Η Αµερικανική ανάπτυξη φρενάρει, µε γενικευµένη την επιβράδυνση βιοµηχανικής παραγωγής, υπηρεσιών, απασχόλησης και νέων παραγγελιών Ιουνίου, µε δηµιουργία λιγότερων θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις τον Ιούνιο από όσες τους προηγούµενους µήνες, κλπ. Στην ΕΕ, η υφεσιακή ζώνη από Ελλάδα έως Βρετανία είναι δυσανάλογη προς την βελτιούµενη οριακά Γερµανική οικονοµία, ώστε το συνολικό αποτέλεσµα να αναµένεται µηδενικό ή αρνητικό. Όσο για την Ιαπωνία, ο αντιπληθωρισµός, η υπο-κατανάλωση και η αυξανόµενη πάλι ανεργία δροµολογούν νέο υφεσιακό κύµα από τους νέους φόρους, χωρίς πολλές πιθανότητες επίτευξης του στόχου µείωσης του τεράστιου δηµόσιου χρέους. Κυρίως όµως, επιβεβαιώνεται καθηµερινά ότι αυτή την φορά το παγκόσµιο οικονοµικό περιβάλλον επιβαρύνεται και από Κινεζική επιβράδυνση.
Η επιβράδυνση ήδη της Κινεζικής ανάπτυξης φαίνεται από τα µεγέθη Ιουνίου που άρχισαν να ανακοινώνονται, όπως η πτώση του βιοµηχανικού δείκτη PMI στο 52,1 από 53,9 του Μαΐου, του δείκτη υπηρεσιών στο 55,6 από 56,4, η επιβράδυνση της αύξησης πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 50% έναντι του Μαΐου, η πτώση της κατανάλωσης ενέργειας κλπ.. Όπως είχαµε αναφέρει στην περασµένη ανασκόπηση, η αποθέρµανση της αγοράς ακινήτων, τα µέτρα για τις υπερχρεωµένες τοπικές κυβερνήσεις, το υποτιµηµένο Yuan και η νέα φάση της κάµψης των ανεπτυγµένων χωρών που είναι οι µεγάλοι πελάτες των εξαγωγών της, ήταν αδύνατον να µην κόψουν όλα µαζί στροφές από την Κινεζική µηχανή. Ενδεικτικές των άµεσων συνεπειών στις θαλάσσιες µεταφορές και τους ναύλους είναι
(α) η πληροφορία ότι η υπ’ αριθ. 2 Κινεζική χαλυβουργία Baosteel περιέκοψε το αναπτυξιακό πρόγραµµα µέχρι το 2012 κατά 38% καθώς προβλέπει “αστάθεια στην παγκόσµια ανάκαµψη”
(β) οι πληροφορίες για µείωση του εισαγόµενου άνθρακα και επιστροφή στον εγχώριο λόγω ασυµβίβαστου της αύξησης των διεθνών τιµών κατά 33% µε την πτώση των αναγκών σε ενέργεια και (γ) οι πληροφορίες από την ναυλαγορά ότι είναι αισθητή η µείωση των φορτίων σιδηροµεταλλεύµατος στην περιοχή του Ειρηνικού.
Για την ακρίβεια βέβαια, δεν πρόκειται για µείωση των µεταφορών σε σχέση µε το 2009 αλλά για επιβράδυνση της αύξησης, καθώς παρ’ όλα αυτά υπολογίζεται ότι οι συνολικές µεταφορές σιδηροµεταλλεύµατος θα είναι αυξηµένες εφέτος σε 1,03 δις. τόνους από 950 εκ. το 2009, ενώ ανάλογες θα είναι οι αυξήσεις και στα άλλα commodities π.χ άνθρακα κλπ., η δε αύξηση συνολικά του όγκου του παγκοσµίου εµπορίου εφέτος αναµένεται στο 5,8%. Άλλο παράδειγµα είναι η µείωση των εργοστασιακών παραγγελιών της Γερµανίας κατά 0,5% τον Μάϊο σε σχέση µε τον Απρίλιο , που όµως ήταν 24,7% υψηλότερες από τον περυσινό Μάϊο. Τα µεγέθη όµως αυτά ως ετήσια, αφού ήταν υψηλά τους πρώτους µήνες, θα είναι σηµαντικά µειωµένα στο β΄εξάµηνο. Για παράδειγµα, εάν πρόκειται να επαληθευθεί η προβλεπόµενη ανάπτυξη 10% της Κίνας εφέτος, θα πρέπει να πέσει στο β΄ εξάµηνο σχεδόν στο 8% από το 12% του α΄ τριµήνου, γι’ αυτό θα γίνει αισθητή η κάµψη. Το ερώτηµα είναι πόσο επαρκής θα είναι αυτός ο όγκος των µεταφορών µετά την επιβράδυνση, για να καλύψει την αύξηση της προσφοράς τονάζ που µάλλον θα ξεπεράσει εφέτος το 15% µετά και την κάθετη µείωση των διαλύσεων.
Tέλος, στις ενδείξεις γενικής κάµψης περιλαµβάνεται και η πτώση των τιµών του πετρελαίου τις τελευταίες ηµέρες από τα $79 στα $72 και µάλιστα ενώ πέφτει και η ισοτιµία του ∆ολαρίου, που θα έπρεπε αντίθετα να προκαλέσει αύξηση τιµής. Αυτό δείχνει την σοβαρότητα της πτώσης της ζήτησης καυσίµων, δηλαδή πτώσης ήδη της οικονοµικής δραστηριότητας. Αλλά και η....ανάκρουση πρύµνας της Αυστραλιανής κυβέρνησης για τον νέο φόρο επί των µεταλλευτικών εταιριών, οφείλεται στην νέα διεθνή αναπτυξιακή επιβράδυνση, καθώς το ύψος του φόρου θα έδινε στις µεταλλευτικές την...χαριστική βολή σε περίοδο κάµψης εξαγωγών προς Κίνα, Ιαπωνία κλπ.
__
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr