητικούς στόχους που είχε θέσει κατά το δίμηνο του lockdown της οικονομίας.

Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο Reporter, ο κ. Γιάννης Πανιάρας, Γενικός Διευθυντής Τομέα Ελλάδας & Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της ΤΙΤΑΝ: «Η προσήλωσή μας στους τρεις πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης, στον άνθρωπο, στο περιβάλλον και στην οικονομία, αποδείχτηκε ιδιαίτερα σημαντική μέσα σε αυτήν την κρίση».

Ο κ. Πανιάρας χαρακτηρίζει ως τη μεγαλύτερη αλλαγή που επέφερε η πανδημία, την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού που υλοποιεί η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, ενώ επισημαίνει και τους τρεις κρίσιμους παράγοντες που θα επηρεάσουν την πορεία της στη μετά-κορονοϊό εποχή. Κομβική θεωρείται η εκκίνηση νέων έργων με fast track διαδικασίες, και με γρήγορες πιστοποιήσεις και πληρωμές, καθώς και η ενίσχυση της εξαγωγικής ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς εν μέσω κρίσης, ο διεθνής ανταγωνισμός θα ενταθεί και αναφέρεται συγκεκριμένα στην περίπτωση της Τουρκίας.

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Πανιάρα στο Reporter:

Ποιά ήταν η πορεία της εταιρείας κατά το δίμηνο του lockdown και ποιες αλλαγές επέφερε η νέα πραγματικότητα;

Με το ξεκίνημα της κρίσης του κορονοϊού και αρκετά πριν το lockdown, επικεντρωθήκαμε απόλυτα σε 5 προτεραιότητες: Να προστατέψουμε την υγεία των εργαζομένων μας, να συμβάλλουμε στην εθνική προσπάθεια περιορισμού και αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης, να διατηρήσουμε την εφοδιαστική μας αλυσίδα σε λειτουργία και να ελέγξουμε άμεσα τα κόστη μας και τις ταμειακές μας ροές. 

Μπορώ να πω πως η οργάνωσή μας, σε όλα τα επίπεδα, αντέδρασε υποδειγματικά σε αυτή την πρόκληση, με υπευθυνότητα, συλλογικότητα και πρωτοβουλίες εθελοντισμού, με αποτέλεσμα να πετύχουμε τους απαιτητικούς στόχους που θέσαμε για αυτούς τους δύο μήνες.

Μας βοήθησε πολύ το ότι έχουμε εδώ και δεκαετίες «εργαλεία» που απέδειξαν την αξία τους: Πολιτικές Υγείας και Ασφάλειας, πεπειραμένη ομάδα Ιατρών Εργασίας και Κοινωνικών Λειτουργών, ομάδες εθελοντισμού και κοινωνικής προσφοράς σε κάθε μας εργοστάσιο και, κάτι που ξεκινήσαμε πιο πρόσφατα, αναλυτικό πλάνο και διαδικασία για το λεγόμενο «business continuity» σε περίπτωση κρίσης.

Ο κατασκευαστικός κλάδος, αν και σημείωσε σημαντική πτώση, δεν μπήκε σε κατάσταση lockdown και έδειξε πως μπορεί να λειτουργεί και υπό τέτοιες συνθήκες με αρκετή ασφάλεια.

Η μεγαλύτερη πάντως αλλαγή ήταν η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού που υλοποιούμε τα τελευταία χρόνια. Οι ψηφιακές λύσεις που εφαρμόστηκαν στο lockdown συνέβαλαν εντυπωσιακά στην εξοικείωση, αποδοχή και επομένως και στην επίσπευση αυτής της μετάβασης, απλοποιώντας διαδικασίες και φέρνοντάς μας όλους πιο κοντά, παρά τους περιορισμούς του social distancing.  

Ποιές είναι οι προβλέψεις για την πορεία της επιχείρησης τους επόμενους μήνες;

Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτής της κρίσης είναι και η αβεβαιότητά της. Οι προβλέψεις για την εξέλιξη τόσο της υγειονομικής όσο και της οικονομικής διάστασης, σε ένα φαινόμενο που ακόμα προσπαθούν οι επιστήμονες να αποκρυπτογραφήσουν, δεν μπορεί να είναι ασφαλείς.

Χωρίς, λοιπόν να επιχειρήσω προβλέψεις, να αναφερθώ σε τρεις κρίσιμους παράγοντες που θα επηρεάσουν την πορεία μας στην Ελλάδα: 

Πρώτον, η διατήρηση της εθνικής μας επιτυχίας σε ό,τι αφορά τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού και η αποφυγή δεύτερου lockdown, το οποίο θα επιβαρύνει πολύ την ήδη δοκιμασμένη ψυχολογία των συνανθρώπων μας και τα ήδη δύσκολα οικονομικά, νοικοκυριών και επιχειρήσεων.  

Δεύτερον, τα μέτρα ανάκαμψης της οικονομίας. Για τον κλάδο μας, τους τελευταίους δύο μήνες στηριχτήκαμε σε έργα που είχαν δρομολογηθεί προ της κρίσης. Είναι κρίσιμο να ξεκινήσουν νέα έργα τώρα, με fast track διαδικασίες, και με γρήγορες πιστοποιήσεις και πληρωμές. Αυτό θα στηρίξει την ανάκαμψη γενικότερα, αφού ο κλάδος των κατασκευών στηρίζει την οικονομία και την εργασία γενικότερα.

Και τρίτον, τα μέτρα ενίσχυσης της εξαγωγικής ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων. Με την οικονομική κρίση να βάζει όλες τις χώρες σε έναν αγώνα επιβίωσης, ο διεθνής ανταγωνισμός θα ενταθεί, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Τουρκία, η οποία με την λίρα να πέφτει 20% σε ιστορικά χαμηλά, αποκτά, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, το αντίστοιχο εξαγωγικό πλεονέκτημα.   

Άλλαξαν τα πλάνα και η στρατηγική της εταιρείας λόγω της νέας πραγματικότητας; Αν ναι, σε τι ενέργειες έχετε ήδη προχωρήσει ή αναμένεται να προχωρήσετε;

Η μακροπρόθεσμη στρατηγική μας παραμένει αμετάβλητη. Πιστεύω, μάλιστα, πως η προσήλωσή μας στους τρεις πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης, στον άνθρωπο, στο περιβάλλον και στην οικονομία, αποδείχτηκε ιδιαίτερα σημαντική μέσα σε αυτήν την κρίση. Θα έλεγα, μάλιστα, πως η νέα πραγματικότητα θα ενισχύσει και θα επιταχύνει την υλοποίηση μακροπρόθεσμων στόχων που ήδη είχαμε, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός - που μεταξύ άλλων θα διευρύνει τις λύσεις που προσφέρουμε στους πελάτες μας - και η συλλογική αντιμετώπιση της άλλης μεγάλης παγκόσμιας κρίσης, της κλιματικής αλλαγής. 

Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της τηλεργασίας και αν ναι θα συνεχίσετε τη χρήση της;

Ναι, ήταν μία από τις λίγες θετικές εκπλήξεις της κρίσης. Τα γραφεία μας λειτούργησαν αποκλειστικά με τηλεργασία μέσα στο lockdown, με επιτυχία. Συνεχίζουμε και σήμερα την χρήση της, για πολλούς εργαζομένους μας κάθε μέρα. Σταδιακά θα περιοριστεί κι άλλο – πάντα με προσοχή στα υγειονομικά μέτρα – καθώς προσπαθούμε να γυρίσουμε όλοι στην κανονικότητα.   Πιστεύω, όμως, πως τόσο στην εταιρεία μας, όσο και γενικότερα στη χώρα μας, θα δούμε να αναπτύσσονται πιο ευέλικτες λύσεις για την εργασία, που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να κρατήσουμε και τα καλά της τηλεργασίας. Λιγότερα ταξίδια, περισσότερες δυνατότητες προσαρμογής του τρόπου εργασίας στις ατομικές ανάγκες του κάθε εργαζομένου, πιο άμεση επικοινωνία με συνεργάτες που είναι μακριά μας, κλπ. 

Γιώργος Γεωργίου

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις 08:54 - 11 Μαϊ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman