• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Ανησυχία, αλλά και... ευκαιρίες από τη «φουρτούνα» της Hanjin Shipping

17:24 - 16 Σεπ 2016 | Ναυτιλία
Οι αντιδράσεις στην παγκόσμια αγορά από την κατάρρευση του ναυτιλιακού "γίγαντα", Hanjin Shipping, έχει προκαλέσει μία σειρά από αλυσιδωτές αντιδράσεις. Η ναυτιλιακή οικονομία ανησυχεί, την ώρα που αρχίζουν να καταγράφονται και οι πρώτες αρνητικές επιπτώσεις και στην αγορά καταναλωτικών προϊόντων.

Οι έμποροι λιανικής είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών στα προϊόντα λόγω της έλλειψης που θα παρατηρηθεί στην αγορά κυρίως την περίοδο των Χριστουγέννων αφού οι παραγγελίες με τα εμπορεύματα βρίσκονται "κολλημένες" στη θάλασσα, μέσα στα κοντέινερ.

 

Το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Ασία προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχει αυξηθεί πάνω από το μισό, με τους πωλητές λιανικής να βλέπουν ήδη τα εμπορεύματά τους να εξαντλούνται και να ανησυχούν για το αν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές ανάγκες.

 

Τις τελευταίες ημέρες, όπως έχει γίνει γνωστό, 93 πλοία της εταιρείας έχουν εγκλωβιστεί σε 51 λιμάνια του κόσμου, ενώ ναυτιλιακά στελέχη μιλώντας στο Bloomberg, παρομοίασαν την πτώση της Hanjin Shipping με την αντίστοιχη της Lehman Brothers.

 

Τον φόβο η κατάρρευση της Κορεάτικης ναυτιλιακής εταιρείας να αποτελέσει το ξεκίνημα μια βαθιάς κρίσης που θα οδηγήσει σε ντόμινο, εξέφρασε ο Γιώργος Ξηρακάκης, διευθύνων σύμβουλος στην XRTC, μιλώντας στον Αθήνα 9.84.

 

Αναφορικά με τις επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει αυτό στην ελληνική ναυτιλία ο κ. Ξηρακάκης επεσήμανε πως όταν υπάρχει ένα πρόβλημα σε ένα κομμάτι της ναυτιλιακής αγοράς, σίγουρα η γενικότερη ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας στον παγκόσμιο χώρο επηρεάζεται.

 

Πάντως, ο κ. Ξηρακάκης σημείωσε πως σε βάθος χρόνου ενδέχεται να υπάρξουν και νέες ευκαιρίες για κάποιες εταιρείες.

 

“Αν η Hanjin Shipping καταρρεύσει αυτό μπορεί να είναι εποικοδομητικό για τις άλλες εταιρείες και η αγορά να παίξει καλύτερα. Το να καταρρεύσει δεν σημαίνει ότι τα βαπόρια θα εξαφανιστούν. Αντιθέτως θα χρησιμοποιηθούν αλλού.” είπε χαρακτηριστικά.

 

Οι Έλληνες εφοπλιστές ήδη έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται και να αναζητούν ευκαιρίες από την υπόθεση. Την Πέμπτη, άλλωστε έγινε γνωστό πως δύο πλοία της εταιρείας πέρασαν σε ελληνικά χέρια.

 

Το Reuters τονίζει ότι η Hanjin προτίθεται να προχωρήσει στην πώληση ακόμη δύο πλοίων, αξίας 18 - 22 εκατ. δολαρίων.

 

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η παγκόσμια ύφεση στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχουν δραματικές συνέπειες στις γερμανικές τράπεζες, οι οποίες έχουν χορηγήσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια ως δάνεια σε ναυτιλιακές εταιρείες.

Τελευταία τροποποίηση στις 18:08 - 16 Σεπ 2016
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman