• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Μουσουρούλης: «Να προσαρμόσουμε το πλαίσιο στη διαμορφούμενη ζήτηση στην ακτοπλοΐα»

23:57 - 27 Μαρ 2013 | Ναυτιλία
«Η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση στην ακτοπλοΐα δεν καταργείται. Καταργείται η υποχρέωση στελέχωσης όταν το πλοίο δεν κάνει δρομολόγια. Ειδικά για τον χειμώνα, η προσπάθεια επικεντρώνεται στο να προσαρμόσουμε το πλαίσιο στη διαμορφούμενη ζήτηση.

Σε περίοδο αύξησης της ζήτησης, μπορεί να δοθεί και επιπλέον πλοίο» τόνισε στην παρέμβασή του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης στη Βουλή κατά την πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Επιπλέον ο υπουργός σε σχέση με την ακτοπλοΐα τόνισε: «Τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας είναι η ύφεση, η έλλειψη τραπεζικής ρευστότητας και η σχετικά υψηλή διεθνής τιμή των καυσίμων. Το Προεδρικό Διάταγμα για τις ειδικές συνθέσεις πληρωμάτων χρονολογείται από το 1974. Έκτοτε έχουν σημειωθεί τεχνολογικές εξελίξεις που εκ των πραγμάτων έχουν περιορίσει σημαντικά τη ζήτηση για ορισμένες ειδικότητες. Ορισμένοι είτε δεν το βλέπουν αυτό, είτε θέλουν να χαϊδέψουν αυτιά.»

Αναφορικά με τη λιμενική πολιτική σημείωσε: «Προετοιμάζουμε το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στα λιμάνια μας. Έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα. Έχει εκπονηθεί εθνική στρατηγική λιμένων και έχουν αξιολογηθεί με επιστημονικά κριτήρια τα δυνατά και αδύνατα σημεία των λιμένων.  Τα λιμάνια μας χάνουν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού από την Ανατολική Μεσόγειο. Το διεθνές περιβάλλον έχει αλλάξει. Αν δεν προσαρμοστούμε στις αλλαγές δεν θα μπορούμε να κάνουμε ούτε απλή συντήρηση των υποδομών που έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια.  Κάποιος συνάδελφος ανέγειρε ζήτημα εσωτερικού ανταγωνισμού των λιμένων ως προς την ακτοπλοΐα. Δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Το ένα λιμάνι δεν ανταγωνίζεται το άλλο στην ακτοπλοΐα.»

Επίσης σημείωσε ότι το μητρώο ενεργών ναυτικών είναι ένα οργανωτικό μέτρο που διευκολύνει στη στατιστική αποτύπωση και επεξεργασία όσον αφορά στη ναυτική εργασία.

Τέλος υπογράμμισε ότι καμία φοροαπαλλαγή δεν εισάγεται με το νομοσχέδιο. «Στο άρθρο 32 δεν κάνουμε παρά μια απλούστευση των υφιστάμενων ρυθμίσεων. Σε ό,τι αφορά στην εγκατάσταση γραφείων ναυτιλιακών εταιριών, διακρίνουμε οικονομικές πράξεις από όσες έχουν διοικητικό αντικείμενο»  τόνισε χαρακτηριστικά.
Στις σημαντικές θετικές ρυθμίσεις που προωθεί, αναφέρθηκε κατά την εισήγησή του ο Βουλευτής Λασιθίου της Ν.Δ κ. Πλακιωτάκης, ο οποίος σημείωσε: «Επιδιώκεται με το παρόν νομοσχέδιο να υπάρξει εξορθολογισμός ως προς το ζήτημα των οργανικών συνθέσεων και αυτό γίνεται για τον απλούστατο λόγο, ότι θα πρέπει να απαντήσουμε με παρρησία και με ειλικρίνεια στην παρούσα δύσκολη συγκυρία.
Είναι γεγονός ότι η ακτοπλοΐα είναι υπό πτώχευση. Να μην κρυβόμαστε μέσα σ' αυτή την αίθουσα. Αν δεν πάρουμε μέτρα προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού, από το Σεπτέμβριο δεν θα υπάρχει ακτοπλοΐα.
Το λέω, γνωρίζοντας ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια οι ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχουν ξεπέρασε τα 900 εκατ. ευρώ. Το κόστος καυσίμων την τελευταία τριετία έχει διπλασιαστεί. Η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί σημαντικά και, βεβαίως , υπάρχει ζήτημα ρευστότητας από την πλευρά των εταιρειών. Αντιλαμβανόμαστε ότι σ' αυτή τη δύσκολη συγκυρία καλείται το υπουργείο με συγκεκριμένες ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα ο εξορθολογισμός σε ζητήματα των οργανικών συνθέσεων μόνο για τη χειμερινή περίοδο και αποκλειστικά για τον κλάδο προσωπικού γενικών υπηρεσιών, επιχειρείται ο επανακαθορισμός της οργανικής συνθέσεως των επιβατικών πλοίων.»

Penna Reporter Mamamia CityWoman