• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
Image on Reporter.gr
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Ναυτιλια Ναυλαγορα Εφοπλιστες

Ναυτιλία

Σε ελληνικά χέρια πέρασαν δύο φορτηγά πλοία και ένα τανκερ, σύμφωνα με τους Clarksons, χωρίς ωστόσο να γίνουν γνωστά τα ονόματα των αγοραστών. Πρόκειται για το capesize “Cape Pioneer” (dwt 170,012 / 2005) το οποίο αγοράστηκε έναντι 54 εκατ. δολαρίων και το handymax Island Οasis (dwt  46.681 / 1999) για το οποίο δόθηκαν 21,7 εκατ. δολάρια.

 

 

Το δεξαμενόπλοιο Zouzou N. παρέλαβε από τα ναυπηγεία New Times η Dynacom Tankers, συμφερόντων Γ. Προκοπίου. Το πλοίο φέρει το όνομα της κορυφαίας ελληνίδας χορογράφου, Ζουζού Νικολούδη.  Μια δεύτερη «Ζουζού» που προστέθηκε στον ελληνικό στόλο είναι το product carrier 50.000 dwt που παραδόθηκε από την SPP στην Delphi.

 

 

 

Σε αναβάθμιση της DryShips του Γ. Οικονόμου, αλλά σε υποβάθμιση της Genco του Πήτερ Γεωργιόπουλου προχώρησε η Cantor Fitzgerald. Για την πρώτη θέτει τιμή-στόχο τα 8 δολάρια και την αναβαθμίζει σε Hold σε Buy, ενώ υποβαθμίζει τη Genco από Buy σε Hold.

 

 

 

Στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται να ταξιδέψει στην Αθήνα ο Πρόεδρος της Cosco κ. Γουέι Τζια Φου, για να έχει σειρά συναντήσεων με υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά και της αντιπολίτευσης, τους οποίους και αναμένεται να ενημερώσει για τα επενδυτικά σχέδια του κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου στην Ελλάδα.

Σε αναβάθμιση της τιμής-στόχου των εταιριών διαχείρισης δεξαμενοπλοίων, ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου, Genmar συμφερόντων Πήτερ Γεωργιόπουλου και της Capital Partners, συμφερόντων Ευ. Μαρινάκη προχώρησε η JP Morgan.

 

Για την ΤΕΝ η νέα τιμή στόχος τίθεται στα 15 δολάρια από 12, για την Genmar η νέα τιμή είναι 11 δολάρια από 8, ενώ μικρότερη είναι η αύξηση για την Capital Partners, της οποίας η νέα τιμή είναι 11 από 10.


Σε αύξηση της τιμής στόχου για την Aeegan Marine, προχώρησε η Lazards Capital θέτοντας νέα τιμή τα 41 δολάρια από 36 που ήταν η προηγούμενη σύσταση της.

 

Για παλιοσίδερα πουλήθηκε το ελληνόκτητο minicape Kyla το οποίο βρίσκεται στην Βραζιλία μετά το ναυτικό ατύχημα που υπέστη στο λιμάνι Santos όπου συγκρούστηκε με άλλο πλοίο και δηλώθηκε ως ολική απώλεια.  Σύμφωνα με την GMS το πλοίο πουλήθηκε σε διαλυτές της Ινδίας προς 1,9 εκ. δολ, as is.  

Το δεξαμενόπλοιο, Kriti Rock, πουλήθηκε για scrap από τον Όμιλο Βαρδινογιάννη, σύμφωνα με τους Clarksons. To πλοίο (Lt 16.351/1985) πουλήθηκε σε διαλυτές του Μπανγλαντές. Τιμή δεν έγινε γνωστή αλλά σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, τα τοπικά διαλυτήρια αγοράζουν με εύρος τιμής μεταξύ 390 και 420 δολάρια per LT.
Σε πώληση του panamax , Aeolian Spirit, προχώρησε η Swiss Marine, σύμφωνα με την Weberseas. Το πλοίο (Dwt 73.793/1999) φέρεται να πουλήθηκε στην τιμή των 28 εκ. δολαρίων. Το όνομα των αγοραστών δεν έγινε γνωστό. Με την πώληση αυτή ο στόλος της Swiss Marine αποτελείται πλέον από το minicape, Aeolian Glory και το panamax, Aeolian Breeze


Το πρώτο της container φέρεται να αποκτά η Dryships σύμφωνα πληροφορίες της αγοράς, που ωστόσο δεν έχουν επιβεβαιωθεί.Η εταιρεία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αγόρασε το container CMA CGM Kessel (6.477 teu), από την γαλλική CMA CGM, στα 45 εκ. δολάρια.

Σε απομειώσεις αξιών ύψους έως και 25 εκ. δολαρίων θα προχωρήσει η TEN του Ομίλου Τσάκου, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα που κατατέθηκε στην Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Αφορούν τα τρία παλαιότερα πλοία της εταιρείας, Vergina ΙΙ, Victory III και Hesnes.


Σε θετική αναθεώρηση των προβλέψεων της όσον αφορά τα ναύλα των δεξαμενοπλοίων στην ελεύθερη αγορά προχώρησε η JP Morgan όσον αφορά το 2010, επισημαίνοντας επίσης πως good δεν σημάινει απαραίτητα great.  Για τα Vlcc προβλέπει πως ο μέσος ημερήσιος ναύλος θα διαμορφωθεί στα 38.000 δολάρια ημερησίως από 35.000,. Στα Suezmax θα διαμορφωθεί στα 34.000 από 30.000, Στα Aframax στα 18.000 από 17.000 και στα Panamax product carriers θα διαμορφωθούν στα 15.000 και στα Handymax στα 12.000 από 11.000.

 

Αλλά τρία πλοία προστέθηκαν στον ελληνόκτητο στόλο τις τελευταίες ημέρες. Πρόκειται για το VLCC, Athenian Success, που παραδόθηκε στην Athenian tankers, συμφερόντων Μίνωα Κυριακού από την Huyndai. Με τη νέα προσθήκη ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από τρία VLCC, ενώ ναυπηγεί άλλα δύο τα οποία θα της παραδοθούν μέσα στο 2010. Όλα τα πλοία φέρουν σημαία Marshall Islnads.
Image on Reporter.gr Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman