• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

«Πικρή γεύση» άφησε στον ΟΛΠ η ακύρωση των δύο έργων του Master Plan Κύριο

08:00 - 14 Οκτ 2019 | Ναυτιλία
Δυσαρέσκεια προκάλεσε στον ΟΛΠ η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για το Master Plan του λιμανιού.

Σημειώνεται πως η ΕΣΑΛ, στη συνεδρίαση της περασμένης Τετάρτης, απέρριψε την πρόταση για την τέταρτη προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ενώ νωρίτερα ο ΟΛΠ, κατόπιν διαβουλεύσεων, απέσυρε το πλάνο για την επέκταση του car terminal στο Νέο Μώλο της Δραπετσώνας, λόγω των αντιδράσεων των ναυπηγοεπισκευαστών.

Για «συνθήκες που στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες» για την υλοποίηση της επέκτασης του Container Terminal έκανε λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας, δίνοντας ωστόσο το στίγμα για την εκκίνηση των διαδικασιών της «εμβληματικής επένδυσης» που «αναβαθμίζει το λιμάνι του Πειραιά και δημιουργεί χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας».

Με τις πρόσφατες γνωμοδοτήσεις της ΕΣΑΛ, το ύψος της τελικής επένδυσης της Cosco ανέρχεται συνολικά στα 611,18 εκατ. ευρώ από 800 εκατ. που υπολογιζόταν.

Οι αντιδράσεις και το παρασκήνιο

Η δυσαρέσκεια του ΟΛΠ εστιάζει στα δύο έργα που ακυρώθηκαν, καθώς όπως αναφέρουν κύκλοι της εταιρείας, η επέκταση του car terminal θα έδινε την ευκαιρία για νέες θέσεις εργασίας, ενώ η τέταρτη προβλήτα θα ενίσχυε την απόδοση του λιμανιού, βελτιώνοντας την κατάταξή του σε δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και εδραιώνοντάς το στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.

Μετά την απόφαση της ΕΣΑΛ, ο πρόεδρος του ΟΛΠ, κ. Yu Zenggang σημείωσε πως «θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης». Στο ίδιο μήκος κύματος, κύκλοι της εταιρείας επισημαίνουν πως ναι μεν υπάρχει ικανοποίηση για την έγκριση του Master Plan, αλλά αναμένουν – όχι σε βάθος χρόνου, αλλά σύντομα – να ανάψει το «πράσινο φως» και για τα άλλα έργα.

Υπενθυμίζεται πως φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και ενώσεις σωματείων και ναυπηγείων είχαν διατυπώσει την έντονη διαφωνία τους – με κινητοποιήσεις - για τα δύο έργα, που προστέθηκαν τον Αύγουστο στον σχεδιασμό, προχωρώντας και ένα βήμα παραπάνω, καθώς έστειλαν εξώδικο στον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και πρόεδρο της ΕΣΑΛ, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο. Ερωτήματα για το Master Plan είχαν εγείρει και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Στο άκουσμα της απόφασης, οι διαμαρτυρόμενοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, διατηρώντας, ωστόσο, ορισμένες επιφυλάξεις για το πως θα προχωρήσουν οι διαδικασίες της επένδυσης.

Κορκίδης: Τέλος καλό, όλα καλά

Με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς ελήφθη η απόφαση της ΕΣΑΛ, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη, η οποία αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, όπως σημείωσε.

«Οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν την πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία» υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Κορκίδης.

Γιώργος Γεωργίου 

Τελευταία τροποποίηση στις 09:46 - 14 Οκτ 2019
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman