"Έχουμε προσδοκίες, θα είναι 45 ημέρες παραγωγικές για το εμπόριο και ελπίζουμε ότι θα είναι ένα καλό, παραγωγικό και εκπτωτικό καλοκαίρι για τους καταναλωτές", σημείωσε ο κ. Κορκίδης.
Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ο κ. Κορκίδης επισήμανε ότι "περιμένουμε να κινηθούμε στα περυσινά επίπεδα", προσθέτοντας ότι "θέλουμε να πάρουμε την υπεραξία των τουριστών".
Το μεγάλο στοίχημα για την αγορά είναι να προσελκύσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των τουριστών, καθώς όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, "ο Έλληνας δεν καταναλώνει".
Το μέσο ποσό που δαπανούν οι τουρίστες για αγορές στη χώρα μας "είναι 37 ευρώ", είπε ο κ. Κορκίδης, "όταν τα προηγούμενα έτη ανερχόταν στα 88 ευρώ". Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πλειονότητα των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα "είναι χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος", προσέθεσε.
Τα μεγαλύτερα ποσά για αγορές δαπανούν οι Ρώσοι τουρίστες, σημείωσε, ενώ τα λιγότερα οι Γάλλοι.
Μικρότερα ποσοστά εκπτώσεων λόγω χαμηλότερης τιμής
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, εκτιμά ότι "φέτος δεν θα δούμε τα εντυπωσιακά ποσοστά εκπτώσεων" που είχαμε στην ελληνική αγορά τα προηγούμενα έτη, καθώς πλέον υπάρχει "χαμηλότερη τιμή" εκκίνησης, δηλαδή οι τιμές κινούνται σε ήδη χαμηλά επίπεδα, οπότε δεν υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερες μειώσεις.
Βεβαίως, προς το τέλος Αυγούστου αναμένονται μεγαλύτερες μειώσεις, έως και 70%, προκειμένου οι έμποροι να πωλήσουν τα αδιάθετα εμπορεύματα, είπε.
Συνιστούμε στους καταναλωτές, να κάνουν "έξυπνες αγορές" υπογράμμισε ο κ. Κορκίδης, ενώ αναφερόμενος στο νόημα των εκπτώσεων, τόνισε ότι πρέπει να είναι ένα "ξεπούλημα λόγω εποχής" και όχι ένα "επικοινωνιακό εργαλείο".
Όπως άλλωστε επισημαίνεται και σε σχετική ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, ο νόμος περί εκπτώσεων πρέπει να αναμορφωθεί με γνώμονα έναν "κώδικα δεοντολογίας" για την προστασία του καταναλωτή και τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων σε νέες, απλές πρακτικές πώλησης, "λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τη χαμηλή κατανάλωση που οδηγεί στο κλείσιμο των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων".
Αυτός είναι και ο λόγος, υπογραμμίζεται, που οι μικρομεσαίοι έμποροι δεν επιθυμούν το μοντέλο των υψηλών τιμών και των ακόμα υψηλότερων ποσοστών εκπτώσεων, αλλά "μία τιμή, χαμηλή τιμή, όλο τον χρόνο" με εξαίρεση τον αρχικό σκοπό των εκπτώσεων, λόγω τέλους εποχής.
Γ.Κωστούλας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr