• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Ποιες επενδύσεις αναβαθμίζουν τον Πειραιά το 2020 Κύριο

09:00 - 13 Νοε 2019 | Ναυτιλία
Στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκεται ο Πειραιάς, καθώς πέρα από το μεγάλο σχέδιο για το λιμάνι, δρομολογούνται κι άλλες ενέργειες, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής και την ανταγωνιστικότητα της πόλης.

Το επενδυτικό πλάνο της Cosco

Ειδικότερα, ξεκινώντας από το Master Plan της Cosco για τον ΟΛΠ, με αφορμή και την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου, Σι Τζινπίνγκ στη χώρα μας, «έπεσαν» οι υπογραφές για τη συμφωνία χορήγησης 140 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη στήριξη της επένδυσης.

Υπενθυμίζεται ότι το ύψος της τελικής επένδυσης της Cosco ανέρχεται περίπου στα 600 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), σχέδιο για την ανακατασκευή του εμβληματικού κτιρίου της «Παγόδας» σε πεντάστερο ξενοδοχείο, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή κι άλλων πολυτελών ξενοδοχείων. Επιπλέον, προβλέπεται η χρήση οικολογικών λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών εντός του λιμένα, χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είχε απορρίψει την πρόταση για την τέταρτη προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ενώ «πάγωσε» και η επέκταση του car terminal στο Νέο Μώλο της Δραπετσώνας με την Cosco να μην εγκαταλείπει τα δύο έργα και να εμφανίζεται έτοιμη να τα επαναφέρει στον σχεδιασμό.

Στόχος του Master Plan είναι η περαιτέρω ανάδειξη του λιμανιού μέσω της αναβάθμισης της περιοχής και της δημιουργίας πολλών θέσεων εργασίας.

Το μετρό «πάει» Πειραιά

Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά βρίσκεται σε φάση υλοποίησης με το σχετικό χρονοδιάγραμμα να προβλέπει ότι στις αρχές του καλοκαιριού του 2020 θα τεθούν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί, οι οποίοι είναι η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια. 

Αναφορικά με τους τρεις επόμενους σταθμούς (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα λειτουργήσουν. Ο επίσημος στόχος είναι ο Σεπτέμβριος του 2021, αλλά η δυσκολία του έργου, η οποία επικεντρώνεται στον σταθμό Πειραιάς ενδέχεται να μεταθέσει λίγο αργότερα την παράδοση των σταθμών.

Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται να συμβάλλει στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, αλλά και στην οικονομική ενίσχυση της πόλης.

Ο «στοιχειωμένος» Πύργος 

Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο είχε καθυστερήσει για χρόνια. Η ανάπλαση του Πύργου πάντοτε βρισκόταν στην ατζέντα, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε εισέλθει σε φάση ωρίμανσης. Σήμερα οι διαδικασίες προχωρούν και όπως φαίνεται θα έχουμε άμεσα απτά αποτελέσματα.

Αναλυτικότερα, η κοινοπραξία της Prodea Investment ΑΕΕΑΠ, της Dimand και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου.

Η αξιοποίηση του Πύργου προβλέπει μικτές χρήσεις γραφείων/ καταστημάτων ως εξής: Μηχανολογικοί χώροι και στάθμευση στα Α και Β υπόγεια, χώρος ενημέρωσης και ανάδειξης τουριστικού προϊόντος του Πειραιά στο ισόγειο, καταστήματα στο ισόγειο και σε 1ο και 2ο όροφο, πολυχώρος πολιτιστικών λειτουργιών με χώρο εστίασης στον 3ο όροφο, γραφεία από τον 4ο έως τον 18ο όροφο και εστιατόριο σε 19ο και 20ο όροφο.

Ο προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 41 εκατ. ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι 33 μήνες για την ριζική ανακαίνιση και διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων και του άμεσου περιβάλλοντος χώρου.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 14:50 - 13 Νοε 2019
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman