• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Ακόμη και οι Τούρκοι θέλουν να πετάνε από το "Ελευθέριος Βενιζέλος"

01:03 - 14 Μαρ 2013 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στην ουρά περιμένουν το τελευταίο διάστημα Καταριανοί, Κινέζοι, Γάλλοι και Τούρκοι, καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον τους για τo "Ελευθέριος Βενιζέλος", αλλά και τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας.

Μετά από μία 4ετία αρνητικών ειδήσεων για το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, τους τελευταίους μήνες "Ελευθέριος Βενιζέλος" βλέπει και πάλι τις "μετοχές" του να ανεβαίνουν. Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας είδε τη επιβατική του κίνηση να μειώνεται κατά 4 εκατομμύρια, από 16,5 στα 12,5 εκατομμύρια επιβάτες, τη μία μετά την άλλη τις ξένες αεροπορικές εταιρείες να το εγκαταλείπουν μένοντας χωρίς σύνδεση με την Αμερική, τη ΝΑ Ασία και την Αυστραλία και την ίδια στιγμή το ανταγωνιστικό αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης να γιγαντώνεται και να γίνεται διεθνής αεροπορικός κόμβος με τη συμβολής της Turkish Airlines.

Επιπλέον, τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας αποδεικνύονται αρκετά δυναμικά, καθώς αυξάνεται η επιβατική τους κίνηση τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα τα 10 μεγαλύτερα από αυτά να ξεπερνούν πλέον σε κίνηση το "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Ωστόσο, ο συνδυασμός του ενδιαφέροντος για ξένες επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής και η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιφέρεια, έχουν βάλει στο μικροσκόπιο της διεθνούς αεροπορικής βιομηχανίας την Ελλάδα.
Από τη μία πλευρά είναι το αεροδρόμιο της Αθήνας, η Hochtief προσπαθεί να πουλήσει το μερίδιό της σε αυτό (45%) καθώς βρίσκεται σε μία περίοδο αναδίπλωσης και αποχώρησης από πολλά διεθνή αεροδρόμια των οποίων έχει τη διαχείριση. Από την άλλη πλευρά, η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και η επικείμενη αναβάθμισή του σε logistics hub, αλλά και η σημαντική τουριστική αξιοποίηση της αθηναϊκής ριβιέρας, δημιουργούν νέα δεδομένα.

 

Ευρωπαϊκό Hub στην Αθήνα θέλει η Qatar

Πρώτη εξέφρασε το ενδιαφέρον της για το "Ελευθέριος Βενιζέλος" η αραβική Qatar Airways, η οποία τον περασμένο Νοέμβριο ανακοίνωσε την έναρξη απευθείας πτήσεων qatar420 140313από την Αθήνα για τη Νέα Υόρκη μέσα στο 2013. Με αυτό τον τρόπο το εμιράτο του Κατάρ φανέρωσε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον του για το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας. Ωστόσο, οι εξελίξεις έδειξαν ότι εμιράτο έχει "μεγάλα" σχέδια για το "Ελ. Βενιζέλος". Μόλις πριν 10 ημέρες η ιταλική εφημερίδα Il Sole 24 Ore έγραφε πως, με εντολή του σεΐχη Χαμάντ ιμπν Τζαμπρ αλ Θανί το επενδυτικό Fund του Qatar έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον τόσο για το Αστέρα Βουλιαγμένης όσο και για το «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο θέλει να μετατρέψει στο ευρωπαϊκό Hub της Qatar Airways.
Με αυτό τον τρόπο το Κατάρ θα συνδυάσει το αεροδρόμιο με τις κοντινές τουριστικές υποδομές και ειδικότερα με τον Αστέρα. Επιπλέον, η Qatar θα μπορέσει να "χτυπήσει" την μεγάλη ανταγωνίστριά της στην περιοχή, την Turkish Airlines, καθώς θα μπορεί να προσφέρει από ένα κοντινό προς την Κωνσταντινούπολη αεροδρόμιο, πτήσεις προς όλο τον κόσμο σε αντίστοιχες ώρες και αποστάσεις, εξυπηρετώντας καλύτερα του πελάτες από την Ευρώπη.

 

Επανέρχονται οι Κινέζοι

Την αξία του "Ελ. Βενιζέλος" έχουν αντιληφθεί και οι Κινέζοι, οι οποίοι επανέρχονται με συγκεκριμένες προτάσεις. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των κινεζικών κολοσσών, Shenzen Airport, διαχειρίστρια του τέταρτου μεγαλύτερου αεροδρομίου της Κίνας, και Friedmann Pacific Asset Management, από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης αεροσκαφών διεθνώς συναντήθηκαν την Τετάρτη με τον υπουργό Οικονομικώ, Γ. Στουρνάρα και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Οι δύο εταιρείες θέλουν να μετατρέψουν το αεροδρόμιο σε διεθνή κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και τουριστών. Οι Κινέζοι είχαν καταθέσει και τον Μάιο του 2011 πρόταση για εξαγορά του "Ελ. Βενιζέλος", με επιστολή τους προς τον τότε πρωθυπουργό, Γ. Παπανδρέου και τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου. Η ελληνική πλευρά βλέπει θετικά τις δύο προτάσεις, ενώ ενδιαφέρεται να πουλήσει και το μερίδιο του Δημοσίου (50%).

 

...και η Γαλλία θέλει μερίδιο

Στο παιχνίδι μπαίνει όμως και η γαλλική Aéroports de Paris (ADP), από τους μεγαλύτερους διαχειριστές αεροδρομίων στην Ευρώπη. Το ενδιαφέρον της ADP μετέφερε στην ελληνική κυβέρνηση ο πρόεδρος της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα. Μάλιστα, η πρόταση θα μπορούσε να γίνει συνδυαστικά με την πρόταση της Qatar, είτε μοιράζοντας μεταξύ τους το μερίδιο της Hochtief και του ελληνικού Δημοσίου, είτε αναλαμβάνοντας διαφορετικό κομμάτι της διαχείρισης.

 

Ενίσχυση του αεροπορικού της έργου και πτήσεις προς την Κρήτη θέλει η Turkish Airlines

Εν τω μεταξύ όμως, η Turkish Airlines βλέποντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Αθήνας, αλλά και τα περιφερειακά αεροδρόμια, ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες την πρόθεσή της να αυξήσει τα δρομολόγια προς την Αθήνα και την ενίσχυση της συνεργασίας της με την Aegean Airlines στο πλαίσιο της Star Alliance.
«Θέλουμε να μεγαλώσει το δίκτυο της Aegean και θα τη βοηθήσουμε», υπογράμμισε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα ο διευθύνων σύμβουλος του τουρκικού αερομεταφορά, Τεμέλ Κοτίλ

Επιπλέον, ζήτησε την τροποποίηση της διμερούς συμφωνίας αεροπορικής εξυπηρέτησης Ελλάδας προκειμένου, όπως είπε, να αυξηθούν τόσο οι συχνότητες όσο και οι προορισμοί των τουρκικών αερογραμμών στη χώρα μας. Ιδιαίτερη μάλιστα, μνεία έκανε και για την Κρήτη, για την οποία προτείνει και την έναρξη απευθείας πτήσεων από την Τουρκία.

 

Πτήσεις σε εγχώριους και διεθνείς προορισμούς από την Cyprus και τη Ryanair

Εν τω μεταξύ, το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών δεν επικεντρώνεται μόνο στην Αθήνα. Τα αεροδρόμια του Ηρακλείου, των Χανίων και της Θεσσαλονίκης είναι ryanair260 200213μεγάλο δέλεαρ για τις ξένες αεροπορικές και ειδικά για τις χαμηλές κόστους. Αρχικά όμως είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι ήδη δραστηριοποιείται στην εσωτερική αγορά η Cyprus Airways, η οποία προσφέρει δρομολόγια εντός Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο) και από ελληνικούς προορισμούς.
Άλλη μία εταιρεία που θα ξεκινήσει σε λίγο καιρό τις πτήσεις εντός Ελλάδας είναι η ιρλανδική εταιρία Ryanair, η οποία απέκτησε το 55ο hub της παγκοσμίως στα Χανιά. Με έδρα λοιπόν την κρητική πόλη θα πετάει σε 26 ευρωπαϊκούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Θεσσαλονίκη. Πρόκειται μία σημαντική εξέλιξη και επένδυση τόσο για την Δυτική Κρήτη, όσο και για τις προσφορές οικονομικών εισιτηρίων στην ελληνική αγορά.

 

 

 

 

Νίκος Ιτσινές

Τελευταία τροποποίηση στις 11:04 - 14 Μαρ 2013
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman