Και με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, θύμισε ο κ. Κορκίδης, οι εξαγωγές πέρσι έφτασαν μόλις τα 26,95 δισ. ευρώ, έναντι 34,1 δισ. το 2008. Δηλαδή, μειώθηκαν πάνω από 7 δισ. ευρώ και έπεσαν σε επίπεδο πολύ χαμηλότερο του 2006 (τότε η αξία των εξαγωγών υπηρεσιών ήταν 28,4 δισ. ευρώ).
Η ΕΣΕΕ θεωρεί ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, κρίνοντας απαραίτητη, συν τοις άλλοις, την επαναφορά του εξαγωγικού πριμ με φορολογική απαλλαγή έως 3% επί του ετήσιου τζίρου.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κάλεσε την κυβέρνηση και τους παραγωγικούς φορείς της χώρας σε κοινή συστράτευση για την εκπόνηση και υλοποίηση ενός εθνικού πλαισίου εξωστρέφειας με Ολοκληρωμένα Προγράμματα (Ο.Π.) στήριξης και τοποθέτησης προϊόντων σε διεθνή δίκτυα με συλλογικό τρόπο, που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της παρουσίας των επιχειρήσεων στην εγχώρια και τις διεθνείς αγορές.
Καινοτομία των προγραμμάτων αυτών, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλη Κορκίδη, θα είναι η συνδυασμένη προώθηση μιας ολοκληρωμένης ομάδας προϊόντων και υπηρεσιών με κοινή στόχευση και συντονισμένες δράσεις κάτω από μια ομπρέλα. Η διάσταση αυτή της προώθησης δημιουργεί συνέργιες και οικονομίες κλίμακας. Κυρίως όμως αξιοποιεί τα επιμέρους ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των προϊόντων και υπηρεσιών του τομέα και δημιουργεί μια νέα πρόταση “concept” για την αποτελεσματική προσέγγιση των κοινών-στόχων στις επιλεγμένες αγορές και την επιτυχή δικτύωση των ελληνικών επιχειρήσεων με διεθνείς επιχειρήσεις.
Τα Ο.Π. αναφέρονται σε προϊόντα/κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και σε προϊόντα του παραδοσιακού τομέα που μπορεί να εξελιχθούν σε υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Η ΕΣΕΕ προτείνει να δρομολογηθούν Ο.Π. για τις παρακάτω ομάδες προϊόντων/υπηρεσιών.
- Δομικά υλικά και υπηρεσίες κατασκευών, μελετών κτλ,
- Προϊόντα μόδας και “life style” όπως ένδυση, υπόδηση, καλλυντικά, κόσμημα, αξεσουάρ,
- Προϊόντα/υπηρεσίες που ενσωματώνουν τεχνολογία, μικροηλεκτρονική, ενέργεια, πληροφορική, βιοτεχνολογία κτλ,
- Προϊόντα διατροφής και γαστρονομίας.
Οι επιμέρους στόχοι των Ο.Π. είναι:
- Η βελτίωση της εικόνας των προϊόντων συνολικά και η ανάδειξη των ανταγωνιστικών τους πλεονεκτημάτων,
- Η τοποθέτηση των προϊόντων και υπηρεσιών του τομέα σε επιλεγμένες αγορές,
- Η δικτύωση των ελληνικών επιχειρήσεων με διεθνείς επιχειρήσεις,
- Η δημιουργία διαύλου επικοινωνίας μεταξύ ελληνικών και ξένων εταιρειών τόσο για την ανταλλαγή εμπειρίας και τεχνογνωσίας όσο και για την ανάπτυξη κοινών δράσεων,
- Η δημιουργία συμμαχιών μεταξύ των μεγάλων και των μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων του τομέα.
Τα Ο.Π. υλοποιούνται από τον ΟΠΕ σε συνεργασία με τις οικείες κλαδικές οργανώσεις και φορείς, όπως η ΕΣΕΕ κ.α., με σκοπό τον καλύτερο σχεδιασμό και την παρακολούθηση των προγραμμάτων αλλά και στην κινητοποίηση των επιχειρήσεων.
Αναμενόμενα οφέλη των Ο.Π. είναι σύμφωνα με την ΕΣΕΕ:
- Συμβολή στην αύξηση ελληνικών εξαγωγών προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας,
- Διεθνοποίηση της δραστηριότητας των ελληνικών επιχειρήσεων,
- Βελτίωση της θέσης των ελληνικών προϊόντων στις αγορές,
- Αναβάθμιση της ποιότητας των μεθόδων προώθησης και δημιουργία οικονομίας κλίμακας,
- Δημιουργία προϋποθέσεων δικτύωσης και συνεργασίας της παραγωγής- του εμπορίου- των υπηρεσιών,
- Αναβάθμιση της παραγωγής σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.
Tέλος, ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ζήτησε με επιστολή του από την Υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λ. Κατσέλη την παράταση της ισχύος της ρύθμισης για την ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων ΜΜΕ από τις τράπεζες ώστε να συνδυαστεί με τα επωφελή νέα προγράμματα του ΤΕΜΠΜΕ, όπως για αποπληρωμή οφειλών προς εφορία και ασφαλιστικούς φορείς, αλλά και προκειμένου οι τράπεζες να ενημερώσουν τα υποκαταστήματα τους και να αρχίσει η ρύθμιση οφειλών ως διαδικασία να εξυπηρετείται από τις τράπεζες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr