Στο σημείο αυτό εστιάζει την προσοχή της η ΟΚΕ όπως προκύπτει από την «δέσμη» των προτάσεων που υπέβαλε στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για την επικείμενη αναμόρφωση του επενδυτικού νόμου, όπου το τελικό σχέδιο του οποίου αναμένεται να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με την ΟΚΕ ο υφιστάμενος αναπτυξιακός νόμος δεν επέδειξε τα αναμενόμενα στον τομέα της απασχόλησης, καθώς το μέσο κόστος δημιουργίας μίας θέσης εργασίας αυξήθηκε σημαντικά προσεγγίζοντας περίπου τις 350 χιλ. ευρώ. Έτσι στο νέο επενδυτικό Νόμο θεωρείται επιβεβλημένη η σύνδεση της επιδότησης με τον αριθμό των δημιουργούμενων νέων θέσεων απασχόλησης συναρτήσει των εφαρμοζόμενων πολιτικών ενίσχυσης της απασχόλησης και σύμφωνα με τη Στρατηγική της Λισσαβόνας.
Παράλληλα η ΟΚΕ χαρακτηρίζει «αρνητικό σημείο εκκίνησης το γεγονός ότι η διαδικασία της διαβούλευσης αλλά και η όλη διαδικασία αναθεώρησης του Επενδυτικού Νόμου ξεκίνησε χωρίς να είναι διαθέσιμα τα στατιστικά στοιχεία για μία συστηματική αξιολόγηση του ισχύοντος νόμου και για τον προσδιορισμό της συμπληρωματικότητάς του με τα επιχειρησιακά προγράμματα του τρέχοντος ΚΠΣ».
Αναφορικά με τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, η ΟΚΕ προτείνει τα ανώτατα όρια των ενισχύσεων του 40% να προσαυξηθούν κατά 20%, για τις μικρές επιχειρήσεις, και κατά 10% για τις μεσαίες. Αναφέρει επίσης ότι δεν νοείται η διατήρηση του αποκλεισμού (Ν. 3299/04) από την πολιτική ενισχύσεων των δυναμικών και προσοδοφόρων κλάδων του τομέα των υπηρεσιών, όπως της επισκευής αυτοκινήτων, του επισιτισμού και των μικρών τουριστικών επιχειρήσεων.
Όσον αφορά τις Ειδικές Επενδύσεις, η ΟΚΕ θεωρεί ότι θα πρέπει να ενισχύονται αυτές που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εξοικονόμηση ή την παραγωγή ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης κρίνει σκόπιμο να δοθούν επιπρόσθετα κίνητρα, πέρα από τις υφιστάμενες περιφερειακές ενισχύσεις, για τις ειδικές επενδύσεις στις μειονεκτικές περιφέρειες, σε αναγνώριση των ιδιαίτερων δυσκολιών που αντιμετωπίζουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΟΚΕ:
* Στον νέο επενδυτικό νόμο θεωρείται επιβεβλημένη η σύνδεση της επιδότησης με τον αριθμό των δημιουργούμενων νέων θέσεων απασχόλησης συναρτήσει των εφαρμοζόμενων πολιτικών ενίσχυσης της απασχόλησης και σύμφωνα πάντα με την στρατηγική της Λισσαβώνας. Τα μέχρι σήμερα στοιχεία δείχνουν ότι ο υφιστάμενος αναπτυξιακός νόμος δεν έχει να επιδείξει ικανοποιητικά στοιχεία όσον αφορά στον τομέα της απασχόλησης, καθώς το μέσο κόστος δημιουργίας μίας θέσης εργασίας αυξήθηκε σημαντικά προσεγγίζοντας περίπου τις 350 χιλ. ευρώ.
* Εφόσον οι επενδύσεις που επιχορηγούνται καλύπτουν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών επενδύσεων, θα πρέπει να τεθούν αυστηρά κριτήρια ελέγχου ώστε να επιλέγονται οι πλέον καινοτόμες, οι οποίες μακροχρόνια θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων.
* Οι περιφέρειες και οι περιοχές με υψηλά ποσοστά ανεργίας και χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε σύγκριση με τον εθνικό μέσο όρο πρέπει να ενισχυθούν περισσότερο από τις κρατικές πολιτικές.
* Η ενίσχυση των επενδυτικών δαπανών πρέπει να επεκταθεί και σε άυλες επενδύσεις από τις οποίες εξαρτάται πλέον σε καθοριστικό βαθμό η καινοτομία, σε συνδυασμό ή όχι με επενδύσεις σε παραγωγικό εξοπλισμό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr